لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

گلگسی S20 FE، کهکشانی برای طرفداران

گلگسی S20 FE، کهکشانی برای طرفداران

گلگسی S20 FE، کهکشانی برای طرفداران


سامسونگ هرساله دو مراسم آنپکد با هدف معرفی محصولات جدید و پرچمدارش نظیر سری S و سری Note برگزار می‌کند؛ اما دومین آنپکد امسال نسبت به سال‌های گذشته کمی متفاوت بود. دومین آنپکد 2020، امسال در چند بخش برگزار شد؛ در بخش اول و اصلی این رویداد، شاهد معرفی سری جدید خانواده نوت، شامل نوت 20 و نوت 20 اولترا بودیم و در کنار آن‌ها، گلگسی واچ 3، گلگسی بادز لایو و جدیدترین دستاورد سامسونگ، یعنی گلگسی زد فولد 2 هم معرفی شد. در بخش دوم این مراسم، سامسونگ با هدفِ تمرکز بیشتر روی آخرین محصول خاص خود، سامسونگ گلگسی Z Fold 2 را بار دیگر اما با جزئیات بیشتر معرفی کرد.

درحالی‌که انتظار برگزاری سومین بخش از مراسم آنپکد را نداشتیم، سامسونگ با انشار یک اطلاعیه رسمی، خبر برگزاری سومین بخش از این مراسم را با شعار Unpacked for Every Fan را منتشر کرد. همانطور که انتظار داشتیم، سامسونگ در این مراسم از عضو جدیدی از خانواده S20 پرده برداشت که برخی از مشخصات نسخه‌ی عادی گلگسی اس 20 را به‌اثر برده اما با برخی تفاوت‌ها نسبت به آن، گزینه‌ی ارزان‌تری به‌شمار می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی گلگسی اس 20 اف ای یا گلگسی اس بیست فن ادیشن بدانیم. شاید معرفی نسخه فن ادیشن گلگسی اس 20 چندان هیجان‌انگیز نبوده باشد؛ چرا که پیش از رونمایی رسمی این محصول، اطلاعات بسیار زیادی از آن چون مشخصات فنی و رندرهایی شامل مشخصات ظاهری فاش شده بود و سامسونگ پس از تمام این شایعات، گلگسی اس 20 فن ادیشن را به‌صورت رسمی معرفی کرد؛ اما هیچ‌کدام از این اوامر از میزان هیجان‌انگیز بودن خود محصول کم نمی‌کند. سامسونگ در پنل جلویی گلگسی اس 20 اف ای یا همان گلگسی اس 20 فن ادیشن، از یک نمایشگر 6٫5 اینچی با فناوری اینفینیتی O که نمایشگری با حفره‌ای درون خود برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده کرده است. این ابعاد نمایشگر اس 20 اف ای، آن را از نظر ابعاد بین گلگسی اس 20 عادی و گلگسی اس 20 پلاس قرار می‌دهد؛ درواقع 0٫3 اینچ بزرگ‌تر از گلگسی اس 20 و 0٫2 اینچ کوچک‌تر از گلگسی اس 20 پلاس است.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

نمایشگر اس 20 اف ای از نوع داینامیک امولد است و محتوا را با رزولوشن 1080 در 2400 به کاربر نمایش می‌دهد و تراکم پیکسلی 405 پیکسل در اینچ دارد که همین وضوح و تراکم پیکسلی نسبتا کمتر این گوشی نسبت به گلگسی اس 20، یکی از کمبودهایی است که موجب قیمت کمتر آن نیز نسبت به گزینه‌های دیگر از خانواده‌ی خود شده است. سامسونگ برای محافظت از نمایشگر سری اس 20، از گوریلا گلس 6 استفاده کرده بود؛ درحالی‌که محافظ نمایشگر به‌کار رفته در گلگسی اس 20 اف ای، گوریلا گلس 3 است و پس‌رفت قابل توجهی به‌شمار می‌آید؛ بنا‌براین اگر از خریداران اس 20 اف ای هستید، حتما حساسیت کافی در مراقبت از نمایشگر داشته باشید. در کنار تمام این موارد، نمایشگر گلگسی اس 20 اف ای، نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد که آن را به گزینه‌ی بسیار جذاب‌تری برای خرید تبدیل می‌کند؛ چرا که نمایشگر سریع در اس 20ها، یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن‌ها است. در پنل پشتی اس 20 اف ای، یکی دیگر از مواردی که موجب کاهش قیمت آن شده است به‌چشم می‌خورد؛ بدنه پلاستیکی با پوشش مات. سامسونگ برای پنل پشتی گلگسی اس 20 اف ای از پلاستیک استفاده کرده که آن را از ماهیت پرچمدار بودن سری اس کمی دور می‌کند؛ بااین‌حال سامسونگ از پلاستیک با کیفیتی در این گوشی استفاده کرده است که حس به‌دست گرفتن یک گوشی بی‌کیفیت و پایین‌رده را هنگام به‌دست گرفتن القاء نکند. ضمن اینکه پوشش مات این بدنه پلاستیکی، آن را مستعد جذب اثرانگشت نکرده و رنگ‌های سفید، نارنجی، قرمز و سبز که این گوشی هم در این رنگ‌ها روانه‌ی بازار می‌شود، زیبایی این بدنه‌ی پلاستیکی را دوچندان می‌کند. بار سخت‌افزاری گلگسی اس 20 اف ای در نسخه‌ی 5G، روی دوش پردازنده‌ی کوالکام اسنپ‌دراگون 865 پلاس، پردازنده گرافیکی Adreno 650 به همراه شش گیگابایت رم در نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی است؛ اما در نسخه‌ی LTE این دستگاه، شاهد استفاده از پردازنده‌ی اختصاصی و پرچمدار سامسونگ، اکسینوس  990 و پردازنده گرافیکی Mali-G77 هستیم.

سامسونگ برای دوربین اس 20 اف ای، از ترکیب سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو و 12 مگاپیکسلی اولتراواید استفاده کرده که عملکرد مناسبی هم دارد؛ اما شاید هنگام ثبت تصاویر پرتره و اعمال افکت بوکه، جای خالی سنسور تشخیص عمق حس شود. دوربین سلفی هم سنسور 32 مگاپیکسلی دارد که که احتمالا نسبت به دوربین‌های سلفی 10 مگاپیکسلی اس 20 و اس 20 پلاس عملکرد بهتری داشته باشد. به بخش پایینی اس 20 اف ای که نگاهی می‌اندازیم، متوجه حضور خوشحال‌کننده‌ی جک 3٫5 میلی‌متری هدفون می‌شویم که در مجاورت درگاه شارژ تایپ سی قرار گرفته است. انرژی اس 20 اف ای توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که باتوجه به مشخصات عضو جدید سری اس، می‌تواند شما را تا انتهای روز در استفاده‌ی معمولی همراهی کند. سامسونگ این عضو جدید و هیجان‌انگیز سری اس 20 را با قیمت پایه‌ی 630 یورو عرضه می‌کند که برای نسخه‌ی 5G، با قیمت 699 یورو در دسترس است.
 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات