لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

روشن نشدن وای فای گوشی هوآوی

روشن نشدن وای فای گوشی هوآوی

شاید شما هم با سوالاتی مثل چرا گوشی هواوی به وای فای وصل نمیشه؟ علت روشن نشدن وای فای گوشی هواوی چیست؟ دلیل قطع و وصل شدن وای فای گوشی چیه؟ مواجه شدید. در این مقاله سعی داریم علت بروز این اتفاق و روش رفع این مشکل رو برای شما توضیح بدیم.

گوشی‌های هو‌آوی و به طور کلی گوشی‌های اندرویدی با مشکلات نرم‌افزاری متعددی مواجه می‌شوند. یکی از مشکلات نرم‌افزاری آزاردهنده در گوشی‌های هوآوی روشن نشدن وای‌فای است. عدم اتصال وای‌فای، کابوس همه کاربران گوشی‌های هوشمند است. 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

چه عواملی سبب روشن نشدن وای‌فای گوشی هوآوی می‌شود؟

عوامل متعددی سبب روشن نشدن وای‌‌فای گوشی هوآوی می‌شود. گاهی یک مشکل ساده و ابتدایی سبب روشن نشدن وای‌فای می‌شود که به راحتی قابل حل است .
اگر وای‌فای گوشی هوآوی شما روشن نمی‌شود و یا مدام قطع و وصل می‌شود؛ پیش از هر اقدامی ابتدا از روشن بودن وای‌فای و تطبیق نام کاربری و رمز وارد شده مطمئن شوید.
در قدم بعد وای‌فای گوشی هوآوی را یکبار خاموش و مجدد روشن کنید؛ اگر نتیجه‌ای نداشت از خاموش بودن حالت پرواز، بلوتوث و حالت ذخیره نیرو مطمئن شوید.
بلوتوث: گاهی روشن بودن بلوتوث در گوشی‌های هوآوی و به‌طور کلی گوشی‌های اندرویدی، خلل ایجاد می‌کند و سبب عملکرد ضعیف یا روشن نشدن وای‌فای می‌شود.
حالت پرواز (Airplane Mode): همان‌طور که‌ می‌دانید حالت پرواز در تلفن‌های همراه سبب غیرفعال شدن تمامی راه‌های ارتباطی مانند تماس، وای‌فای‌، بلوتوث و ...می‌‌شود. پس از خاموش‌بودن حالت پرواز اطمینان حاصل کنید.

حالت ذخیره باتری: حالت ذخیره باتری همان‌طور که از نامش پیداست با کنترل عوامل موثر، مصرف باتری شما را بهینه می‌کند.
اتصال به وای‌فای و مصرف اینترنت هم از جمله عوامل تاثیر گذار در مصرف باتری است؛ بنابراین اگر دستگاه شما در حالت ذخیره نیرو سوییچ شده باشد احتمال متصل نشدن به وای‌فای بسیار است.

روش‌های رفع مشکل وصل نشدن وای فای گوشی هواوی

اگر می‌خواهید مشکل وصل نشدن وای فای گوشی هواوی را خودتان حل کنید؛ بهتر است روش‌های زیر را امتحان کنید.

فریمور مودم را آپدیت کنید

اختلالات اتصال به وای‌فای گوشی هوآوی ممکن است به دلیل مشکلات در مودم شما باشد. برای حل این مشکل، شما می‌توانید به تنظیمات مودم خود رجوع کنید و سپس فریمور آن را به روز رسانی کنید. این کار ممکن است به شما کمک کند تا مشکل عدم اتصال وای‌فای گوشی هوآوی خود را به راحتی حل کنید. لذا پیشنهاد می‌دهیم تنظیمات مودم خود را بررسی کنید و فریمور آن را آپدیت کنید تا بتوانید از اینترنت بی‌نقص و پایدار در گوشی هوآوی خود استفاده کنید.

وای‌فای را مجددا تنظیم کنید

یکی از روش‌های موثر در رفع مشکل وصل نشدن وای‌فای تنظیم مجدد اتصالات وای‌فای است.
به قسمت Setting دستگاه خود رفته و روی گزینه Wifi ضربه بزنید و دست خود را روی نام شبکه‌ای که مشکل عدم اتصال دارد چند ثانیه نگه‌دارید در این مرحله یک پنجره کوچک با چند گزینه نمایان می‌شود. 


 

با انتخاب گزینه Network Forget  و وارد کردن مجدد پسورد به شبکه اینترنت متصل شوید.

سیستم عامل گوشی هوآوی را آپدیت کنید 

برای رفع برخی از مشکلات نرم‌افزاری در گوشی‌های هوآوی و به طور کلی گوشی‌های اندرویدی، باید سیستم عامل دستگاه خود را به صورت منظم آپدیت کنید. این بروزرسانی ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از بروز مشکلاتی مانند مشکل وصل شدن به وای فای جلوگیری کنید. بنابراین، پیشنهاد می‌دهیم تا با بروزرسانی مناسب سیستم عامل گوشی هوآوی خود، از این مشکلات جلوگیری کنید. 

بررسی تنظیمات مودم

اگر هیچ دستگاهی قادر به متصل‌شدن به وای‌فای نیست؛ به احتمال زیاد مشکل از مودم است. در این حالت حتما تنظیمات مودم را بررسی کنید و از فعال بودن حالت وای‌فای در مودم و بلاک نبودن مک آدرس خود اطمینان حاصل کنید.      

ریستارت گوشی و مودم

گاهی برای حل مشکل اتصال دستگاه به وای فای، نیاز است که گوشی و مودم را ریستارت کنید؛ به این منظور می‌توانید گوشی و مودم را خاموش کرده و پس از 30 ثانیه، آن‌ها را مجددا روشن کنید. این کار باعث از بین رفتن هنگ گوشی و مودم شده و ممکن است مشکل شما را برطرف کند.

ریست فکتوری گوشی 

ریست‌فکتوری یا بازگردانی به حالت کارخانه، آخرین راه‌حل موجود برای رفع مشکل وصل نشدن وای‌فای در گوشی هواوی است. این روش باعث حذف تمامی اطلاعات شما می‌شود و تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه بازمی‌گردد. در نتیجه، قبل از هر اقدامی، بهتر است یک نسخه پشتیبان از اطلاعات شخصی خود تهیه کنید تا از از بین رفتن آن‌ها جلوگیری کنید.

نکته مهم در اینجا این است که ریست فکتوری باید به عنوان آخرین راه حل در مواقعی استفاده شود که هیچ راه دیگری برای رفع مشکلات وجود ندارد. این روش باید فقط در صورتی انجام شود که مطمئن هستید هیچ راه دیگری برای رفع مشکل وجود ندارد.

اگر تمامی روش‌ها را امتحان کردید و نتیجه‌بخش نبود و گوشی‌های دیگر به مودم متصل می‌شدند؛ متاسفانه گوشی هوآوی شما دچار مشکلات جدی‌تری شده است و با مراجعه به تعمیرگاه مشکل متصل نشدن وای‌فای دیوایس خود را رفع کنید.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

سوالات متداول

 

چه عواملی سبب روشن نشدن وای‌فای گوشی هوآوی می‌شود؟

چندین عامل می‌تواند سبب مشکلات روشن نشدن وای‌فای گوشی هوآوی شود، از جمله عدم اتصال به شبکه، بروز مشکلات در نرم‌افزار سیستم عامل، عدم به‌روزرسانی نرم‌افزار، ضعف سیگنال وای‌فای و تداخل با دیگر دستگاه‌های الکترونیکی.

روش‌های رفع مشکل وصل نشدن وای فای گوشی هواوی چیست؟

برخی از روش‌های رفع مشکل وصل نشدن وای فای گوشی هواوی عبارت‌اند از: اتصال مجدد به شبکه، ریست کردن تنظیمات شبکه، به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم عامل، فعال‌سازی حالت پروازی و سپس غیرفعال کردن آن، تست کردن سیگنال وای‌فای با استفاده از دیگر دستگاه‌ها، تست کردن سرعت اینترنت با سایر دستگاه‌ها، و یا تعویض مودم و روتر شبکه.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات