لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما
آشنایی با تکنولوژی باتری موبایل
9 تیر 99

شارژ باتری موبایل از ابتدای اختراع تلفن همراه موضوع مهم و یکی از بزرگترین دغدغه های شرکت های سازنده و مصرف کنندگان بوده است. دغدغه میزان نگهداری شارژ و نحوه شارژ باتری ها باعث شد که تکنولوژی ساخت و شارژ باتری ها مداوم در حال پیشرفت باشد و نسل به نسل دستخوش تغییرات قابل قبولی باشند داشتن گوشی هوشنمدی با باتری قوی و با ظرفیت بالا یکی از معیار های انتخاب گوشی برای اکثر کاربران به شمار می رود. 
امروز شرکت های تولید کننده باتری قادر به ساخت باتری هایی  هستند که طول عمر بالایی دارند و  از نظر وزن، سبک و کم حجم هستند. اما باید توجه داشت که همه این ویژگی ها را نمی توان در یک باتری یافت. کمپانی های تولید کننده باتری معمولا اطلاعاتی را بر روی باتری های تولید شده درج می کنند که مهمترین اطلاعات از قبیل: ظرفیت، ولتاژ، نوع و مدل باتری می باشد. 
باتری ها معمولا به دو دسته باتری اولیه (Primary) و ثانویه (Secondary) تقسیم می شوند.  باتری های اولیه یا اصلی به معنی یکبار مصرف هستند. این باتری ها پس از تخلیه کامل سلول های اولیه قابل شارژ مجدد نیستند. باتری های ثانویه هم به عنوان باتری های قابل شارژ شناخته شده اند. این باتری ها به یک منبع تغذیه برای شارژ شدن مجدد نیاز دارند و به این طریق می توانند بارها و بارها به طور کامل شارژ و تخلیه شوند.

به طور کلی شارژ باتری های اولیه دیرتر از ثانویه ها تخلیه میشود که این مهم باعث ماندگاری بیشتر این باتری ها میشود و از نظر اقتصادی هم با در نظر گرفتن بازه ی زمانی این باتری ها هزینه کمتری دارند. در جدول زیر لیستی از انواع باتری های قابل شارژ و غیر قابل شارژ آماده است.