لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آپدیت iOS 15 برای کدام گوشی ها است؟

آپدیت iOS 15 برای کدام گوشی ها است؟

آپدیت iOS 15 برای کدام گوشی ها است؟

 

اپل قصد دارد در ماه ژوئن (تیر ماه) از iOS 15 رونمایی کند. آیا آیفون شما هم آپدیت iOS 15 را دریافت می‌کند؟ در این مقاله از دستگاه هایی که قابلیت آپدیت iOS 15 را دارند و هر آنچه لازم است درباره آپدیت iOS 15 و ارتقا سیستم عامل آیفون بدانید را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌ایم. 


    آپدیت iOS 15 برای کدام گوشی ها است؟


طی اخباری که اخیراً از وب‌سایت فرانسوی iPhoneSoft منتشر شده‌است، اپل (Apple)  قصد دارد آپدیت iOS 15 را برای دستگاه‌های که تراشه A9 به بعد را دارند عرضه کند. در نتیجه انتظار داریم آپدیت iOS 15 برای آیفون‌های قبل از سال 2017، یعنی نسل اول آیفون SE، آیفون 6، s6 و 6s Plus  ارائه نکند. البته فراموش نکنیم تقریبا 5 سال است که این آیفون‌ها همه آپدیت های iOS را دریافت می‌کردند. با این وجود احتمالاً iOS 15 در اختیار گوشی‌های آیفون 7 به بعد قرار خواهدگرفت. 

 

    دستگاه های که آپدیت iOS 15 دریافت می‌کنند


اپل (Apple) درباره دستگاه های که آپدیت iOS 15 را دریافت می‌کنند، بیانیه‌ رسمی صادر نکرده‌است اما بجز آیفون‌های که در سال 2021 عرضه می‌شوند، لیست احتمالی دستگاه‌های که آپدیت iOS 15 را دریافت می‌کنند به شرح زیر است:
•    آیفون 12 پرو مکس
•    آیفون 12 پرو 
•    آیفون 12
•    آیفون 12 مینی 
•    آیفون SE 2020
•    آیفون 11 پرو مکس
•    آیفون 11 پرو
•    آیفون 11
•    آیفون XS مکس
•    آیفون XS
•    آیفون XR
•    آیفون ایکس 
•    آیفون 8 و 8 پلاس
•    آیفون 7 و 7 پلاس
•    آیفون SE (نسل دوم)
•    آیپد تاچ (نسل هفتم)
بنابراین iPadOS 15 احتمالاً برای آیپد ایر 2، نسل سوم آیپد ایر، آیپد مینی 4 و 5، نسل پنجم، ششم و هفتم آیپد و همچنین تمام مدل‌های آیپد پرو منتشر خواهد شد.
دلیل اصلی که گوشی‌های نسل اول SE و سری 6، آپدیت iOS 15 را دریافت نمی‌کند؛ از رده خارج شدن‌ آنها است. پردازنده، باتری، دوربین و موارد دیگر در این آیفون‌ها با دستگاه‌های جدید قابل مقایسه نیستند. برای مثال تراشه آیفون 6، Apple A8 است، در حالی که آیفون 12 مینی دارای تراشه Apple A14 است در نتیجه آیفون‌های قدیمی نمی‌توانند iOS 15 را پشتیبانی کنند.


    
    زمان ارائه iOS 15


در حال حاضر روز دقیق ارائه iOS 15 از سمت شرکت اپل (Apple) اعلام نشده است، اما با توجه به روندی که اپل در طی این سال‌ها داشته میتوان حدس زد نسخه بتا iOS 15 در ماه ژوئن 2021 (تیر ماه سال 1400) ارائه می‌شود و نسخه اصلی در سپتامبر 2021 (شهریور یا مهر ماه سال 1400) در کنفرانس 2021 WWDC عرضه می‌شود.

 

    نحوه آپدیت iOS 


ارتقا سیستم عامل آیفون به دو روش انجام می‌شود. در روش اول که متداول‌تر است، بدون نیاز به برنامه خاصی انجام می‌شود اما آپدیت iOS در روش دوم با استفاده از سیستم و برنامه آیتونز (iTunes) صورت می‌گیرد.

 

نکته مهم قبل از شروع آپدیت کردن:


1.    قبل از ارتقا سیستم عامل آیفون خود، از تمامی اطلاعات‌تان یک بکاپ بگیرید تا اگر در حین آپدیت با مشکل خاصی روبرو شدید، بتوانید اطلاعات روی گوشی خود را بازگردانی کنید.
2.    حتما حافظه خالی داشته باشید؛ در غیر این صورت اگر حافظه آیفون‌تان پر باشد، پیامی برای پاک کردن برنامه‌ها مشاهده می‌کنید. البته می‌توانید آنها را پاک کنید و پس از آپدیت نسخه جدید iOS، برنامه‌های پاک شده را دوباره روی آیفون نصب کنید.
3.    گوشی را به شارژ بزنید. زمانی که می‌خواهید از طریق خود گوشی آپدیت جدید را دریافت کنید حداقل باید 50% شارژ داشته باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید گوشی اپل خود را آپدیت کنید.
4.    یادتان باشد برای آپدیت و ارتقا سیستم عامل آیفون، به مودم (wi-fi قوی و پر سرعت) وصل باشید.

 

•     آپدیت iOS  به روش مستقیم


مراحل آپدیت 15 iOS به شکل زیر طی می‌شود. بسیار ساده است اما حتما به نکاتی که در آخر این بخش اضافه کرده‌ام توجه کنید.
Settings > General > Software Update > Download & Install
  

بعد از اتمام مراحل دانلود، گزینه Install کلیک کنید.
اگر برای نصب، پسورد داشته باشید باید آن را وارد کنید.

•    آپدیت iOS 15 با استفاده از برنامه آیتونز (iTunes)


حتی اگر می‌خواهید از این روش برای ارتقا سیستم عامل آیفون استفاده کنید باید یک بکاپ از اطلاعا‌ت‌تان داشته باشید.
ابتدا مطمئن شوید آخرین ورژن برنامه آیتونز (iTunes) بر روی سیستم شما نصب شده باشد.
آیفون‌تان را با یک کابل مناسب به سیستمی که آیتونز (iTunes) را نصب دارد، متصل کنید.
حالا برنامه آیتونز (iTunes) را اجرا کنید و طبق مسیر زیر پیش بروید.
Summary > Check for Update > Download and Update 
در صورت نیاز رمز عبور آیفون را وارد کنید.


راستی، زمانی که پروسه دانلود و نصب آپدیت تمام شد، دستگاه را ریستارت کنید.

 

    آپدیت آیفون چقدر طول میکشد؟


هنگامی که در حال ارتقا سیستم عامل آیفون خود هستید؛ مدت زمان باقی‌مانده برای تکمیل دانلود iOS  را می‌توانید ببینید. اما اگر راستش را بخواهید، این زمان اصلا دقیق نیست و به عوامل مهمی مثل سرعت اینترنت شما بستگی دارد. در طی دانلود iOS، سعی کنید دانلود دیگری انجام ندهید. 

جمع‌بندی


حالا شما هم در جریان بروزترین اخباری که درباره آپدیت iOS 15 متنشر شده‌است، قرار گرفته‌اید اما هنوز اپل (Apple) اطلاعات دقیقی از طراحی و امکانات iOS 15 اعلام نکرده‌است، پس تا زمان عرضه رسمی iOS 15 در WWDC 2021، منتظر باشید. شما فکر می‌کنید چه امکانات جدیدی در iOS 15 ارائه می‌شود؟


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات