لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

درآمد حاصل از فروش گجت های قرمز اپل برای مبارزه با ایدز صرف می شود

درآمد حاصل از فروش گجت های قرمز اپل برای مبارزه با ایدز صرف می شود

اپل درآمد حاصل از فروش گجت های قرمز برای مبارزه با ایدز را اعلام کرد

اپل سابقه‌ای طولانی در زمینه حمایت از تحقیقات در رابطه با بیماری ایدز دارد. امروز گزارش تازه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد مرکز تحقیقاتی RED که از سرمایه‌گذاری اپل برای پایان دادن به این بیماری بهره می برد، بیشتر از 600میلیون دلار برای جلوگیری از گسترش بیماری ایدز در قاره آفریقا جمع آوری کرده که 200 میلیون دلار آن از سمت اپل به دست آمده است.

اپل بعضی از محصولات خود را به صورت اختصاصی با برند RED و رنگ قرمز به فروش می‌رساند که بخشی از سود آن به این مرکز تحقیقاتی مربوط به بیماری ایدز تعلق می‌گیرد. اخیرا آیفون XR هم به این مجموعه اضافه شده و شما می‌توانید با خرید رنگ قرمز آن، از این موسسه تحقیقاتی حمایت کنید.

قرار است بودجه به دست آمده در کشور کنیا و هفت کشور دیگر این قاره که وضعیت اقتصادی آن‌ها زیر خط فقر است هزینه شود تا آمار ابتلا به ویروس HIV در آن‌ها کاهش پیدا کند.

طی سال گذشته میلادی، 53 هزار مبتلا به این ویروس در کنیا شناسایی شد که در مقایسه با آمار سال 2000 که حدود 9.3 درصد جمعیت بالغ این کشور مبتلا به این ویروس بودند، پیشرفت چشم‌گیری محسوب می‌شود.

با سرمایه گذاری‌های انجام شده، حال 17.5 میلیون نفر از ابتلا به این ویروس در امان بوده و افراد مبتلا به آن‌ هم به 4.8 درصد در این کشور کاهش پیدا کرده‌اند.

اپل امسال هم برنامه‌های زیادی برای جمع آوری کمک‌های مالی به مناسبت روز جهانی ایدز در نظر گرفته است. از امروز و به مدت یک هفته،از هر خریدی که در اپ استور یا وب سایت این کمپانی صورت گیرد، یک دلار به موسسه RED اهدا خواهد شد.

تعداد قربانیان ایدز در یک دهه گذشته نسبت به گذشته نصف شده و یکی از دلایل اصلی آن سرمایه‌گذاری‌های متعدد دولت‌ها و موسسه‌هایی خیریه‌ای مانند RED برای آگاه‌سازی عموم جامعه نسبت به این بیماری است.

  منبع خبر


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات