لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

بررسی گوشی بلک بری پریو

بررسی گوشی بلک بری پریو

پس از مدت‌ها انتظار، گوشی بلک‌بری هم در مقابل امپراطوری قدرتمند اندروید شکست را پذیرفت و  توانست اولین گوشی اندرویدی خود با نام بلک بری پریو ( که ماه‌ها با نام بلک بری ونیز (Venice) شناخته می‌شد  BlackBerry Priv روانه بازار کند. این همان کاری بود که نوکیا در روز‌های آخر حیات خود در بازار گوشی‌های هوشمند انجام داد که البته هم با شکست مواجه شد. اما با این حال به نظر می‌رسد که بلک بری با پریو به سرنوشت نوکیا دچار نشود، چرا که این گوشی در کنار سخت افزار قدرتمند به ویژگی‌های نرم‌افزاری و طراحی خوبی مجهز شده که می‌تواند یک بار دیگر نام بلک بری را در بازار گوشی های هوشمند زنده کند. در این مطلب به بررسی نخستین گوشی اندرویدی بلک بری پرداخته ایم تا ببینیم کلید ورود بلک بری به دنیای اندروید از چه ویژگی هایی بهره می برد.با گجت نیوز همراه باشید.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

طراحی گوشی بلک بری PRIV

بلک‌بری پریو حقیقتا یک گوشی هوشمند هیجان انگیزی است. در سمت پایین پریو، بین شیشه نمایشگر و اسپیکر جلو، یک لبه فلزی نازک قرار گرفته که شما را قادر می‌‎سازد با قرار دادن انگشت به زیر آن و فشار دادن گوشی به سمت بالا صفحه کلید را آشکار کنید. زمانی که صفحه کلید آنرا باز می کنید، پریو تا 184 میلیمتر قد می‌کشد و هنگامی که در حال تایپ کردن بر روی کلید‌ها هستید احساس می‌کنید که گوشی سنگینی در دست گرفته اید. بلک بری، پشت پریو را با بافتی کشسان پوشانده است که اساسا به این معنی می‌تواند باشد که فلزی یا از جنس شیشه نیست. همچنین در پشت این گوشی نیز یک دوربین قدرتمند قرار گرفته که ظاهری زیبا را در آن ایجاد کرده است. این پوشش، احساسی مثل پلاستیک را به شما خواهد داد بعلاوه اینکه در این قسمت و در لبه‌های گرد شده، از مواد بشدت غیر لغزنده ای استفاده شده است تا بتوان با اطمینان خاطر آنرا در دست گرفت. در بالا این دستگاه نیز، یک محفظه دو خانه‌ای برای نانو سیمکارت و میکرو اس دی پیدا می‌کنید در حالی که یک درگاه میکرو USB در کنار فیش هدفون آن ساکن شده است.

 

نمایشگر گوشی بلک بری پریو

صفحه نمایش بلک بری پریو، از یک نمایشگر 5.4 اینچی QHD است؛ گذشته از عملکرد رضایت بخش کشویی آن، بلک بری پریو در کل گوشی سبک و کوچکی نیست. با ابعاد 147 در 77.2 در 9.4 میلیمتر و وزن 192 گرمی، هنگامی که آنرا در دست می گیرید از لحاظ اندازه، گوشی قابل ملاحظه ای است. هرچند که تقریبا بر آن تسلط کامل دارید.

پردازنده و سخت افزار گوشی جدید بلک‌ بری

BlackBerry سرانجام سیستم عامل خود را خنثی کرده و از آب نبات چوبی اندروید برای PRIV استفاده کرده است؛ همچنین پردازنده اسنپ دراگون 808 (که در نوع خودش بهترین تراشه است) در کنار 3 گیگ رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در این دستگاه قرار داده شده است. 

 

دوربین گوشی بلک بری PRIV

در پشت پریو، سنسور دوربین اصلی 18 مگاپیکسلی Schneider-Kreuznach بیرون زده است که دارای قابلیت تثبیت کننده نوری تصاویر ( OIS ) می باشد و یک جفت فلاش LED در کنار آن قرار گرفته است، اینها به علاوه لوگوی نماد بلک بری تنها ویژگی‌هایی هستند که در سطح صاف پشت این گوشی قابل رویت می‌باشند. همچنین یک دوربین 2 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی در جلوی این دستگاه قرار گرفته است که عکس های نسبتا قابل قبولی را به شما ا رائه می‌دهد.


باتری گوشی بلک بری


بلک بری یک باتری 3410 میلی آمپری غیر قابل تعویض در مدل پریو قرار داده است که در نوع خود یکی از قوی‌ترین باتری‌های پرچمداران 2015 می باشد. همچنین اگر گوشی شما در حال تمام کردن شارژ می‌باشد اصلا نگران نباشید. خبر خوب اینکه، پریو دارای به قابلیت شارژ سریع مجهز شده و شما را قادر می‌سازد با نیم ساعت شارژ گوشی، به مدت 7 ساعت از آن استفاده کنید.

 

جمع بندی

در مجموع باید گفت که نمایشگر 5.4 اینچی QHD در پریو بسیار عالی است. لبه‌های منحنی دو طرف جذاب و دلربا است و جزییات ظریف نمایشگر آن باعث می‌شود که از دیدن فیلم‌ها و تصاویر در این دستگاه  لذت کافی را ببرید. این مدل بهترین محصول سالهای اخیر کمپانی بلک بری است و این شرکت امیدوار است که با بلک بری پریو، خون تازه ای در رگ های این کمپانی جاری کند، هر چند که هنوز هم به نظر می‌آید اندکی دیر دست بکار شده است. قیمت آن بدون سیمکارت 699 دلار آمریکا است و قطعا باید گفت که بلک بری پریو برچسب قیمتی بالایی را با خود حمل می کند.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات