لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

مزایا و معایب آیفون 12

مزایا و معایب آیفون 12

معایب آیفون 12، واقعیت یا یک دروغ تبلیغاتی؟


 قطعا گوشی همراه وسیله‌ای است که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند مسئولیت سنگینی که بر عهده آن هست را تحمل کرده و شما بتوانید از تمام کارایی آن استفاده کنید. در میان تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل شرکت اپل با تولید گوشی‌های آیفون توانسته است پرچم دار این زمینه باشد و تقریبا هر ساله با معرفی گوشی جدید خود امکانات بیشتری در اختیار مردم قرار دهد و محبوبیت خود را افزایش دهد. همانطور که می‌دانید آخرین گوشی موبایلی که شرکت اپل معرفی کرده است، گوشی آیفون 12 و سه برادر دیگر آن بود که دارای تکنولوژی های بسیار عالی هستند و جزو گوشی های هیجان انگیز امسال بوده اند. 
اگر به دنبال خرید آیفون 12 باشید باید بدانید این سری از آیفون دارای چهار مدل آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس است که در همه این چهار مدل کیفیت ساخت یکسان بوده و فقط در مدل‌های بالاتر کمی تغییر ظاهری و افزایش امکانات را مشاهده خواهید کرد. اگر جزو طرفداران یا علاقه مندان به خرید موبایل از برند مطرح و محبوب اپل هستید توصیه می‌کنیم تا ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به نقد و بررسی آیفون 12 بپردازیم و اطلاعات شما را در رابطه با خرید آیفون 12 افزایش دهیم .

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

طراحی نمایشگر آیفون 12 چگونه است؟

ممکن است برخی از افراد تصور کنند دلیل محبوبیت این گوشی‌ها به دلیل برند آن‌ها است اما متاسفانه دلیل محبوبیت آن به دلیل استفاده و طراحی نمایشگر‌های OLED است که تصاویری فوق العاده به شما تحویل می‌دهد و البته از دیگر عوامل محبوبیت آن طراحی خاص آیفون 12 است که اغلب ما را به یاد سری محبوب آیفون 4 و آیفون 5S می‌اندازد. 
نمایشگر آیفون 12 همانند آیفون 11 پرو و آیفون XS طراحی شده است و اگر گوشی قبلی شما جزو این دو دسته است با آیفون 12 نیز آشنا خواهید شد. اما اگر گوشی قبلی شما گوشی غیر از این دو مدل باشد قطعا با استفاده از این نوع گوشی یک نمایشگر خارق العاده را تجربه خواهید کرد. گوشی آیفون 12 دارای نمایشگر 6.1 اینچی Super Retina XDR با رزولوشنی معادل 1080P+   و 480 پیکس در هر اینچ است. یکی دیگر از مواردی که در طراحی نمایشگر آیفون 12 به کار رفته است پشتیبانی از قابلیت و استاندارد Dolby Vision است و البته این نمایشگر می‌تواند در حالت  HDR حداکثر روشنایی صفحه گوشی را به 1200 نیتس برساند. 
اغلب ویژگی‌ها و خصوصیات نمایشگر آیفون 12 شباهت بسیار بالایی با 12 پرو دارد و یکی از تفاوت‌های جزئی آن روشنایی در حالت عادی است که برای آیفون 12  حدود 650 نیتس است و در 12 پرو برابر 800 نیتس است. 
طراحی بالای این نمایشگر نیز مانند گوشی‌های نسل پیشین خود دارای ناچ یا به اصطلاح بریدگی است که سنسورهای Face ID، دوربین سلفی و بلندگوی دوم را در بر گرفته است. 
اما یکی از معایب آیفون 12 در طراحی نمایشگر و کیفیت ساخت نرخ تجدید 60 هرتزی است که هر چه این نرخ تجدید بالاتر باشد، اسکرول کردن و چرخ زدن در محیط سیستم عامل آیفون 12 روان و جذاب می‌شود. در اغلب گوشی‌های اندروید نرخ تجدید 90 هرتزی و حتی 120 هرتزی است. کم بودن نرخ تجدید باعث نشده است که افراد حس کندی با کار کردن آیفون داشته باشند زیرا گوشی‌های سری جدید آیفون دارای رابط کاربری  iOS 14  و انیمیشن‌های بسیار روان است که شما اصلا احساس نمی‌کینید که نمایشگر شما دارای نرخ تجدید 60 است. به جز این مورد خاص شاید نتوانید هیچگونه عیب دیگری در کیفیت ساخت نمایشگر آن پیدا کنید. 


کیفیت باتری آیفون 12 چگونه است؟

شرکت اپل در طراحی آیفون 12 و 12 پرو از باتری‌های 2815 میلی آمپری استفاده کرده است و متاسفانه این نوع باتری در مقابل باتری‌هایی که در گوشی اندرویدی استفاده می‌شود کمی ضعیف است. ممکن است این دوگانگی برای شما پیش آمده باشد که چرا پس باتری گوشی شما کیفیت خوبی دارد؟ دلیل شارژدهی خوب گوشی‌های آیفون به دلیلی بالا بودن هماهنگی سخت افزار و نرم افزار در این گوشی‌ها است.  حدودا با هر بار شارژ کردن کامل گوشی آیفون 8 الی 10 ساعت می‌توانید از گوشی استفاده کنید. همه چهار سری آیفون 12 قابلیت پشتیبانی از شارژر 20 واتی جدید شرکت اپل را دارند که می‌تواند 50 درصد از قابلیت کامل ظرفیت باتری را در حدود 30 دقیقه پر کند. البته این مدل گوشی قابلیت پیشتبانی از شارژر بی‌سیم را دارد که می‎توانید با استفاده از آن گوشی خود را با شارژر 15 وات شارژ کنید. 

هر آنچه در رابطه با معایب آیفون 12 باید بدانید این است:

آیفون 12 سری جدید گوشی‌های شرکت اپل است که دارای 3 برادر دیگر است و در مدل‌های آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس معرفی شده است. اگر در گذشته شما دارای آیفون ایکس اس و یا دارای گوشی آیفون 11 پرو بوده‌اید قطعا تفاوتی در این سری نیز حس نخواهید کرد اما اگر از گوشی دیگری استفاده می‌کردید قطعا در این سری از آیفون تغییر بسیار زیادی در نمایشگر آن حس خواهید کرد. اما متاسفانه یکی از معایب این سری از آیفون نرخ تجدید پایین 60 هرتزی است. باتری آیفون 12 نیز 2815 میلی آمپر است که در مقایسه با دیگر رقیب‌های خود در تولید گوشی اندروید پایین است اما به دلیل هماهنگی عالی بین نرم افزار و سخت افزار این گوشی نمیتوان متوجه ضعیف بودن باتری گوشی‌های آیفون شد. 
در این مقاله به معرفی برخی از معایب این گوشی موبایل جدید از برند اپل پرداختیم، اگر شما آیفون 12 دارید و تازه آن را خریداری کرده‌اید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. البته اگر مدل گوشی موبایل شما، چیزی جز آیفون 12 است، اصلا نگران نباشید، مدل گوشی خود را برای ما کامنت کنید، تا در مقاله‎های بعدی، به تحلیل و بررسی مزایا و معایب آن‌ها بپردازیم. 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید: 1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد. 2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد. 3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند. همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request