لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض ال سی دی شیائومی Mi note 10 Pro

تعویض ال سی دی شیائومی Mi note 10 Pro

ال‌سی‌دی‌ها به‌واسطه جایگاه ویژه‌ای که در اسمارت‌فون‌ها دارند؛ از حساسیت بالایی برخوردارند و باتوجه به اینکه تقریبا تمام نمای جلوی گوشی را اشغال کرده‌اند، در معرض آسیب بیشتری قرار می‌گیرند. 
این روزها شاهد تغییرات چشمگیری در زمینه طراحی نمایشگرها هستیم، این مانیتورهای کوچک و جیبی، هر لحظه در حال تصاحب سهم بیشتری از بدنه گوشی هستند، به‌طوری که شاهد حذف تمام قیدهای فیزیکی و نمایشگرهای تمام‌صفحه هستیم.گرچه این مسئله بسیار خوشایند بنظر می‌رسد اما حساسیت و آسیب‌پذیری نمایشگر را دوچندان می‌کند.  

بدون درنظر گرفتن هزینه‌های گزاف که برای تعویض ال‌سی‌دی باید صرف شود، با توجه به پیچیدگی این قطعه، عیب‌یابی و تشخیص آن کمی پیچیده و مشکل بوده و نیاز به تخصص دارد،همین پیچیدگی و عدم آگاهی کاربران منجر به سواستفاده‌های بسیاری شده‌است.
اینبار می‌خواهیم به‌طور اختصاصی از ویژگی‌ها، علائم و دلایل خرابی ال‌سی‌دی دهمین عضو سری Mi Note   شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم. 

نمایشگر شیائومی Mi Note10 Pro از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است؟

گلس: اولین بخش یک نمایشگر یک لایه نازک و شیشه‌ایست که روی تاچ و ال‌سی‌دی قرار دارد و از آن‌ها در برابر ضربه فشار محافظت می‌کند. 

تاچ: مابین گلس وال‌سی‌دی، صفحه‌ای به نام تاچ وجود دارد، این صفحه دستورات را از طریق لمس کاربر دریافت نموده و به اجرا می‌کند.

ال‌سی‌دیلایه‌ای از جنس شیشه که زیر تاچ قرار گرفته، و در واقع آخرین و مهم‌ترین بخش نمایشگر است که وظیفه نمایش محتوا را برعهده دارد. 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

چه عواملی به ال‌سی‌دی شیائومی Mi Note10 Pro  آسیب می‌رساند؟

عواملی نظیر سقوط از ارتفاع، نفوذ آب و مایعات، حرارت، ضربه، فشار، برخورد شی تیز به نمایشگر شیائومی Mi Note10 Pro و به‌ طور کلی تمامی ال‌سی‌دی‌های گوشی‌های هوشمند آسیب زیادی رسانده و هزینه زیادی بابت تعویض این قطعه متحمل خواهیدشد.
 

بررسی وضعیت تاچ و ال‌سی‌دی در Mi Note10 pro

اگرچه تاچ و ال‌سی‌دی دو قسمت جداگانه با وظایف متفاوت هستند؛ اما به‌صورت یک پکیج به‌یکدیگر متصل و وابسته‌اند و در صورت بروز هرآسیبی هر دو قطعه تعویض خواهدشد.

علائم خرابی تاچ در Mi Note10 Pro

برخلاف ال‌سی‌دی‌ها که علائم خرابی در آن‌ها متفاوت و گاهی گیج‌کننده‌است؛ آثار خرابی در تاچ بسیار ساده و قابل تشخیص است. درصورتی که پس از ضربه، فشار یا سقوط از ارتفاع، تاچ در برخی نقاط جابیفتد تا عمل نکند، متاسفانه آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد. البته گاهی این اختلال ناشی از هنگ دستگاه یا مشکلات نر‌افزاری است و با ریستارت یا ریست‌فکتوری، قابل حل خواهدبود.  

علائم خرابی ال‌سی‌دی در Mi Note10 Pro

1.سیاه شدن یا به زبان ساده‌تر روشن نشدن صفحه نمایش در اثر ضربه، سقوط از ارتفاع، فشار و... بوجود می‌آید و در واقع در این حالت نمایشگر دستگاه سوخته‌است. البته در مواردی این علائم ناشی از اختلالات مربوط به باتری، برد و نرم‌افزار دستگاه بوده و هیچ ارتباطی به ال‌سی‌دی ندارد.  
2.گاهی هیچ اثری از شکستگی در ظاهر نمایشگر به چشم نمی‌خورد و به‌ظاهر ال‌سی‌دی بدون نقص است؛ اما به محض روشن کردن دستگاه با خطوط و لکه‌های رنگی و جوهری مواجه می‌شویم. متاسفانه در این شرایط نیز تنها راه چاره تعویض ال‌سی‌دی خواهدبود.  
3.شایع‌ترین نشانه خرابی ال‌سی‌دی،پدیدارشدن آثار شکستگی در نمایشگر است که منجر به از کار افتادن تاچ و عدم نمایش محتوا خواهدشد.

بررسی وضعیت گلس Mi Note10 Pro 

برخلاف تصور ما که نشانه شکستگی گلس و ال‌سی‌دی را مشابه می‌دانیم؛ اما به محض روشن کردن نمایشگر وجه تمایز آن کاملا عیان خواهدشد.
درصورتی که آثار شکستگی در نمایشگر به‌چشم میخورد، اما تاچ و ال‌سی‌دی کاملا بدون هیچ نقصی و مانند سابق، عمل می‌کنند، به‌معنای سلامت ال‌سی‌‌دی بوده و تنها تعویض گلس،چاره‌ساز خواهدبود.

 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

کلام پایانی

با توجه به اینکه نمایشگرهای سوپرامولد 6.47 اینچی Mi Note10 Pro  با لبه‌های خمیده و متمایل به سمت فریم که  88 درصد مساحت را به‌خود اختصاص دادند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند و احتمال آسیب‌دیدگی و علی‌الخصوص شکستگی در آن‌ها بسیار زیاد خواهدبود. با توجه به هزینه سرسام‌آور تعویض قطعات به‌خصوص ال‌سی‌دی‌ها، شمار بسیاری از کاربران  Mi Note10 Pro، پس از آسیب‌دیدگی نمایشگر میان اینکه  یک گوشی جدید بخرند یا ال‌سی‌دی را تعویض کنند دچار تردید خواهندشد. آیا ال‌سی‌دی Mi Note10 Pro ارزش تعویض دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که : نمایشگر تمام صفحه و کشیده  Mi Note10 Pro با رزولیشن 1080در 2340 پیکسل، تراکم 398 پیکسل در هر اینچ و قابلیت تفکیک 16میلیون رنگ،با عملکرد فوق‌العاده‌ای که از خود نشان داده بدون شک ارزش تعویض دارد؛ اما در صورتی تعویض این قطعه عقلانی و نتیجه‌بخش خواهدبود که حتما زیر نظر فردی امین، متخصص ،باتجربه و با قطعه‌ای اورجینال و باکیفیت تعویض شود، در غیر این‌صورت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.   

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات