لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

ریست کردن قفل گوشی | موبایل آباد

ریست کردن قفل گوشی | موبایل آباد

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

تقریبا همه ما حداقل برای یک بار هم که شده تجربه این را داشتیم که پسورد دستگاه‌های رایانه‌ای خود را فراموش کرده باشیم و از این روز امر طبیعی به حساب می‌آید و مشکلی شایع برای همگان است. امروزه اکثریت ما از گوشی‌های هوشمند برای ارتباط و کارهای روزمره خود استفاده می‌کنیم و اطلاعات زیادی را در گوشی خود ذخیره سازی می‌کنیم؛ از این رو برای محافظت از این اطلاعات ما نیازمند به رمز عبوری هستیم تا از ورود افراد دیگر به گوشی خود جلوگیری کنیم. همینطور به دلیل مشغله‌های بسیار زیاد این روزها، ممکن است پین یا پترن گوشی خود را به فراموشی سپرده باشید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا راهکارهایی را برای ریست گوشی قفل شده خود پیدا کنید.

ریست کارخانه گوشی سامسونگ از طریق کلیدهای گوشی

بازکردن قفل گوشی سامسونگ می‌تواند با استفاده از کلید‌های سخت‌افزاری گوشی انجام شود. ابتدا باید به بخش ریکاوری مود گوشی سامسونگ خود بروید. در این روش، باید کلید POWER، VOLUME UP و HOME را تا هنگامی که گوشی سامسونگ شما ویبره می‌دهد، همزمان فشار دهید. با استفاده از دکمه‌های VOLUME UP و VOLUME DOWN می‌توانید به گزینه RESET FACTORY بروید و کلید POWER را برای تأیید فشار دهید. سپس بعد از انجام شدن فرایند ریست فکتوری که معمولاً کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد، گوشی را ریستارت کنید. روی گزینه REBOOT SYSTEM NOW قرار بگیرید و با فشار دادن کلید POWER گوشی سامسونگ خود را ریستارت کنید. وقتی کلید HOME در گوشی شما وجود ندارد، برای ریست کردن گوشی سامسونگ سری M، S و A، باید کلید بگشایی (بیکسبی) را که در زیر دکمه‌های VOLUME قرار دارد، فشار دهید. در ضمن، بهتر است قبل از هر زمانی که قصد ریست کردن کارخانه گوشی سامسونگ خود را دارید، اطلاعات مهم خود را پشتیبان گیری کنید.

ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده با کد

با توجه به اینکه در صورتی که دسترسی به تنظیمات گوشی سامسونگ قفل شده را دارید، می‌توانید با استفاده از یک کد ساده، گوشی خود را به راحتی ریست فکتوری کنید؛ لذا برای اطمینان از امنیت اطلاعات خود، حتما ابتدا باید یک بکاپ از آن‌ها تهیه کنید. 

برای ریست فکتوری گوشی سامسونگ، کافی است کد *2767*3855# یا کد بازیابی تنظیمات کارخانه سامسونگ را در گوشی وارد کنید. در این روش نیازی به تأیید یا عدم تأیید فرایند نیست. با فشردن دکمه #، فرآیند ریست فکتوری آغاز می‌شود و پس از طی شدن مراحل بازگردانی به حالت کارخانه، می‌توانید به گوشی خود همانند روز اول دسترسی داشته باشید. 

توجه داشته باشید که در این روش، امکان توقف فرآیند وجود ندارد، لذا قبل از ریست فکتوری حتما مطمئن شوید که تمامی اطلاعات خود را در یک بکاپ ذخیره کرده‌اید.

ریست فکتوری گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات گوشی

برای ریست فکتوری گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات گوشی، در سیستم عامل اندروید، ممکن است نام گزینه‌ها با بروزرسانی‌های جدید تغییر کند. در اندروید 10 و 11، برای ریست فکتوری سامسونگ بدون نیاز به وارد کردن رمز، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در بخش تنظیمات گوشی، گزینه General Management را انتخاب کنید.
2- روی گزینه Reset قرار بگیرید و آن را تپ کنید.
3- در مرحله‌ی بعد، برای ریست فکتوری گوشی سامسونگ، گزینه Factory data reset را تپ کنید.
4- پس از انجام مراحل بالا، گوشی سامسونگ شما ریست خواهد شد و پس از چند دقیقه، می‌توانید مجدداً به تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید.

بازیابی رمز گوشی شما با استفاده اکانت جیمیل

بارها پیش آمده که برای استفاده از سیستم خدمات تلفن همراه خود به خصوص گوشی سامسونگ اکانت گوگل نیاز باشد که وارد کنید تا جیمیل با گوشی شما سینک شود. اگر شما رمز خود را چندین دفعه اشتباه وارد نمایید روی صفحه هشداری نمایش داده می شود که شما آدرس اکانت جیمیل خود را وارد می‌نمایید. پس از ارسال جیمیل خود از گوشی سامسونگ خود یا هر برند دیگر یک کد به ایمیل شما ارسال می‌شود و با مراجعه به ایمیل خود و وارد کردن کد به گوشی خود وارد شده و یک رمز جدید انتخاب نمایید.

find my mobile: این مورد فقط برای گوشی‌های سامسونگ به کار می‌رود :

شرایط خاص بعدی مربوط به مدل گوشی شما می‌شود! اگر برند گوشی شما سامسونگ باشد و اکانت سامسونگ شما هم در گوشی فعال باشد، می‌تواند با مراجعه به سرویس تحت وب Find My Mobile سامسونگ نسبت به باز کردن قفل گوشی اندروید خود اقدام کنید. برای ورود به صفحه این سرویس بر روی این قسمت کلیک کنید. استفاده از سرویس Find My Mobile سامسونگ هم به راحتی قابل انجام است. شما برای باز کردن قفل موبایل اندروید خود قفل بایستی بعد از ورود به اکانت خود بر روی گزینه Unlock my screen کلیک کنید.

بازیابی رمز گوشی

ریست فکتوری کردن گوشی و برگرداندن به تنظیمات کارخانه

اگر موارد بالا برای شما کارساز نبود، می‌توانید برای بازیابی رمز گوشی خود آن را به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) برگردانید. این روش روی تقریبا تمامی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است و مشکل شما به سادگی حل خواهد شد.

نکات مهم در انجام این روش:

  • در این روش به احتمال زیادی امکان دارد که اطلاعات داخل حافظه گوشی شما پاک شود پس برای اطمینان اطلاعات داخل حافظه گوشی را به رم انتقال داده و رم را خارج نمایید.

  • انجام دادن ریست فکتوری در اکثر گوشی‌ها یکسان است اما اگر روش ما روی گوشی شما کار نکرد ،مدل گوشی خود را در اینترنت سرچ کرده و نحوه factory reset را در آن جستجو نمایید تا مطلع شوید و انجام دهید.

بازیابی رمز گوشی

برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  •  گوشی خود را خاموش نمایید و وقتی صفحه کاملا سیاه شد، دکمه‌های کم کردن صدا در کناره گوشی (volume down) و پاور (power) یا همان دکمه قفل کردن گوشی را برای چند ثانیه با هم نگه دارید.

  • سپس بعد از انجام اینکار، گوشی روشن و بوت لودر اندروید (Android’s boot loader) نمایش داده خواهد شد و با دکمه‌های کم کردن صدا از بین منو‌ها به سمت پایین حرکت کرده و گزینه Recovery mode را انتخاب و سپس با دکمه پاور آن را اجرا کنید.

  • در مرحله بعد دکمه پاور و زیاد کردن صدا (volume up) را همزمان نگه دارید تا گوشی در حالت Recovery Mode قرار بگیرد؛ سپس با استفاده از دکمه‌های کم یا زیاد کردن صدا بر روی گزینه Wipe data/factory reset بروید و دکمه پاور را برای انتخاب آن فشار دهید.

  • اندروید شروع به ریکاوری گوشی می‌کند و وقتی پردازش آن تمام شد، گزینه Reboot system now را انتخاب کنید تا گوشی ریستارت شود به تنظیمات اولیه بدون Password و Pattern بازگردد.

در صورت یافتن راه جدید در رفع این مشکل، می توانید دیدگاه خود را برای تیم موبایل آباد ارسال نمایید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله رو‌به‌رو را بخوانید: ریست فکتوری گوشی

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

 

سوالات متداول

 

چگونه قفل گوشی سامسونگ را ریست کنم؟

اگر برند گوشی شما سامسونگ باشد و اکانت سامسونگ شما هم در گوشی فعال باشد، می‌تواند با مراجعه به سرویس تحت وب Find My Mobile سامسونگ نسبت به باز کردن قفل گوشی اندروید خود اقدام کنید. استفاده از سرویس Find My Mobile سامسونگ هم به راحتی قابل انجام است. شما برای باز کردن قفل موبایل اندروید خود قفل بایستی بعد از ورود به اکانت خود بر روی گزینه Unlock my screen کلیک کنید.

برای بازیابی رمز گوشی اندرویدی از چه راهی می‌توان استفاده کرد؟

اگر موارد بالا برای شما کارساز نبود، می‌توانید برای بازیابی رمز گوشی خود آن را به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) برگردانید. این روش روی تقریبا تمامی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است و مشکل شما به سادگی حل خواهد شد.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات