لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آموزش کاهش مصرف اینترنت

آموزش کاهش مصرف اینترنت

آموزش کاهش مصرف اینترنت


در سال های اخیر ، استفاده از داده های تلفن همراه سر به فلک کشیده است. برنامه ها هر روز به روز تر شده و آپدیت های جدید تری را در دسترس کاربران قرار می دهند و البته در ازای آن ها داده های انیترنت گوشی را دریافت می کنند و هر چقدر که از قابلیت های برنامه ها بیشتر استفاده کنید اینترنت بیشتری مصرف خواهد شد. اکنون ، سرویس های پخش ویدئو محبوبیت گسترده ای پیدا کرده اند و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام همچنین سرویس های ویدئویی را به عنوان درخواست اصلی جذب کرده اند. کاهش مصرف داده در Android به طور فزاینده ای دشوار شده است.
در اینجا برخی از مؤثرترین روشهای کاهش مصرف اینترنت را برای شما گردآوری کرده ایم.


استفاده از داده خود را در تنظیمات گوشی محدود کنید.


تعیین محدودیت برای استفاده ماهانه از داده ها ، ساده ترین کاری است که می توانید برای جلوگیری از استفاده از مقدار اضافی داده بدون اطلاع خود انجام دهید. از طریق برنامه تنظیمات می توانید میزان استفاده از داده تلفن همراه خود را در Android محدود کنید.
به قسمت تنظیمات بروید و روی «استفاده از داده ها» چرخه صورتحساب> محدودیت داده و چرخه صورتحساب ضربه بزنید . در آنجا می توانید حداکثر مقدار داده ای را که قصد استفاده از آن را دارید در یک ماه تنظیم کنید. علاوه بر این ، با رسیدن به حد مجاز داده ، می توانید قطع اتصال خودکار از شبکه را نیز انتخاب کنید.


داده های پس زمینه برنامه را محدود کنید

 


برخی از برنامه ها حتی در صورت استفاده از تلفن هوشمند ، همچنان داده های تلفن همراه را مصرف می کنند. داده های پس زمینه به شما امکان می دهد هنگام کار چند وظیفه ای یا هنگام خاموش بودن صفحه ، برنامه های خود را کنترل و به روز کنید. اما هر برنامه ای نیازی به استفاده از داده های پس زمینه در همه زمان ها ندارد. به تنظیمات قسمت استفاده از داده بروید و می توانید آماری را ببینید که کدام برنامه مقدار داده را مصرف می کند. روی یک برنامه ضربه بزنید ، (می توانید هم از داده های پیش زمینه و هم از پس زمینه برنامه خاص استفاده کنید.) استفاده از داده پیش زمینه ، داده ای است که برنامه هنگام مصرف باز توسط شما استفاده می کند. داده پس زمینه داده هایی است که وقتی از برنامه استفاده نمی کنید و برنامه در پس زمینه اجرا می شود. هیچ اقدامی نیاز ندارد و به صورت خودکار رخ می دهد که می تواند مواردی مانند به روزرسانی خودکار برنامه یا همگام سازی را شامل شود.


از فشرده سازی داده در Chrome استفاده کنید


Google Chrome یکی از محبوب ترین مرورگرهای اندروید است. این یک ویژگی داخلی دارد که می تواند مصرف داده در Android را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
وقتی فشرده سازی داده روشن است ، تمام ترافیک شما از طریق پروکسی اجرا شده توسط Google منتقل می شود. اطلاعات شما قبل از ارسال به تلفن شما فشرده شده و بهینه می شوند. این منجر به مصرف کمتر داده و همچنین سرعت بارگذاری صفحات بدون تغییر چشمگیر در محتوای وب می شود. برای استفاده از فشرده سازی داده ها ، Chrome را باز کنید ، روی منوی 3 نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید ، روی تنظیمات ضربه بزنید و به پایین به سمت صرفه جویی در داده بروید . در اینجا می توانید بر روی گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا Data Saver را روشن کنید. روشن کردن محافظ داده همچنین سیستم مرور ایمن Chrome را برای شناسایی صفحات مخرب و محافظت از شما در برابر بدافزار و محتوای مضر پیاده سازی می کند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، Chrome در طی یک ماه موفق به ذخیره 17٪ از داده ها شد. می توانید مجدداً از آن پنل تنظیمات در Chrome بازدید کنید تا ببینید چه مقدار داده در یک دوره ذخیره کرده اید.


برنامه ها را فقط از طریق Wi-Fi به روز کنید


یکی از موثرترین راه ها برای کاهش مصرف داده تلفن همراه ، غیرفعال کردن به روزرسانی خودکار برنامه در فروشگاه Play است. به Play Store بروید و روی فهرست ، تنظیمات ، به روزرسانی خودکار برنامه ها ضربه بزنید . اطمینان حاصل کنید که " به روزرسانی خودکار برنامه ها فقط از طریق Wi-Fi " را انتخاب کنید. همچنین می توانید " به روزرسانی خودکار برنامه ها را انجام ندهید " را انتخاب کنید ، اما توصیه نمی شود که هر از گاهی بخاطر داشته باشید تا برنامه های خود را به صورت دستی به روز کنید.


استفاده خود از خدمات پخش جریانی را محدود کنید


پخش جریانی موسیقی و ویدیوها پرمصرف ترین محتوا و همچنین تصاویر با کیفیت هستند. سعی کنید هنگام استفاده از داده تلفن همراه از این موارد جلوگیری کنید. می توانید موسیقی و فیلم را به صورت محلی در فضای ذخیره سازی خود ذخیره کنید یا هنگام اتصال به WiFi آنها را بارگیری کنید. هنگام پخش جریانی داده های تلفن همراه ، می توانید کیفیت جریان را کاهش دهید تا میزان مصرف داده خود کاهش یابد. Youtube داده های زیادی را مصرف می کند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از داده تلفن همراه در Android ، وضوح تصویر را پایین می آورید.
بسیاری از برنامه های جریان اندروید مانند Netflix و YouTube Go حالت صرفه جویی در داده را برای تلفن های هوشمند ارائه می دهند که به طور مثر مصرف داده را کاهش می دهند.

 

در چند خط بخوانید

امید واریم از این مطلب موبایل آبادی لذت برده باشید.

اگر گوشی شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، می توانید همین حالا با کلیک برروی گزینه ثبت درخواست تعمیرات از کارشناسان موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت کنید. 


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات