لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

پتنت جدید اپل با تکنولوژی تشخیص دستخط آیپد از گجت newton

پتنت جدید اپل با تکنولوژی تشخیص دستخط آیپد از گجت newton

پتنت جدید اپل از تکنولوژی تشخیص دستخط آپید خبر می‌دهد

به تازگی گزارش شده که اپل پتنت جدیدی برای سیستم تشخیص دستخط به ثبت رسانده و به نظر می‌رسد قصد دارد این ویژگی را در آیپد‌ها قرار دهد. پیش از ظهور تلفن‌های هوشمند، اپل از گجتی به نام Newton رونمایی کرد. این دستیار دیجیتال شخصی قابل حمل به نام پتنت جدید اپل است، اولین گجتی بود که از قابلیت تشخیص دستخط کاربران بهره می‌برد. هرچند دقت این ویژگی بسیار پایین بود و به سختی می‌توانست کلمات درست را تشخیص دهد.

پتنت جدید اپل-تعمیرات تخصصی موبایل آباد

نیوتن در ابتدا قرار بود به شکل یک کامپیوتر شخصی ساخته شود اما اپل سعی کرد گجت یاد شده را به قدری کوچک کند تا کاربران بتوانند آن را با خود به همه جا برده و همراهشان داشته باشند

استیو جابز پس از بازگشت به اپل در سال 1997، پروژه نیوتن را متوقف کرد و دلایلی در این زمینه عنوان نمود.

او باور داشت که کاربران علاقه‌ای به استفاده از قلم ندارند و به همین دلیل این گجت که بر مبنای استفاده از قلم نوشتاری طراحی شده نمی‌تواند فروش خوبی داشته باشد. البته نیوتن هم در ابتدای راه فروش مطلوبی را تجربه نکرده بود و کاربران علاقه‌ای به خرید این گجت نشان نداده بودند.

تازه های اخبار موبایل آباد؛ شاید این خبر مرتبط مورد توجه شما قرار بگیرد: اتومبیل شما با سیستم اپل و گوشی آیفون هوشمند می شود

حال کارشناسان گزارش می‌دهند که پتنت جدیدی توسط اپل به ثبت رسیده که «مدیریت همزمان تشخیص دستخط» عنوان دارد و از زبان چینی پشتبانی خواهد کرد.

در این پتنت نوشته شده که سیستم تشخیص دستخط برای شناسایی چندین کاراکتر یا یک جمله طراحی شده و قادر است بدین شکل دستخط یک کاربر به زبان چینی را تشخیص دهد. علاوه بر این، تصاویری هم از نوشته‌های چینی روی آیپد در این پتنت وجود دارد و کلماتی انگلیسی هم در کنار آن به چشم می‌خورد.

با بررسی این پتنت متوجه می‌شویم که این گجت دیگر به قلم اختصاص ندارد و هرنوشته‌ای که کاربر با انگشت خود روی آیپد بکشد توسط این سیستم قابل ثبت خواهد بود. البته هنوز اپل اطلاعاتی در این زمینه عنوان نکرده و ممکن است تجربه تلخ نیوتن باعث شود چنین قابلیتی هیچگاه به آیپد‌ها نرسد.

  منبع خبر پتنت جدید اپل


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات