لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

روشن نشدن گوشی سامسونگ + راه‌حل

روشن نشدن گوشی سامسونگ + راه‌حل

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید.

گوشی‌های سامسونگ از گوشی‌های بسیار محبوبی هستند که مدت‌های بسیار زیادی است در بازار موبایل در سراسر کشور وجود دارند و استفاده از آنها بسیار رایج است. به طور کلی، زمانی که نام سامسونگ بر روی محصولات دیده می‌شود اعتبار و اطمینان را با خود به همراه می‌آورد. اما این گوشی‌ها مانند تمامی گوشی‌های دیگر ممکن است دچار مشکلات خاصی شوند و نیاز به تعمیر موبایل داشته باشند.

یکی از مواردی که دائما از دارندگان گوشی سامسونگ زیاد شنیده می‌شود در مورد علت خاموش شدن گوشی سامسونگ و یا روشن نشدن گوشی سامسونگ است. دلایل مختلفی باعث بروز این امر می‌شوند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. 

 

ویژگی‌های گوشی‌های سامسونگ 

برند سامسونگ یکی از برندهای بسیار معتبری است که در زمینه تولید انواع وسایل الکترونیک خانگی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و تلویزیون فعالیت دارد. این برند سالیان زیادی است که در بازار دنیا شناخته شده است و توانسته است به یک برند محبوب در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا تبدیل شود. از جمله مواردی که باعث شده است برند کره‌ای سامسونگ بیش از پیش مورد توجه باشد کیفیت بسیار بالای محصولات آن است. 
 
زمانیکه سامسونگ تولید گوشی‌های هوشمند را آغاز کرد به زودی محصولاتش مورد توجه قرار گرفت. کیفیت قطعاتی همچون نمایشگرهای اختصاصی سوپر امولد، حسگرهای اختصاصی دوربین و پردازنده‌ خودساخته و بهینه‌ی اگزینوس از مواردی هستند که باعث شده‌اند گوشی‌های سامسونگ مد نظر جهانیان قرار گیرند. 

علت روشن نشدن گوشی ساموسنگ

دلایل خاموشی گوشی سامسونگ

اکنون که با تاریخچه این گوشی آشنا شدید، بهتر است به بررسی و تحلیل یکی از پرتکرارترین مشکلات گوشی سامسونگ یعنی خاموش شدن گوشی سامسونگ بپردازیم. شناخت کامل این مشکل و دلایلی که باعث بروز آن می‌شوند سبب می‌شود کاربران در صورت بروز مشکل سریعا برای رفع آن اقدام کنند و در نتیجه دوباره می‌توان از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده کرد. 

 

خرابی باتری 

یکی از مهمترین دلایلی که باعث خاموش شدن گوشی سامسونگ می‌شود خرابی باتری است. باتری منبع تغذیه گوشی است و در صورتی که نتواند شارژ مورد نیاز را به گوشی برساند دیگر قابل استفاده نخواهد بود. اگر گوشی شما بدون هیچ‌گونه هشداری ناگهان خاموش می‌شود باید بدانید به احتمال بسیار زیاد باتری گوشی خراب شده است. همچنین، اگر زمانیکه گوشی را از شارژ جدا می‌کنید اما پس از مدتی گوشی خاموش می‌شود باید برای تعویض باتری اقدام کنید. موارد دیگری نیز وجود دارند که نشان می‌دهند باتری گوشی خراب شده است. 
بهتر است زمانیکه با مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ مواجه می‌شوید باتری آن را چک کنید. در بسیاری از مواقع باتری گوشی باد می‌کند و این بادکردگی از روی بدنه گوشی قابل لمس است. گاهی نیز باید کاور پشت موبایل را خارج کنید تا بتوانید باتری را مشاهده کردید. تغییر رنگ باتری و یا دفرمه شدن آن همگی نشان می‌دهند که باتری خراب شده است و دقیقا مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ از همینجا نشات می‌گیرد. نگران نباشید! چاره کار بسیار ساده است. با تعویض باتری گوشی دوباره می‌توانید از آن استفاده کنید. 

 

چگونه باتری اصل را از باتری فیک تشخیص دهیم؟ 

زمانیکه افراد تصمیم می‌گیرند برای رفع مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ باتری گوشی را تعویض کنند، همواره در این رابطه نگرانی دارد آیا این باتری اصل است یا فیک! روش‌های متعددی وجود دارند که به شما نشان می‌دهند باتری اصل است که به شرح زیر هستند: 
•    بسته‌بندی باتری: باتری‌های اصل دارای بسته‌بندی بسیار با کیفیت هستند و تمامی اطلاعات باتری بر روی بسته‌بندی ذکر شده است. باتری‌های فیک دارای بسته‌بندی‌های بی‌کیفیت هستند و پلاستیک آنها اغلب رو به زردی می‌رود. این روش به سادگی نشان می‌دهد کدام باتری اصل و کدام باتری فیک است. 
•    تاریخ تولید باتری: از جمله مواردی که به سادگی نشان می‌دهد باتری شما اصل و یا فیک است تاریخی است که بر روی آن ذکر شده است. در باتری‌های اصل تاریخ تولید و انقضایی که بر روی باتری ذکر شده است، با تاریخ تولید و انقضایی که بر روی بسته باتری وجود دارد یکی است. اگر این دو تاریخ با یکدیگر متفاوت باشند دقیقا نشان‌دهنده این است که باتری فیک است و شما نباید آن را مورد استفاده قرار دهید. 
•    برچسب باتری: تمامی باتری‌های اصل دارای برچسب نقره‌ای رنگی هستند که به صورت صاف و یکدست در بدنه باتری قرار گرفته است. شما با استفاده از این برچسب می‌توانید به اصل و یا فیک بودن باتری پی ببرید. در باتری‌های فیک این برچسب دارای برآمدگی است و رنگ نقره‌ای آن بی‌کیفیت است. 
•    لبه باتری: روش دیگری که نشان می‌دهد شما یک باتری اصل دارید لبه آن است. برای اینکار باید باتری را بر روی لبه میز بگذارید به آن نگاه کنید. باتری‌هایی که اصل هستند دارای لبه صاف و یکدست هستند. اما در باتری‌های فیک و تقلبی لبه باتری ناهماهنگ است و شما به سادگی می‌توانید برش‌های نامنظمی را که در باتری وجود دارد مشاهده کنید. با این روش به سادگی می‌توانید از اصل و یا تقلبی بودن باتری مطمئن شوید.

ویروسی شدن گوشی 

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به عنوان دلیل خاموش شدن گوشی سامسونگ به شمار رود ویروسی شدن گوشی است. برای تمامی ما این مسئله پیش آمده است که برنامه‌های موجود بر روی گوشی را از منابع نامعتبر نصب کنیم. در نتیجه گوشی ویروسی می‌شود و یکی از نمودهای آن خاموش شدن گوشی سامسونگ است.
 
برای رفع این مشکل باید آنتی ویروس خود را همیشه فعال و آپدیت نگه دارید و در زمانیکه هشداری در رابطه با مخرب بودن یک برنامه بر روی گوشی خود دریافت کردید بلافاصله آن را از روی گوشی خود حذف نمایید. 

علت خاموش شدن گوشی سامسونگ

فعال‌سازی safe mode

اگر گوشی شما در طول روز چندین بار بدون هیچ دلیلی خاموش می‌شود و خاموش شدن گوشی سامسونگ شما را نگران کرده است بهتر است حالت safe mode را بر روی گوشی خود فعال سازید. اگر بعد از اینکه این حالت را بر روی گوشی خود فعال کردید مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ رفع شد، می‌توانید اطمینان داشته باشید این مشکل به دلیل ویروسی شدن و نصب نرم‌افزارهای نامناسب بر روی گوشی است. به همین دلیل، توصیه می‌شود از همان زمان که گوشی خود را خریداری می‌کنید به سرعت حالت safe mode را فعال سازید. 

 

داغ شدن گوشی 

از جمله مواردی که می‌تواند به عنوان یک دلیل عمده در خاموش شدن گوشی سامسونگ به شمار برود داغ شدن گوشی است

 (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید، بهتر است مقاله تعمیر و حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ را مطالعه کنید).  

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند گوشی داغ شود که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم:
•    استفاده از کاور نامناسب: یکی از مهمترین دلایلی که باعث داغ شدن و در نتیجه خاموش شدن گوشی سامسونگ می‌شود استفاده از کاور نامناسب است. در بسیاری از موارد کاور پلاستیکی است و یا از مواد نامرغوب ساخته شده است و در نتیجه باعث می‌شود گرمای گوشی در محیط داخل کاور حبس شود و در نتیجه گوشی داغ می‌شود. 
•    خرابی شارژر: مسئله دیگری که می‌تواند باعث داغ شدن گوشی شود خرابی شارژر است. اگر زمانیکه گوشی خود را به شارژر وصل می‌کنید داغ می‌شود باید بدانید که به احتمال زیاد شارژر شما آسیب دیده است و باید برای تعویض آن اقدام کنید. گاهی خرابی شارژر مرتبط به کابل آن است. توصیه می‌شود از شارژر اصلی گوشی استفاده کنید و در صورتی که شارژر آسیب دیده است شارژر اصل خریداری کنید. 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید.

قرارگیری گوشی در معرض آب و رطوبت

از جمله مواردی که می‌توانند به ساختار داخلی گوشی آسیب برسانند و باعث خاموش شدن گوشی سامسونگ شوند قرارگیری گوشی در معرض آب و رطوبت است. به طور کلی، بهتر است بدانید مهم نیست برند گوشی شما چیست! بلکه مسئله بسیار مهم این است که آب و رطوبت به ساختار داخلی گوشی آسیب می‌رسانند و باعث می‌شوند مدارهای داخلی گوشی از بین بروند. در اینجا خودتان نمی‌توانید کاری انجام دهید و باید تعمیر گوشی را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید. تعمیرکار قسمت‌های مختلف گوشی را بررسی می‌کند تا ببیند کدام قطعات آسیب دیده‌اند و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند. 

برای تعمیر گوشی سامسونگ فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

 

ضربه به گوشی 

اگر به تازگی گوشی شما ضربه شدیدی دیده است و پس از آن دائما گوشی خاموش می‌شود تقریبا باید مطمئن باشید ساختار داخلی گوشی آسیب دیده است و برای تعمیر باید به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید. به طور کلی، مشکلات سخت‌افزاری از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند گوشی‌ها بدون دلیل خاموش شوند. 

 

روش‌های مناسب برای رفع مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ قبل از مراجعه به تعمیرات موبایل 

قبل از آنکه برای رفع مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید، اقدامات زیر را انجام دهید: 
•    ابتدا مطمئن شوید شارژر و کابل شارژ شما درست است و مشکل خاصی ندارد. 
•    کاور گوشی خود را چک کنید و مطمئن شوید باعث داغ شدن گوشی نمی‌شود. 
•    برنامه‌های گوشی خود را چک کنید و آنتی ویروس نصب کنید. سپس گوشی خود را در حالت safe mode قرار دهید. 
•    گوشی خود را ریست کنید. 
در صورتی که با انجام اینکارها مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ رفع نشد، به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید.

 

اصالت قطعات و گارانتی قطعات موبایل موبایل آباد 

همانطور که متوجه شده‌اید برای رفع مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ در بسیاری از موارد نیاز به تعویض قطعات است. اگر قطعاتی که در داخل ساختار گوشی به کار می‌روند اصل نباشند، عملکرد گوشی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به زودی خراب می‌شود. 
 
این مسئله می‌تواند برای دارندگان گوشی‌های هوشمند به شدت نگران‌کننده باشد. اما باید بدانید قطعاتی که در موبایل آباد برای تعمیر گوشی‌های هوشمند به کار برده می‌شوند همگی اصل و اورجینال هستند و موبایل آباد در این زمینه به کاربران و مشتریان خود تضمین می‌دهد. اگر گوشی موبایل شما خراب شده است و نیاز به تعویض قطعه دارد، همین الان می‌توانید فرم درخواست را پر کنید و با کارشناسان ما در تماس باشید. 

تعمیرات موبایل در موبایل آباد 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید موارد متعددی باعث روشن نشدن گوشی سامسونگ می‌شوند که از مهمترین آنها می‌توان به خرابی باتری، مشکلات نرم‌افزاری و مشکلات سخت‌افزاری (مانند نفوذ آب و رطوبت به ساختار داخلی موبایل و آسیب قطعات) اشاره کرد. شما به راحتی با مراجعه به سایت موبایل آباد و پر کردن فرم درخواست تعمیرات می‌توانید با کارشناسان موبایل آباد در تماس باشید و در کمترین زمان ممکن مشکلات موبایل خود را رفع کنید. 

 

سوالات پرتکرار در مورد خاموش شدن گوشی سامسونگ 

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد خاموش شدن گوشی سامسونگ پاسخ دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید گوشی‌های سامسونگ مانند هر گوشی دیگر ممکن است دچار مشکل شوند، اما در بسیاری از موارد رفع مشکل بسیار ساده است و کاربران دیگر نباید نگران استفاده از گوشی‌های هوشمند باشند. هر چقدر ذهن شما نسبت به مشکلاتی که در گوشی پیش می‌آیند بازتر باشد؛ به همان اندازه زودتر می‌توانید برای رفع مشکل اقدام کنید. 

 

سوالات متداول


آیا خاموش شدن گوشی سامسونگ یعنی اینکه قطعات گوشی آسیب دیده‌اند؟
بهتر است بدانید خاموش شدن گوشی سامسونگ همیشه به این معنی نیست که یک قطعه از گوشی آسیب دیده است. در بسیاری از موارد روشن نشدن گوشی سامسونگ به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای غیر مجاز بر روی گوشی است. با نصب آنتی ویروس و آپدیت کردن برنامه‌ها به راحتی می‌توانید این مشکل را حل کنید. بهتر است همیشه گوشی خود را در حالت safe mode نگه دارید تا این مشکل بر روی گوشی به وجود نیاید. 


آیا سرما باعث خاموش شدن گوشی سامسونگ می‌شود؟
از جمله مواردی که باعث خاموش شدن گوشی سامسونگ می‌شوند گرم شدن و یا سرد شدن بیش از حد گوشی است. به طور مثال، اگر کاور گوشی شما نامناسب باشد و یا از شارژر نامناسب استفاده کنید گوشی بیش از حد داغ می‌شود و در نتیجه خاموش می‌گردد. در مواردی زمانیکه گوشی در سرمای بسیار زیاد قرار می‌گیرد خاموش می‌شود. در این شرایط بهتر است با رفع مشکل اجازه ندهید گوشی بیش از حد گرم و یا سرد شود. 


آیا خاموش شدن گوشی سامسونگ یعنی طول عمرش کم شده است؟
یکی از نگرانی‌های عمده کسانی که با مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ مراجعه می‌کنند در این باره است که طول عمر گوشی کم شده است و دیگر قابل استفاده نیست. باید بدانید این نگرش به طور کلی اشتباه است. گاهی با تعویض باتری گوشی و یا آپدیت کردن برنامه‌های آن به سرعت مشکل گوشی رفع می‌گردد و شما به راحتی می‌توانید برای مدت زمان طولانی از گوشی خود استفاده نمایید. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات