لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نقد و بررسی گلکسی A40 سامسونگ - میان رده سرسخت!

نقد و بررسی گلکسی A40 سامسونگ - میان رده سرسخت!

مقدمه ای بر تحلیل گلکسی A40 سامسونگ

دوستان سلام! در این مقاله قصد داریم به ابعاد مختلف گوشی گلکسی A40 سامسونگ بپردازیم تا شما کاربر گرامی، در هنگام خرید تسلط کافی داشته باشید و خرید راحتی را انجام دهید. پس اگر موافق هستید، با توجه خود تا انتهای این مقاله، ما را دلگرم کنید!

سری A گلکسی‌های سامسونگ

کمپانی کره‌ای سامسونگ در سال 2019، سری تصمیم گرفت سری J محصولات خود را بهبود ببخشد تا بازار آسیایی‌ها را از دست ندهد. در نتیجه با توجه به فعالیت کمپانی شیائومی، بر این شد که گوشی های سری  A خود را با قدرت هرچه بیشتر روانه بازار کند. خانواده سری A سامسونگ یک خانواده پرجمعیت محسوب می‌شود و گوشی‌های خوبی نظیر A70، A50 و A40 دارد.

ظاهرو طراحی بصری گلکسی A40 سامسونگ

نقد و بررسی a40
تحلیل را از پنل پشتی شروع می‌کنیم. سامسونگ از ماده جدیدی در پنل پشتی این میان‌رده استفاده کرده است. این کمپانی کره‌ای که نام آن را Glasstic قرار داده،اظهار داشته که ترکیبی از پلاستیک و شیشه است. در نتیجه ظاهر گوشی حفظ شده، وزن آن تا حد زیادی بهینه شده و در عین حال از قیمت آن کاسته است. در بخش پشتی گلکسی A40 سامسونگ، یک حسگر اثر انگشت و دو لنز دوربین بهمراه یک فلش LED تعبیه شده است.
بخش جلویی گلکسی A40 سامسونگ، شبیه بقیه اعضای خانواده سری A است. دوربین سلفی بالای صفحه با طراحی خمیده‌ای که دارد، جلوه خوب و مطلوبی به گوشی داده است. دور و پایین گوشی نیز با طراحی گردی که دارد، نیاز طرفداران سامسونگ را برطرف کرده است.

صفحه نمایش

بررسی a40 سامسونگ
گلکسی A40 سامسونگ، با نمایشگر AMOLED 5.9 اینچی خود، توانسته کنتراست بی نهایتی از رنگ سیاه داشته باشد و حتی سخت‌گیرترین کاربران را نیز راضی نگه دارد! رزولوشن نمایشگر این گوشی 2340*1080 پیکسل می‌باشد. نکته مثبت اینجاست که حتی زیر نور آفتاب هم نمایشگر آن عملکرد خوب و مطلوبی از خود به نمایش می‌گذارد.
از سایر ویژگی های نمایشگر هم می توان به امکان فیلتر نور آبی جهت استفاده آسان در محیط های کم نور و امکان شخصی سازی دمای رنگ ها اشاره کرد. همانند اکثر گوشی های سامسونگ، در این گوشی نیز پروفایل های مختلفی برای نمایشگر در نظر گرفته شده است. در حالت Adaptive رنگ‌ها جلوه نمایشی و غیر واقعی به خود می‌گیرند اما ممکن است مورد پسند بعضی افراد واقع شود. اما اگر مورد پسند شما نبود، می‌توانید آن را در حالت Basic قرار دهید تا رنگ‌های واقعی پدیدار شوند.

دوربین پشتی و سلفی گلکسی A40 سامسونگ

نقد و بررسی گلکسی a40
در بخش پشتی، گلکسی A40 سامسونگ، مانند مدل قبلی آن یعنی A30، از دو لنز دوربین بهره می‌برد. لنز اصلی این گوشی 16 مگاپیکسل است. در بالای این دوربین، سنسور 5 مگاپیکسلی التراواید با گشودگی F/2.2 طراحی شده است که با زاویه دید 123 درجه برای شما عکاسی خواهد کرد.
متاسفانه دوربین گلکسی A40 سامسونگ از فوکوس خودکار برخوردار نیست.
دوربین سلفی گلکسی A40 سامسونگ 25 مگاپیکسل است و تصاویر با کیفیتی خلق می‌کند. هم دوربین پشتی و هم دوربین سلفی این گوشی، قابلیت عکاسی پرتره را برای سوژه های انسانی دارا هستند.
رابط کاربری One UI در بخش دوربین گلکسی A40، نسبت به سایر برادران خود تغییری نداشته است و با سوایپ کردن به راست و چپ، می‌توانید حالت دوربین را تغییر دهید. در مواقعی که از حیوانات و خوراکی‌ها نیز عکس ‌می‌گیرید، گوشی به طور اتومات تشخیص می‌دهد و رنگ و نور را بهینه می‌کند.

رابط کاربری گلکسی A40 سامسونگ

برررسی گلکسی a40
جالب است بدانید که با بررسی‌های مختلفی که توسط کارشناسان انجام شده است، رابط کاربری One UI در حال حاضر راحت‌ترین و جامع‌ترین رابط کاربری در بین همه‌ی گوشی‌ها انتخاب شده و مطمئنا وقتی با گوشی‌های 2019 سامسونگ کار کنید متوجه این موضوع خواهید شد. در رابط کاربری گلکسی A40 اثری از جاماندن و لگ و کند شدن وجود ندارد و از طرف دیگر، هر برنامه‌ای را که نیاز داشته باشید به راحتی در مقابل خود خواهید دید. رنگ‌های استفاده شده در این رابط کاربری بهینه بوده و متناسب با سلیقه عموم مردم انتخاب شده است؛ اما اگر دوست داشته باشید تغییراتی در رابط کاربری ایجاد کنید، اصلا مشکلی نیست و می‌توانید تم‌های مختلف را دانلود و امتحان کنید. حالت جذاب دیگر در این رابط کاربری، Night Mode  یا حالت شب است که می‌توانید آن را تنظیم کنید تا هر موقع هوا تاریک شد، تم و فضای کلی گوشی شما نیز متناسب با آن زمان تغییر می‌کند.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

پردازنده، رم و حافظه داخلی گلکسی A40 سامسونگ

 نقد و بررسی گوشی گلکسی a40
قبل از هرچیز باید به یکی از اشتباهات کاربران در مفهوم رم و حافظه داخلی گوشزد کنیم!
خیلی اوقات وقتی افراد می‌شنوند رم گوشی گلکسی A40 سه 4گیگابایت است، می‌گویند:"این که خیلی کم است و الان ضعیف‌ترین گوشی‌ها هم حداقل 8 گیگ هستند!!!" حرفشان درست است اما آن 8گیگ مربوط به حافظه داخلی می‌باشد نه حافظه رم ( RAM )! به طور کلی رم ( RAM ) یک حافظه موقتی است که داده‌ها را برای پردازش به طور موقت نگه می‌دارد و پس از استفاده حذف می‌کند. اما حافظه داخلی که مربوط به هارد است، می‌تواند اطلاعات را تا زمانی که شما می‌خواهید نگهداری کند. با توجه به این نکات، رم Galaxy A40 سامسونگ 4 گیگابایت و حافظه داخلی آن 64 گیگابایت می‌باشد. نکته اینجاست که رم هیچکدام از گوشی‌ها قابل ارتقا نیست اما با اضافه کردن یک کارت حافظه ( Memory Card ) به گوشی، می‌توانید حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید.
اما بـــــــــرسیم به پـــــردازنده! Galaxy A40 سامسونگ دارای یک پردازنده مرکزی هشت هستهای ( 2 هسته کورتکس A73 با سرعت کلاک 1.77 گیگاهرتز و 6 هسته کورتکس A53 با سرعت کلاک 1.59 گیگاهرتز )است که درون آن یک پردازنده گرافیکیMail-G71 MP2 تعبیه شده است. اما این‌ها فقط در حد اطلاعات است و الزاما باید نتایج تست‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا به عملکرد واقعی گوشی دست پیدا کنیم.
ما بازی PUBG را روی این گوشی تست کردیم و حال نتایج را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. گلکسی A40 سامسونگ با پردازنده های قدرتمند خود، توانست از پس این بازی نسبتا سنگین بر بیاید و پس از 30 دقیقه بازی کردن، حتی داغ هم نکرد. البته اگر تنظیمات گوشی را روی حالت Gaming قرار دهید و بازی‌های گرافیکی سنگین را اجرا کنید، قطعا تا حد متوسطی دمای آن بالا خواهد رفت.
با توجه به این موضوع، گلکسی A40 سامسونگ هیچ مشکلی در اجرای برنامه‌های روزمره نظیر تلگرام و اینستاگرام نخواهد داشت و با لگ و تاخیر مواجه نخواهید شد. البته اگر نکاتی را رعایت نکنید، ممکن است پس از چندماه، مانند گوشی‌های دیگر، کمی عملکرد گوشی شما به تاخیر بیفتد.
یک تـــجربـه مفید! اگر حجم زیادی از اطلاعات را در هر گوشی‌ای ذخیره کنید، مطمئنا سرعت عملکرد دستگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و کند می‌شود. پس تا جایی که ممکن است اطلاعاتی نظیر عکس‌ها و فیلم‌ها را در هارد یا کامپیوتر خود نگهداری کنید تا گوشی‌تان همیشه سرعت بالایی داشته باشد.

باتری و شارژر گلکسی A40 سامسونگ

بررسی گوشی گلکسی a40
گلکسی A40 سامسونگ دارای یک باتری 3100میلی آمپری است و نسبت به رقبای خود، حجم کمتری دارد اما، نکته اینجاست که نمایشگر آن نیز کوچکتر از سایرین است. در تست‌های انجام شده، شارژ گلکسی A40 سامسونگ حدودا یک ساعت و 40 دقیقه به طول می‌انجامد زیرا شارژر آن از نوع Fast Charging و 15 واتی است. میزان شارژدهی باتری گلکسی A40 در سطح مطلوبی است و در صورت انجام کارهای روزمره، می‌تواند 1 الی 1.5 روز پاسخگو باشد.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

نقد و بررسی سامسونگ
ما در این مقاله،قصد داشتیم تا برای شما دید وسیع‌تری از گلکسی A40 سامسونگ ایجاد کنیم تا شما همه‌ی جوانب و مشخصات آن را بشناسید و در هنگام انتخاب و خرید دچار شک و تردید نشوید. ممنون از اینکه تا این بخش همراه ما بودید. در انتها نگاهی کلی به مزایا و معایب گلکسی A40 سامسونگ خواهیم داشت:

مزایا:

  • خوش دست بودن و راحتی استفاده با یک دست

  • حاشیه های باریک

  • وزن کم

  • صفحه نمایش با کیفیت

معایب:

  • عملکرد متوسط دوربین

  • سخت‌افزار متوسط

  • دوربین معمولی با عملکرد متوسط


اگر تجربه خرید و کارکردن با گلکسی A40 سامسونگ را داشته‌اید، می‌توانید در پایین این مطلب، نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. سپاس از همراهی شما!
 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت در خواست تعمیرات