لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض و تعمیر تاچ و ال سی دی گلکسی A10 سامسونگ

تعویض و تعمیر تاچ و ال سی دی گلکسی A10 سامسونگ

احتمالا وقتی در حال خواندن این مقاله هستید، ال‌سی‌دی گوشی a10 شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر آن دارید. معمولا کم پیش می‌آید که مشکل تاچ و ال‌سی‌دی گوشی a10 نرم‌افزاری باشد و به احتمال بسیار زیاد مشکل سخت‌افزاری(فیزیکی) است و شما نیازمند مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل هستید. در این مقاله به انواع مشکلات و دلایلی که ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی a10 دچار مشکل می‌شود، می‌پردازیم.

تاچ و ال‌‌سی‌دی گلکسی A10 سامسونگ

تعویض ال سی دی A10
 

همانطور که خبر دارید، گلکسی A10 یکی از میان‌رده‌های کمپانی کره‌ای سامسونگ است و همراه با مدل‌هایی نظیر A20، A30 و اعضای خانواده سری A در سال 2019 به بازار عرضه شده است. این گوشی یکی از میان‌رده های ارزان قیمت سال 2019 است که استقبال زیادی هم از آن شده؛ بنابراین هرچه آمار استفاده از یک گوشی بالاتر برود، طبعا مشکلات و خرابی‌های آن مدل هم آمار بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه، کمپانی‌های مختلف در کشور‌های دنیا از جمله چین قطعات یدکی این گوشی‌ها را تولید و روانه بازار می‌کنند. البته همه‌ این قطعات درجه یک نیستند و درجات کیفی دیگری هم وارد بازار می‌شوند. در قسمت‌های دیگر این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم که برای استفاده از قطعات درجه یک باید چه کنید!

دلایل بروز مشکل در تاچ و ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی a10

دلایل زیادی وجود دارند که می‌توانند، تاچ و ال‌سی‌دی گوشی شما را دچار مشکل کنند. در ادامه مطلب به بررسی این دلایل می‌پردازیم.

آسیب به تاچ و ال‌‌سی‌دیGalaxy A10  با ضربه و برخورد اجسام

از آنجایی که سایز ال سی دی گلکسی A10 سامسونگ 6.2 اینچ است، برای یک‌دسته کار کردن، مخصوصا برای بانوان خیلی مناسب نیست؛ در نتیجه در موارد زیادی گوشی با یک شوک یا ضربه کوچک از دست آن‌ها به زمین می‌افتد. حالات دیگری هم برای ایجاد ضربه به تاچ و ال سی دی گلکسی A10 سامسونگ وجود دارند و دیگر اشاره‌ای به آن‌ها نمی‌کنیم. قسمت مهم ماجرا این است که پس از برخورد ضربه به تاچ و ال سی دی گلکسی A10، دقیقا چه حالت‌هایی برای گوشی رخ خواهد داد؟!

  • یکی از حالات ممکن، این است که تاچ و ال‌‌سی‌دیگلکسی A10 هر دو آسیب ببینند. به این معنی که قسمتی از ال‌‌سی‌دی از کار بیفتد و تاچ اسکرین نیز در برخی قسمت‌ها کار نکند. در این حالت باید تاچ و ال‌‌سی‌دی دو تعویض شوند.

  • دومین حالت ممکن است به این صورت باشد که یا تاچ اسکرین و یا ال‌‌سی‌دی گوشی شما آسیب دیده باشد؛ اگر گوشی شما در این حالت باشد، یا ال‌‌سی‌دی کاملا سالم است و یا تاچ اسکرین. اما معمولا در این حالت هم باید هر دو قطعه را تعویض کنید! زیرا در گوشی‌های جدید، این دو قطعه روی هم چسبیده‌اند و نمی‌توان هر کدام از آن‌ها را به طور جداگانه برداشت.

نکته: در کل تعویض و تعمیر تاچ و ال‌‌سی‌دیگلکسی A10 سامسونگ مشابه مدل‌های A20، A30 و A50 هزینه کمتری دارد.

  • در حالت سوم، گلس محافظ گوشی می‌شکند اما نه تاچ و نه ال‌‌سی‌دی آسیب نمی‌بینند. در نتیجه نه تعویض گلس A10 شما شدیدا کاهش پیدا خواهد کرد. دقت کنید که منظور از گلس محافظ، شیشه‌ی تعبیه شده روی ال‌‌سی‌دی گوشی شماست.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

آسیب به تاچ و ال‌‌سی‌دی Galaxy A10 با آبخوردگی

آبخوردگی به این معنی است که آب یا مایعات دیگر به داخل گوشی نفوذ کنند و به قطعات و عملکرد گوشی آسیب بزنند. در این موارد وضعیت گوشی تا حدی به عملکرد شما بستگی دارد. برای مثال اگر فورا بعد از تماس گوشی با آب آن را بردارید، خشک کنید و در تماس با باد سشوار قرار دهید، به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد اما در موارد دیگر بحث تخصصی‌تر می‌شود و باید گوشی را به متخصصان این حوزه بسپارید.

همچنین برای حل کردن مشکل گوشی آب‌خورده این مقاله را از دست ندهید: تعمیر گوشی آب‌خورده

نحوه تشخیص تاچ و ال‌سی‌دی اورجینال و درجه یک

تعویض تاچ و ال سی دی گوشی A10

در ابتدا عرض می کنیم که چند مدل تاچ و ال‌‌سی‌دی در بازار موجود است.

1. تاچ و ال‌‌سی‌دی اورجینال گلکسی A10

برای این دسته از قطعات که اورجینال هستند جای هیچ حرفی نمی‌ماند زیرا دقیقا کیفیت و عملکرد قطعه اصلی را دارند.

2. تاچ و ال‌‌سی‌دی طرح اصلی ( High Copy ) گلکسی A10

این دسته از قطعات فقط در صورتی که قطعه اصلی به هر دلیلی در بازار موجود نباشد، استفاده می‌شود. برای مثال یک گوشی عرضه شده در سال 2016 هنوز هم مورد استفاده کاربران است اما  قطعات یدکی اورجینال آن پیدا نمی‌شوند. پس حواستان در صورتی که تاچ و ال‌‌سی‌دی طرح اصلی (High Copy ) به شما پیشنهاد شد، به این نکته دقت کنید. این دسته از قطعات معمولا عملکرد 80 درصدی نسبت به قطعات اصل دارند.


3. تاچ و ال‌‌سی‌دی درجه 3 و 4 گلکسی A10

ما این مورد را اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا طول عمر کم و کیفیت خیلی پایین و معمولا عملکرد 30 الی 40 درصدی نسبت به قطعات اصل دارند. بنابراین این دسته قطعات به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شوند؛ زیرا قطعات دسته دوم هم در این دسته قرار می‌گیرند.

 

چگونه تاچ و ال‌‌سی‌دی اورجینال را از بقیه تشخیص دهیم

تعمیر ال سی دی A10

در منابع و وبسایت‌های مختلف روش‌های زیادی برای تشخیص تاچ و ال‌‌سی‌دی اصل با غیره ذکر شده است؛ اما بیشتر این روش‌ها فقط به درد تعمیرکارها می‌خورد. ما در اینجا فقط روش مقایسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم! یعنی یک گوشی با ال‌‌سی‌دی اصل را در کنار گوشی تعمیر شده قرار دهید و کیفیت محتوا را در نور یکسان مقایسه کنید. درغیر این صورت باید گوشی توسط یک تعمیرکار باز گردد و تشخیص داده شود. 

شرایط تعویض و تعمیر تاچ و ال‌‌سی‌دی گلکسی A10 در بازار چطور است؟

در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که افراد سودجو و فرصت‌طلب سعی می‌کنند پس از بررسی گوشی، حقیقت را به مشتری نگویند و در ازای کارهای ساده، مبالغ بالا دریافت کنند. یا در موارد بسیاری دیده شده است که برخی تعمیرکاران تاچ و ال‌‌سی‌دی طرح اصلی یا حتی درجه 3 را به‌نام اصل به مشتری می‌فروشند. این کارهای غیراخلاقی باعث شده است که اعتماد کاربران و مشتری‌ها به صنف تعمیرکاران تلفن همراه از بین برود.

بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر و باسابقه جهت تعویض و تعمیر قطعات گوشی خود مراجعه بفرمایید.

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

  1. خدمات‌دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.

  2. خدمات‌دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.

  3. خدمات‌دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

 

تعویض ال سی دی گلکسی ای 10
 

سخن آخر

تعمیر یا تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی کاری بسیار تخصصی است. اگر به اصول آموزش تعمیرات موبایل را به صورت اصولی نگذرانده‌اید و به اصول تعمیرات موبایل مسلط نیستید، نیازمند مراجعه به یک تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر مانند موبایل‌آباد هستید. شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل‌تان را در سایت موبایل آباد ثبت کنید تا در سریع‌ترین زمان مشکل گوشی شما حل شود.
در صورتی که در این مورد تجربه، نظر یا پیشنهادی دارید، در پایین این پست بنویسید و ما را دلگرم کنید. 

 

سوالات متداول


1- مهم‌ترین دلایل خرابی تاچ و ال‌‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی a10 چیست؟

از مهم‌ترین دلایل خرابی تاچ و ال‌‌سی‌دی این گوشی می‌توان به ضربه خوردن و آب‌خوردگی گوشی اشاره کرد.

2- آیا خودم می‌توانم مشکل تاچ و ال‌‌سی‌دی گوشی‌ام را حل کنم؟

چنانچه به اصول تعمیرات موبایل مسلط نباشید، نیازمند مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر هستید؛ زیرا این کار بسیار تخصصی است.


3- برای تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات‌دهنده است.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request