لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آموزش ساخت جیمیل جدید

آموزش ساخت جیمیل جدید

ساخت جیمیل جدید


در دنیای کنونی ما، زندگی کردن بدون گوگل عملا غیرممکن است. در عصری که گوگل بر همه چیز حکم‌فرماست، بدون داشتن حساب جیمیل استفاده از بسیاری از محصولات گوگل مانند گوگل‌پلی، گوگل درایو، یوتیوب و... به راحتی امکان‌پذیر نیست. با ما همراه باشید تا روش‌های ساخت جیمیل را در کنار یکدیگر آموزش دیده و از آن برای ساخت این حساب کاربری استفاده کنیم. 


جیمیل چیست؟ 


جیمیل یا گوگل‌میل نوعی سرویس ایمیل رایگان است که توسط گوگل در سال 2009 معرفی شد. با استفاده از حساب کاربری جیمیل می‌توانید:
•    ایمیل بفرستید و دریافت کنید.
•    ویدئوهای مورد علاقه خود در یوتیوب را مشاهده کنید. 
•    اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را از گوگل پلی دانلود کنید.


آموزش تصویری ایجاد حساب گوگل


ساخت حساب جیمیل آسان است. ابتدا باید حسابی در گوگل باز کنید و حین ثبت نام اکانت جیمیل خود را انتخاب خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه ایجاد اکانت جیمیل آشنا شوید.
1.    ابتدا به صفحه ثبت نام گوگل بروید و روی گزینه Create account کلیک کنید. 
 
2.    نام خود را وارد کنید. در بخش نام کاربری (Username)، عبارت مورد نظر خود برای نام کاربری جیمیل‌تان را وارد کنید. رمز عبور خود را وارد کرده و آن را تایید کنید. 
در این مرحله، گوگل برای افتتاح حساب به اطلاعاتی ابتدایی از شما احتیاج دارد: نام، نام خانوادگی، نام کاربری و رمز عبور که دوبار باید آن را وارد کنید. اگرچه هیچ الزامی وجود ندارد که حتما از نام واقعی خود استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که گیرندگان شما را به همان نامی که خودتان انتخاب می‌کنید، می‌بینند. 
3.    باید نام کاربری انتخاب کنید که در حال حاضر فرد دیگری آن را انتخاب نکرده است. از آنجایی که افراد از سال 2014 از جیمیل استفاده می‌کنند، بعید است که بتوانید اسم و فامیل خود را برای نام کاربری انتخاب کنید. سعی کنید با اضافه کردن اعداد و سایر موارد، نام کاربری منحصربه‎فردی برای خود انتخاب کنید. تا زمانی که کادر بخش username  سبز نشده باشد، نام کاربری انتخابی شما معتبر نیست. 

 
4.    برای تایید حساب، شماره تلفن خود را وارد کنید. گوگل برای امنیت حساب شما از روند تایید دومرحله‌ای استفاده می‌کند. در این مرحله، پیامی از گوگل دریافت خواهید که حاوی کد تایید است. برای تکمیل تایید اعتبار، کد را وارد کنید. 
 
5.    در ادامه، باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و تاریخ تولد را وارد کنید. 
 
6.    سپس باید با قوانین و مقررات گوگل موافقت کنید.
 
7.    تبریک! حساب گوگل و جیمیل شما افتتاح شد.
نکاتی که برای ایجاد حساب جیمل باید در نظر داشته باشید:
•    همانند هر سرویس آنلاینی، باید پسووردی انتخاب کنید تا سایرین به راحتی نتوانند آن را حدس بزنند و حساب کاربری شما را هک کنند. 

-    اگر نام کاربری شما با نام کاربری که در حال حاضر به فرد دیگر تعلق دارد، شبیه باشد (مثلا اگر  در حال حاضر example@gmail.com وجود دارد، نمی‌توانید از examp1e@gmail.com استقاده کنید).
•    اگر فکر می‌کنید شخصی آدرس ایمیل و هویت شما را جعل کرده است، می‌توانید: گزارش خود را به مرکز شکایات جرایم اینترنتی ارسال کنید. با دفتر پشتیبانی مشتری محل زندگی خود تماس بگیرید. متاسفانه گوگل نمی‌تواند در جرائم جعل هویت دخالت کند. 

 

ورود به حساب گوگل


در بالا درباره طریقه ایجاد جیمیل صحبت کردیم. بعد از ایجاد حساب، با استفاده از دستورالعمل‌های زیر می‌توانید وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید:


•    ورود به حساب جیمیل در کامپیوتر:
برای ورود به Gmail در کامپیوتر کافیست به سایت Gmail.com بروید و نام کاربری و پسوورد خود را وارد کنید. اگر می‌خواهید به صورت خودکار وارد سیستم شوید، کادر مرا به‌خاطر بسپار (Remember me) را علامت بزنید. 


•    ورود به حساب جیمیل در تلفن همراه
در تلفن همراه معمولا به صورت خودکار وارد حساب جیمیل خود می‌شود. با این حال اگر از حساب خود خارج شده‌اید یا برنامه جیمیل را پاک کرده‌اید، از این طریق مجددا می‌توانید مجددا وارد حساب خود شوید:


1.    برنامه جیمیل را در آیفون، آیپد یا گوشی اندروید خود باز کنید. 
2.    روی "ورود به سیستم (Sign in)" در پایین صفحه کلیک کنید. اگر قبلا با استفاده از برنامه جیمیل به ایمیل دیگری وارد شده‌اید و می‌خواهید به حساب دیگری وارد شوید، کافی است روی آیکون پروفایل خود در سمت راست و بالای برنامه ضربه بزنید و روی افزودن حساب دیگر (Add another account)‌ کلیک کنید. 
3.    در صفحه بعدی روی "Google" کلیک کنید. با استفاده از برنامه جیمیل می‌توانید به سایر حساب‌های ایمیل خود وارد شوید.
4.    روی گزینه "Continue" کلیک کنید تا به گوگل اجازه دهید حساب شما را پیدا کند. 
5.    برای ورود به حساب، مراحل ورود به حساب را دنبال کنید. می‌توانید کادر مرا به‌خاطر بسپار (Remember me) را علامت تا به صورت خودکار وارد سیستم شوید. 

 

در چند خط بخوانید 


با استفاده از جیمیل نه تنها دسترسی به ایمیل‌ها آسان‌تر است، بلکه می‌توانید به هر اپلیکیشن یا پلتفرم دیگری که توسط گوگل اداره می‌شود، مثل گوگل درایو، گوگل کلندر و... دسترسی پیدا کنید. از همه اینها بهتر اینکه می‌توانید رویدادی را به کلندر گوگل اضافه کنید یا چیزهایی را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. 
اما قبل از همه این موارد باید حساب جیمیل داشته باشید. در این مطلب به شما آموزش داده‌ایم که چگونه حساب گوگل بسازید و از آن استفاده کنید.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات