لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض سوکت شارژ گوشی شیائومی

تعویض سوکت شارژ گوشی شیائومی

سوکت شارژها برخلاف ظاهر ساده و کوچکی که دارند؛ نقش مهم و اساسی در یک اسمارت‌فون ایفا می‌کنند.آن‌ها با دریافت انرژی از طریق ولتاژ برق و انتقال به باتری، انرژی گوشی را تامین می‌کنند. حال اگر این قطعات به ظاهر ساده در دریافت شارژ دچار اختلال شوند، چه  خواهد شد؟
بدون شک خرابی سوکت شارژ تمام بخش‌های گوشی را تحت شعاع قرار می‌دهد. واقعیت این است که یک گوشی بدون شارژ عملا به هیچ کاری نخواهدآمد.


 

البته در همه موارد نیز مشکل شارژ نشدن گوشی، ناشی از خرابی سوکت شارژ نیست.گاهی این اختلال بر اثر خرابی شارژر، عدم وجود ولتاژ برق در پریزو یا خرابی باتری رخ می‌دهد.
درمواردی نیز اسمارت‌فون شما در اثر آلوده شدن سوکت شارژ به گرد و غبار و ممانعت از اتصال صحیح، با اختلال در دریافت انرژی مواجه می‌شود.که در این شرایط می‌توانید از تمیزکننده‌های مخصوص مدارات الکترونیکی برای نظافت آلودگی‌ها و زنگ‌زدگی‌ها کمک بگیرید. البته فراموش نکنید که به هیچ عنوان برای دسترسی به قسمت انتهایی سوکت شارژ از اجسام تیز استفاده نکنید، چراکه آسیب جدی به این قطعه وارد می‌کند. 
اگر گوشی شیائومی ما در هنگام دریافت شارژ با قطعی اتصال مواجهه بود، یا به‌طور کلی قادر به شارژ شدن نبود؛ برای حل این مشکل چه کنیم؟ چگونه علت شارژ نشدن گوشی را بیاییم؟ 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن


 

در اینجا عوامل موثر بر خرابی سوکت شارژ گوشی شیائومی را بررسی کرده و راه‌‌هایی برای حل این مشکل ارائه می‌کنیم. 

راه‌های مراقب از سوکت شارژ گوشی شیائومی

1. به هیچ عنوان برای جداسازی دستگاه از شارژر، کابل شارژ را محکم نکشید. این عمل یک تهدید جدی برای سوکت شارژ محسوب می‌شود.
2. تحت هیچ شرایطی از شارژر غیر اورجینال که به گوشی شما تعلق ندارد، استفاده نکنید.
3. از نظافت سوکت شارژ  به کمک اشیاء فلزی و تیز بپرهیزید.چراکه نه تنها کمکی به نظافت این بخش نمی‌کند؛ بلکه آسیب جدی به این قطعه وارد می‌کند.
4. هرگز کابل شارژ را با عجله و زور در سوکت جانزنید.

 5. در زمان دریافت شارژ از گوشی خود استفاده نکنید؛ چرا که این حالت امکان تحت فشار قرار گرفتن کابل و آسیب به سوکت شارژ بالا می‌رود.
6. آب‌خوردگی و نفوذ رطوبت، دشمن سرسخت همه بخش‌های یک اسمارت‌فون، از جمله سوکت شارژ است.

 

چرا سوکت شارژ شیائومی خراب می‌شود؟

شاید کمی عجیب بنظر برسد؛ اما کشیده شدن ناگهانی شارژر از سوکت یا به زور جا زدن آن، استفاده از شارژهای غیر اورجینال یا شارژرهایی که به دستگاه ما تعلق ندارند، آبخوردگی، سقوط از ارتفاع، برخورد اجسام تیز به سوکت، ضربه و... برای سوکت شارژ گوشی مضر و خطرناک هستند.

نکات به ظاهر پیش‌پاافتاده‌ای که درمورد گوشی خود رعایت نمی‌کنیم؛ صدمات جبران ناپذیری به دستگاه ما وارد می‌کنند.

برای تعویض سوکت شارژ به چه مواردی توجه کنیم؟

مسئله‌ای که پس از عیب‌یابی یک گوشی هوشمند اهمیت پیدا می‌کند، مسئله اطمینان از اصل بودن قطعه‌ایست قصد تعویض آن را داریم.
بدون شک تعویض سوکت شارژ با قطعه‌ای غیراورجینال، گذشته از عملکرد ضعیف، نه تنها کمکی به دستگاه نخواهد کرد، بلکه سبب ایجاد مشکلات بدتری نیزخواهد شد.حال به این سوال برمی‌خوریم که (راه تشخیص اصل بودن سوکت شارژ چیست؟) متاسفانه تشخیص اصل بودن قطعه، نیاز به فردی متخصص و با تجربه و در ضمن فردی متعهد و امین دارد که در قبال هزینه‌ای دریافتی، بهترین خدمات را ارائه کند.    

کلام پایانی

اگرچه سوکت شارژها با جثه‌ای کوچک در لبه پایینی گوشی شیائومی مخفی شدند و از نظر دور ماندند؛ اما نقش حیاتی آن‌ها، غیرقابل انکار است.

همچنین برخلاف چیزی که انتظار داریم؛ تعویض سوکت شارژ شیائومی، بسیار زمان‌بر است، زیرا برای جداسازی پورت USB دستگاه، اغلب قطعات اصلی از گوشی جدا می‌شود. در نتیجه تعمیر و تعویض آن، تعمیرکاری مجرب و کاربلد میطلبد.  

 

سوالات متداول

 

چرا سوکت شارژ شیائومی خراب می‌شود؟

 

 

شاید کمی عجیب بنظر برسد؛ اما کشیده شدن ناگهانی شارژر از سوکت یا به زور جا زدن آن، استفاده از شارژهای غیر اورجینال یا شارژرهایی که به دستگاه ما تعلق ندارند، آبخوردگی، سقوط از ارتفاع، برخورد اجسام تیز به سوکت، ضربه و... برای سوکت شارژ گوشی مضر و خطرناک هستند. نکات به ظاهر پیش‌پاافتاده‌ای که درمورد گوشی خود رعایت نمی‌کنیم؛ صدمات جبران ناپذیری به دستگاه ما وارد می‌کنند.

 

برای تعویض سوکت شارژ به چه مواردی توجه کنیم؟

 

مسئله‌ای که پس از عیب‌یابی یک گوشی هوشمند اهمیت پیدا می‌کند، مسئله اطمینان از اصل بودن قطعه‌ایست قصد تعویض آن را داریم. بدون شک تعویض سوکت شارژ با قطعه‌ای غیراورجینال، گذشته از عملکرد ضعیف، نه تنها کمکی به دستگاه نخواهد کرد، بلکه سبب ایجاد مشکلات بدتری نیزخواهد شد. متاسفانه تشخیص اصل بودن قطعه، نیاز به فردی متخصص و با تجربه و در ضمن فردی متعهد و امین دارد که در قبال هزینه‌ای دریافتی، بهترین خدمات را ارائه کند.

 

 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات