لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما
سازمان فنی و حرفه ای از نمای نزدیک
6 مرداد 99

 همه ما بارها نام سازمان فنی و حرفه‌ای را شنیده‌ایم یا در دوره‌ها و آزمون های این سازمان شرکت کرده‌ایم؛ اما تا چه اندازه با این سازمان آشنا هستیم؟ سازمان فنی و حرفه ای کشور  در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟ 
موبایل‌آباد به مناسبت روز ملی فنی و حرفه ای،‌ این سازمان ارزشمند را زیر ذره‌بین برده و کمی دقیق‌تر برای شما معرفی کند.

هدف از تشکیل سازمان فنی و حرفه‌ای

سازمان فنی و حرفه ای وابسته به وزارت کار  و امور اجتماعی بوده و با ادغام سه نهاد آموزشی در سال 1359 به منظور تربیت نیروی متخصص و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای تشکیل شد.  
سازمان فنی و حرفه ای علاوه بر ستاد مرکزی، دارای 31 اداره کل در سراسر کشور،‌ یک مرکز تربیت مربی و  11653 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد می‌باشد.
این سازمان همواره در تلاش برای گسترش روابط بین‌الملل علی‌الخصوص سازمان بین‌المللی کار (ILO) و سازمان بین‌المللی آموزش حرفه‌ای بوده، که خوشبختانه در این راستا موفق عمل کرده‌است. 

فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای 

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  با هدف مهارت‌آموزی حرفه‌ای به جوانان علاقه‌مند و جویای کار و حتی شاغلین در دو بخش دولتی و غیر دولتی فعالیت دارد. 
به‌طور کلی آموزش‌های این سازمان، در چهار شاخه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات تقسیم می‌شود.
  

آیا آموزشگاه موبایل‌آباد وابسته به  سازمان فنی و حرفه‌ایست؟

مرکز آموزش موبایل‌آباد، آموزشگاه آزاد تعمیرات موبایل بوده که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند و در پایان هردوره علاوه‌بر اعطای گواهی پایان موبایل‌آباد در صورت تمایل کارآموزان را  برای شرکت در آزمون و دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای، به سازمان معرفی و ثبت نام می‌کند.     

نگاهی بر آمار و ارقام در مرکز آموزش موبایل‌آباد 

مرکز آموزش از سال 1397 تا بحال 49 دوره آموزشی برگزار و به کسب مهارت  1503 کارموز کمک کرده‌است که حدود 40 درصد آن‌ها اکنون به تعمیرکاران متخصص و موفقی تبدیل شده و برخی جز نمایندگان این مجموعه هستند. 
  

مرکز آموزش موبایل‌آباد

مرکز آموزش موبایل‌آباد با 100 نماینده فعال در زمینه تعمیرات تخصصی تلفن همراه و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای به فعالیت می‌پردازد و کارآموزان مرکز آموزش را در الویت اعطای نمایندگی قرار داده‌ تا ‌پس از گذراندن دوره آموزشی در صورت تمایل و دارا بودن پروانه کسب، وارد بازار کار شوند.
اگر به تعمیرات تلفن همراه علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد میکنیم در صفحه  مرکز آموزش موبایل‌آباد، توضیح دوره‌های آموزشی را از دست ندهید.