لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آموزش ریجستری کردن گوشی در کوتاه ترین زمان

آموزش ریجستری کردن گوشی در کوتاه ترین زمان

چطور گوشی خود را ریجستر کنیم؟


این روزها، تقریباً همه افراد در کارهای معمول خود به تلفن نیاز دارند. مثلا در سفر به یک کشور خارجی، شاید بیش از هر زمان دیگری به موبایل خود برای بررسی دستورالعمل‌ها، جستجوی مکان‌های بازدید، پیمایش مقصد خود با نقشه، به اشتراک گذاشتن تجربه خود در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از google translate برای برقراری ارتباط با مردم محلی نیاز داشته باشید. مهمتر از همه، شما برای دسترسی به اینترنت روی تلفن خود احتیاج دارید اما اگر گوشی ریجستر نباشد، شما هیچ یک از این امکانات را نخواهید داشت. به همین دلیل بهترین و ساده ترین راه ممکن این است که گوشی خود را ریجستر کنید. 


سامانه همتا چیست و چه کاربردی دارد؟


سامانه‌ی همتا سامانه ای است که توسط وزارت صنعت و معدن ایجاد شده است و شما می‌توانید گوشی خود را در این سامانه به راحتی ثبت کنید. البته روند کار با این سامانه متفاوت است و به چند صورت می‌توان به این سامانه دسترسی پیدا کرد.


دانلود اپلیکیشن سامانه همتا


مراحل پیش از ورود به سامانه همتا


ریجستر کردن گوشی مانند هر کار دیگری، پیش نیاز های خود را دارد.  
پیش از هر چیزی ابتدا توجه کنید که روی جعبه گوشی، برچسبی تحت عنوان (ریجستر شده) وجود داشته باشد. در صورتی که این کد وجود نداشته باشد، گوشی را به هیچ عنوان خریداری نکنید. 
پس از مشاهده ی اید کد، می‌بایست کد IMEI ( شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) را استعلام بگیرید؛ برای این کار کافیست شناسه ی IMEI را بدون در نظر گرفتن خط تیره، به 7777 پیامک کنید. همچنین راه دیگری نیز وجود دارد و شما می‌توانید با شماره گیری #7777* از موبایلتان استعلام بگیرید. 


چگونه گوشی را در سامانه همتا ثبت کنیم؟


پیش از آن که به دنبال ثبت گوشی در سامانه همتا باشید،‌ ابتدا حداقل یک بار کد IMEI را با شناسه ی روی جعه گوشی مطابقت دهید.
برای گرفتن کد IMEI گوشی نیازی به انجام کار پیچیده ای نیست، فقط کافیست کد دستوری #06#* را شماره گیری کرده و به راحتی در کوتاه ترین زمان، کد IMEI در گوشی موبایل شما نمایش داده می‌شود. سپس آن را با کد روی موبایل مطابقت دهید و از یکی بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.
حال نوبت می‌رسد به ریجستر کردن گوشی که برای این کار 3 راهکار را پیش رو دارید که می‌توانید در ادامه بخوانید.


کد USSD چیست؟


این کد برای ریجستر کردن گوشی شماست و همچنین از ویژگی های مثبت کد USSD این است که می‌توانید بدون اینترنت نیز از آن استفاده نمایید.


پیش از ورود به سامانه به چه چیزهایی توجه کنیم؟


برای شروع کد #7777* را شماره گیری کرده تا کد دستوری سامانه برای شما اجرا شود. پس از این کار پیامکی به عنوان پیش شماره 7777 برای شما ارسال می گردد. این اطلاعات را با موبال خود مطابقت دهید که همخوانی داشته باشد.


کد فعال سازی ریجستری گوشی


اگر گوشی را به صورت آکبند و قانونی خریده باشید، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. اما در غیر این‌صورت می‌توانید با شرکت واردکننده تماس گرفته و نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. 
اما اگر گوشی را دست دوم خریداری کرده باشید، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA نوشته شده است.
برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده نیز ، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر قرار دارد (توجه کنید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).


آیا گوشی های دو سیمکارته ریجستری می‌شوند؟


بر اساس اخباری از سوی سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی به گوشی‌های مسافری دوسیم‌کارته که فقط یکی از شناسه‌های خود را در سامانه گمرک وارد کرده‌اند، مهلت زمانی کوتاهی داده شده تا نسبت به ثبت و فعال کردن شناسه دوم اقدام نمایند


در چند خط بخوانید 

امید واریم از این مطلب موبایل آبادی لذت برده باشید.

اگر گوشی شما ریجستر نمی شود و به مشکل خورده است، می توانید همین حالا با کلیک برروی گزینه ثبت درخواست تعمیرات از کارشناسان موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت کنید. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات