لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

اپل پتنت گوشی های تاشو با نمایشگر منعطف را ثبت کرد

اپل پتنت گوشی های تاشو با نمایشگر منعطف را ثبت کرد

گوشی تاشو در پتنت جدید اپل

 

براساس گزارش‌ها، اپل در روز سه‌شنبه مجوز حق اختراع برای دستگاه نمایشگر انعطاف پذیر را دریافت کرد و قراراست به خانواده‌ی گوشی‌‌های تاشو بپیوندد. البته هفته‌ی گذشته، اداره‌ی ثبت اختراع و اطلاعات ایالات متحده، عکس‌های اولیه آن را درصفحه‌ی این کمپانی منتشر کرد و گفته شده که این گوشی قابلیت تاشو دارد. البته طراحی گوشی تاشوی اپل، اولین موبایل تاشو نخواهد بود؛ طراحی ارائه‌شده‌ی اپل برای ابزارهای تاشو به همراه پنل‌های OLED است که سامسونگ و ال‌جی از مدت‌ها قبل طرح‌هایی را روی این پنل‌ها ارائه کرده‌اند و حتی نمونه‌های مبتنی بر آن‌ها نیز به نمایش در‌آمده‌اند.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

اولین گوشی تاشو

درهمین راستا، سامسونگ با یک گام جلوتر گوشی به نام Galaxy Fold را معرفی کرد که صفحه‌نمایش این گوشی به راحتی مانند کتاب تا می‌شود و به نمایشگر 7.3 اینچی تبدیل می‌شود؛ احتمال می‌رود در گوشی‌های تاشو اپل لایه‌ الاستومر (لایه ای الاستیکی و منعطف پذیراست که پس از خم شدن، به گرما واکنش نشان داده و دوباره به حال عادی بازمی‌گردد) استفاده شود. البته‌ این گزارش هنوز از سوی اپل تایید نشده است.

بن وود تحلیلگر گفت: اپل سابقه طولانی در ارزیابی فن آوری دارد و فقط زمانی احساس می کند که یک فن آوری خاص به اندازه کافی بالغ شده است یا می‌تواند از آن استفاده کند به گونه ای که تفاوت معناداری در محصولاتش ایجاد کند. جالب است بدانید نیمی از کودکان 10 ساله انگلستان صاحب تلفن هوشمند هستند. اپل می‌گوید از دست دادن درگاه لایتنینگ باعث ایجاد اتلاف می‌شود موتورولا Razr با طراحی ابتکاری خود که در هر گوشه آن نمایشگر را مانند یک تکه پارچه می‌کشد ، از اولین دستگاه‌های تاشو بود که از گرفتگی چین و چروک جلوگیری کرد. 

نتیجه گیری

اپل درخواست پتنت مربوط به ابزارهای مجهز به نمایشگر منعطف را در you 2014 به اداره ثبت پتنت‌های امریکا داده، اما خبر آن اخیرا توسط اپل‌اینسادر منتشر شده است. شکی نیست که احتمالاً اپل سالهاست که در پشت درهای بسته نمایشگرهای انعطاف پذیر را ارزیابی می کند و جای تعجب نیست که تلاش می کند کاری متفاوت انجام دهد.همچنین این آخرین مورد از مجموعه پرونده های ثبت اختراع اپل در پنج سال گذشته مربوط به دستگاه های تاشو است.

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات