لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آموزش جامع درباره فلش کردن گوشی

آموزش جامع درباره فلش کردن گوشی

این روزها فلش و ریست کردن گوشی‌های هوشمند کار چندان مشکلی نیست و همه کاربران می‌توانند بدون نیاز به هزینه یا ابزار ویژه‌ای تلفن همراه خود را فلش کرده و مشکلات احتمالی را حل کنند.

 

فلش کردن گوشی به چه معناست؟

 

آیا تا به حال با مشکل هنگ کردن، ویروسی شدن و عملکرد کند کامپیوتر خود مواجه شده‌اید؟ برای رفع مشکل، ویندوز کامپیوترتان را مجدد نصب کرده اید؟
عمل فلش کردن یا نصب رام در تلفن همراه مانند نصب ویندوز دررایانه هاست. 
با فلش کردن در واقع سیستم عامل دستگاه خود را عوض می‌کنید و یک نسخه به سلیقه خودتان ( نسخه فعلی یابروز شده) روی گوشی یا تبلت نصب می کنید.
این نسخه‌ها باید با قسمت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دیوایس شما هم‌خوانی داشته باشد. به همین دلیل لازم است اطلاعات رام با شماره فنی و سریال ساخت گوشی شما  مطابق باشد. که می‌توانید در مسیر <منوی تنظیمات>،<درباره دستگاه> قسمت <شماره مدل یا شماره فنی> آن را بیابید.
نصب رام به دو روش فلش کامل ( Full Flash) یافلش جزئی (Partial flash) صورت می‌گیرد؛ در فلش کامل تمام اطلاعات و حتی سیستم عامل دستگاه شما به طور کامل حذف می‌شود اما در فلش جزئی باعث ترمیم یا بروزرسانی اطلاعات و نرم افزارها می‌شود.

 

چه زمانی گوشی را فلش می‌کنیم؟ 

 

از شایع‌ترین دلایل فلش‌کردن، قفل شدن دستگاه توسط اپراتورهای مخابراتی ایست؛ بدین صورت که شما یک گوشی را با قیمت پایین‌تر خریداری می‌کنید، اما تنها مجاز به استفاده از سیم کارت همان شرکت هستید و با تغییر اپراتور دستگاه شما آنتن نمی‌دهد.این اتفاق با قفل نرم‌افزاری صورت می‌گیرد و نصب یک رام آزاد و جهانی برای شما امکان استفاده از هر سیم کارتی را فراهم می‌کند.
هم چنین این اقدام علاوه بر ارتقاء سیستم‌عامل و نسخه اندروید، مشکلاتی که با تنظیم کارخانه حل نمی‌شود، مشکلاتی که فایل‌های مخرب ایجاد می‌کنند، مشکلات مربوط به Root ، خرابی نرم‌افزاری،  Boot نشدن سیستم عامل و...را هم رفع می‌کند.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

چه زمانی گوشی را ریست‌فکتوری می‌کنیم؟

 

اگر قصد دارید همه اطلاعات دستگاه‌تان را یکجا حذف کنید یا با مشکل از کار افتادن سخت‌افزارها علت ایراد نرم‌افزاری، هنگ کردن و... مواجه‌اید؛ ریست فکتوری راه حل مناسب شماست.
بااین عمل تمام نرم‌افزار تلفن همراه شما بدون برنامه و تنظیمات می‌شود و اطلاعات شخصی شما اعم از تصاویر و ویدیو‌های شخصی، موسیقی، مخاطبین و... حذف خواهد شد.

 

تفاوت ریست‌فکتوری با فلش کردن درچیست؟

 

به زبان ساده در هر دو حالت همه اطلاعات گوشی حذف و به حالت اولیه خود باز می‌گردد تنها تفاوت در این است که در ریست فکتوری سیستم عامل پاک نمی‌شود و دستگاه شما با تنظیماتی که روز اول خریداری کرده اید در می‌آید. 
بخاطر داشته باشید قبل از هر اقدامی از اطلاعات شخصی خود نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کنید.

 

آیا فلش کردن برای گوشی مضر است؟

 

فلش کردن هیچ آسیبی به دیوایس شما نمیرساند و در بیشتر موارد باعث عملکرد بهتر آن می شود؛اما در برخی موارد ممکن است سیستم عامل نصب شده با تلفن همراه شما به طور کامل هم‌خوانی نداشته باشد و با بروز اختلالاتی در آنتن‌دهی و... مواجه شوید. 

 

نتیجه‌گیری :

 

به طور کلی در هر دو حالت تمام اطلاعات شما حذف خواهد شد و تهیه نسخه پشتیبان پیش از هر اقدامی ضروریست؛ البته امکان بازگردانی داده های شما در ریست فکتوری وجود دارد اما با فلش کردن اطلاعات شما ریکاوری نخواهد شد.    
در نتیجه زمانی اقدام به فلش کردن گوشی همراه خود کنید که اختلال پیش آمده در دستگاه تان با ریست کردن رفع نمی‌شود یا در مواردی که قصد فروش تلفن همراه خود را دارید با این اقدام امکان دسترسی به داده های شما از بین می رود.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات