لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آموزش ساخت شماره مجازی

آموزش ساخت شماره مجازی

چگونه شماره مجازی بسازیم؟


خوشبختانه امروزه برقراری ارتباط با دوستان و خانواده از طریق پیام رسان هایی مانندSignal) ، Messenger ، WhatsApp ، Skype ، ایمیل ، iMessage ، Duo ، Wire ،) انجام می گیرد. اما هنوز هم بیشتر ما برای مواردی مانند احراز هویت دو عاملی در بانک ها یا وب سایت های دیگر ، ورود به درگاه های دولتی و بسیاری از اهداف دیگر به شماره تلفن ثابت نیاز داریم. 
به همین تیم موبایل آباد در این راهنما، مراحل ساخت شماره مجازی در چند دقیقه را به شما توضیح داده است.

خط تلفن مجازی چیست؟


شماره تلفن مجازی یا شماره گیری مستقیم داخل (DID) شماره تلفنی است که به دستگاه یا خط تلفن خاصی گره خورده نیست و به کاربر اجازه می دهد تماس ها را از یک شماره به شماره دیگر ، آدرس IP یا دستگاه هدایت و مسیریابی کند. از خطوط تلفن مجازی می توان به عنوان شماره آنلاین نیز نام برد. 
به طور سنتی ، شماره های تلفن برای کار در یک خط تلفن طراحی شده بودند که از طریق تلفن از شرکت تلفن به خانه یا محل کار شما متصل بود و هر گونه تماس با آن شماره فقط به آن مکان فیزیکی خاص ارسال می شد. تلفن های همراه اگرچه از تلفن ثابت بیشتر تلفن همراه هستند ، اما برای تأمین پوشش به برج های تلفن همراه وابسته هستند. یک شماره مجازی با از بین بردن این محدودیت های فیزیکی ، کنترل و انعطاف پذیری بیشتری در چگونگی دریافت تماس های تجاری به شما می دهد.


شماره تلفن های مجازی چگونه کار می کند؟


شماره تلفن های مجازی به منظور تأمین پوشش ، به جای یک شرکت تلفن یا برج سلولی به اینترنت متکی هستند که به شما امکان می دهد از طریق تلفن یا رایانه به کاربران دسترسی پیدا کنید. همچنین به شما امکان می دهد دستگاهی را که به صورت بلادرنگ استفاده می کنید تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر فقط می خواهید در ساعت های خاص در تلفن همراه خود در دسترس باشید ، می توانید تمام تماس هایی را که در ساعات کار دریافت می کنید به یک خط تلفن مجازی هدایت کنید.

 

چگونه می توانم شماره تلفن مجازی را به صورت رایگان دریافت کنم؟


چندین ارائه دهنده شماره تلفن مجازی رایگان بصورت آنلاین در دسترس هستند ، مانند Google Voice برای استفاده شخصی. به سادگی ارائه دهنده ترجیحی خود را انتخاب کرده و یک حساب باز کنید ، کد منطقه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از شماره تلفن مجازی خود استفاده کنید. بسیاری از ارائه دهندگان تلفن مجازی برای افراد شماره تلفن رایگان ارائه می دهند اما گزینه های پولی را برای مشاغل در نظر گرفته اند.

 

آیا یک شماره تلفن سنتی می تواند شماره تلفن مجازی شما شود؟


بله ، می توانید شماره تلفن سنتی موجود خود را به شماره مجازی تبدیل کنید. این فرآیند "انتقال" نامیده می شود و از طریق بیشتر ارائه دهندگان شماره تلفن مجازی در دسترس است.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات