لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

روشن نشدن گوشی آب خورده و تعمیر آن

روشن نشدن گوشی آب خورده و تعمیر آن

تعمیرات موبایل آب خورده و روشن نشدن گوشی آب خورده

روشن نشدن گوشی آب خورده یکی از مشکلاتی است که وقتی گوشی تلفن همراه شما در اثر یک حادثه یا یک بی‌احتیاطی در آب بیفتد و یا به شدت خیس شود به وجود می‌آید. خیس شدن گوشی، برای بسیاری افراد، پایان دنیاست. زیرا با افزایش قیمت شدیدی که گوشی‌های تلفن همراه در سال‌های اخیر داشته‌اند، جایگزین کردن آن، کار آسانی نیست. اما نگران نباشید، افتادن گوشی در آب قرار نیست برای شما پایان دنیا باشد، زیرا راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آن را به راحتی تعمیر کرد و دوباره مثل روز اول از داشتن و استفاده از آن لذت برد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره راه‌های تعمیر گوشی آب خورده و تعمیر گوشی موبایل بیشتر صحبت کنیم. برای تعمیر گوشی آبخورده خود در باکس زیر درخواست خود را ثبت کنید

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

تعمیر گوشی آب خورده

آیا گوشی آب خورده قابل تعمیر و درست شدن است؟

در بسیاری از مواقع می‌توان گوشی را تعمیر کرد. از طرف دیگر گاهی اوقات، شدت آسیب به گوشی به اندازه‌ای است که راه نجاتی برای آن باقی نمی‌ماند. تنها کاری که در هنگام خیس شدن و داخل آب افتادن گوشی باید انجام دهید، این است که دستورالعمل‌هایی که در اینجا به شما ارائه می‌دهیم را دنبال کنید تا بتوانید موبایل خود را نجات دهید و با کمترین هزینه تعمیر کنید.

 

برای تعمیر گوشی آب خورده چکار کنیم؟

برای تعمیر گوشی آب خورده، یکسری راهکارهایی وجود دارد که باید آن‌ها را بکار ببندید تا بتوانید از آسیب جدی به گوشی خود جلوگیری کنید. این راهکارها شامل موارد زیر هستند.

فورا گوشی خود را خاموش کنید

به دلیل رسانایی آب، عبور یک بار الکتریکی از طریق هر مدار الکتریکی مرطوب، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اما خیس شدن یک مدار خاموش، به اندازه خیس شدن یک مدار فعال، آسیب‌زا نیست. برای همین خیس شدن گوشی تلفن همراه به این معنی نیست که بلافاصله دچار آسیب جدی می‌شود. اگر گوشی خود را به سرعت خاموش کنید، این احتمال وجود دارد که آسیب قابل توجهی نبیند.

اگر گوشی در آب شور افتاده؛ آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید

شاید تعجب کنید که چرا یک گوشی موبایلی را که در آب شور افتاده، باید با یک پارچه مرطوب تمیز کرد. اما باید بدانید که آب شور، خاصیت خورندگی دارد و اگر حذف نشود، به‌طور حتم به گوشی شما آسیب می‌رساند. همچنین تمیز کردن گوشی‌های هوشمند امروزی با یک پارچه مرطوب، نباید جای نگرانی داشته باشد. فقط بلافاصله آن‌ها را خشک کنید.

 

خشک کردن گوشی آب خورده

قطعات قابل جدا شدن را بیرون بیاورید

اگر می‌توانید، سیم‌کارت و کارت میکرو اس‌دی را از گوشی خود خارج کنید. همچنین اگر نوع تلفن همراهی که دارید، اجازه بیرون آوردن باتری را می‌دهد، این کار را نیز انجام دهید. در حین انجام این کارها، مراقب باشید که به گوشی ضربه نزنید یا آن را بیش از حد تکان ندهید، زیرا ممکن است آب داخل آن جابجا شود و به قسمت‌های حساس نفوذ کند.

گوشی آب خورده را با یک حوله نرم خشک کنید

از دستمال کاغذی یا یک پارچه برای خشک کردن گوشی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که پارچه نرم و بدون پرز باشد. مراقب باشید که آب را به شکاف‌ها یا پورت‌های گوشی منتقل نکنید. همچنین می‌توانید از حوله برای خشک کردن قسمت‌هایی که خارج کرده‌اید مانند سیم‌کارت، کارت میکرو اس‌دی و باتری استفاده کنید.

تلفن خود را روی یک حوله در یک جای خشک قرار دهید

اکنون شما به بخش «صبر کن و ببین چه می‌شود» این دستورالعمل رسیده‌اید! در این مرحله باید گوشی خود را به حال خود رها کنید تا خشک شود.

صبر کنید تا گوشی آب خورده خشک شود

مدت زمان استاندارد توصیه شده در این شرایط، یک تا دو روز است.

برای اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید

هنگامی که تلفن شما خشک شد، اگر شانس با شما همراه باشد، گوشی خیس شده می‌تواند مثل روز اول به خوبی کار کند. شاید هم با برخی اشکالات جدید و عجیب و غریب روبرو شوید. در چند روز آینده مراقب گوشی خود باشید و عملکرد آن را در کارهای کلیدی مانند پخش موسیقی، گرفتن عکس و غیره آزمایش کنید. اگر متوجه مشکل شدید، بهتر است آن را نزد یک تعمیرکار باتجربه و ماهر ببرید تا ایراد بوجود آمده را بررسی و گوشی شما را تعمیر کند.

موبایل‌آباد، بزرگترین و گسترده‌ترین شبکه تعمیر تلفن همراه در سراسر کشور است که شعبه‌های آن در شهرهای مختلف در دسترس هستند. اگر گوشی شما دچار آب‌خوردگی شده است و با مشکل روشن نشدن گوشی خیس شده روبرو هستید، اصلا نگران نباشید. کافیست وارد سایت موبایل‌آباد شوید و در قسمت مربوطه، مشخصات گوشی و شماره تلفن خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای تعمیر گوشی با شما تماس بگیرند.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

  • حوله یا هیچ جسم  دیگری را داخل پورت شارژ فشار ندهید.

  • هیچ کلید یا دکمه‌ای را روی گوشی خود فشار ندهید.

  • تلفن را تکان ندهید و به آن ضربه نزنید.

  • گوشی آب خورده را جلوی پنکه نگیرید.

  • گوشی را شارژ نکنید، حتی اگر شارژر بی‌سیم دارید.

  • گوشی خود را با استفاده از منبع حرارتی خارجی مانند سشوار خشک نکنید.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

هر کدام از این موارد می‌تواند باعث آسیب بیشتر به گوشی شما شود. پس آن‌ها را جدی بگیرید.

آیا قرار دادن گوشی آب خورده در برنج خام کارساز است؟

احتمالاً شنیده‌اید که بهترین راه برای خشک کردن گوشی، فرو بردن آن در برنج نپخته است. ما در موبایل‌آباد معتقدیم که اگر روش برنج تابه‌حال جواب می‌داده، به احتمال زیاد دیگر جواب نمی‌دهد. چراکه این روزها بیشتر گوشی‌های هوشمند، باتری قابل جابجایی ندارند و ترک‌ها و شکاف‌های کمتری دارند. این یعنی فرصت کمتری برای برنج فراهم است که رطوبت داخل گوشی شما را از نزدیک ببیند و آن را جذب کند.

شاید در بسیاری از راهنماهای آنلاین تعمیر گوشی آب خورده، هنوز آن را توصیه می‌کنند، اما به نظر ما چنین ادعایی دیگر جواب نمی‌دهد و بهترین راه این است که گوشی خود را به یک مرکز حرفه‌ای و معتبر تعمیر موبایل ببرید.

 

قرار دادن گوشی آب خورده در برنج

 

چه اقداماتی باید برای گوشی آب خورده انجام دهیم؟
 

اگر گوشی تلفن همراه شما در آب افتاد یا خیس شد، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بلافاصله گوشی را از آب خارج کنید. زیرا هرچه بیشتر در آنجا بماند، آب بیشتری به ورودی‌های آن نفوذ می‌کند.

  • گوشی را خاموش کنید.

  • قاب محافظ آن را بردارید.

  • در صورت امکان، پشت آن را باز کرده و باتری، سیم‌کارت و کارت میکرو اس‌دی را خارج کنید.

  • از پارچه یا دستمال کاغذی، برای خشک کردن گوشی خود استفاده کنید.

  • گوشی را تکان ندهید، زیرا این کار ممکن است باعث نفوذ بیشتر آب به قسمت‌های حساس گوشی شود.

  • گوشی را در یک جای خشک و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

  • بعد از اینکه اجازه دادید گوشی کاملاً خشک شود، آن را روشن کنید.

  • اگر روشن نشد، فورا آن را به یک مرکز معتبر تعمیر موبایل ببرید.

 

وقتی گوشی تلفن همراه درون آب می‌افتد یا خیس می‌شود، این نگرانی در افراد بوجود می‌آید که دیگر نمی‌توان آن را تعمیر کرد و باید به فکر خرید یک گوشی جدید بود. اما اینگونه نیست، در بسیاری از موارد، امکان تعمیر گوشی آب خورده وجود دارد. تنها کافیست دستورالعمل‌های اولیه‌ای که در این مقاله به آن اشاره کردیم را رعایت کنید و درصورت نیاز آن را نزد یک تعمیرکار مجرب و متخصص ببرید. موبایل‌آباد با داشتن شبکه گسترده‌ای از مراکز حرفه‌ای تعمیر موبایل در سراسر کشور، آمادگی دارد تا گوشی‌های آب‌خورده شما را با بهترین کیفیت، در کوتاه‌ترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت تعمیر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست آنلاین برای تعمیر موبایل به قسمت مربوطه در وب‌سایت موبایل‌آباد مراجعه کنید.

 

هزینه تعمیر گوشی آب خورده

هزینه تعمیر گوشی آب خورده می‌تواند به علت دسترسی به قطعات یدکی و هزینه کار تخصصی بسیار گران قیمت باشد. با این حال، این هزینه ممکن است با توجه به مدل و سن گوشی، میزان آسیب دیدگی و همچنین مکانی که تعمیرگاه قرار دارد، متفاوت باشد. در برخی موارد، هزینه تعمیر گوشی آب خورده ممکن است نسبت به قیمت گوشی خود بسیار بیشتر باشد، به همین دلیل، در بعضی موارد، ممکن است بهتر باشد که گوشی خود را جایگزین کنید. بنابراین، اگر گوشی شما آب خورده است، بهتر است به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا هزینه‌های موردنیاز برای تعمیر آن را تخمین بزند.

 

سوالات متداول

​​​​​​​

1- آیا گوشی آب خورده قابل تعمیر و درست شدن است ؟

مهم ترین نکته در تعمیر گوشی آب خورده، بررسی میزان شدت آسیب به این گوشی ها می باشد. به همین خاطر با ثبت درخواست تعمیرات در موبایل آباد نزدیکترین نماینده در خدمت شماست.

2- آیا گوشی آب خورده را داخل برنج قرار دهیم ؟

این روش شاید در گوشی های قدیم و گوشی هایی که دارای باطری های قابل جدا شدن بودند جواب میداد ولی امروزه تقریبا در همه گوشی ها باتری ها قابل جدا شدن نیستند، پس پیشنهاد ما به شما این است که گوشی خود را به نزدیکترین نمایندگی موبایل آباد نشان داده تا بتوانید گوشی خود را تعمیر کنید. با ثبت درخواست در سایت موبایل آباد، نزدیکترین نماینده در خدمت شماست.​​​​​​​


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات