لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آیا فلش کردن برای گوشی مضر است؟!

آیا فلش کردن برای گوشی مضر است؟!

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

آیا فلش‌کردن برای گوشی ضرر دارد؟ فلش کردن گوشی می‌تواند چه معایبی داشته باشد؟ اگر گوشی‌مان را فلش کنیم چه عیب و ایراد خاصی می‌تواند پیدا کند؟ به خاطر چه دلایلی باید گوشی را فلش کنیم؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که ممکن است وقتی به فلش کردن گوشی خود نیاز پیدا می‌کنید در ذهن شما باشد؛ در این مقاله می‌خواهیم به پاسخ این سوالات بپردازیم.

 

فلش کردن گوشی

 

فلش‌کردن برای گوشی مضر است یا خیر؟


به طور کلی معنای فلش‌کردن حذف اطلاعات و سیستم عامل گوشی تلفن همراه است که قطعا همه شما با پیشنهاد فلش کردن گوشی رو به رو می‌شوید؛ اما شایعات زیادی مبنی بر فلش کردن و مضرات آن وجود دارد. آیا این شایعات حقیقت دارند؟ آیا فلش کردن برای گوشی یا تبلت شما مضر است؟ باید این خبر خوب را بدهیم که فلش زدن یا نصب رام هیچ گونه ضرری به دستگاه شما نمی‌رساند و در مواردی تلفن همراه شما را از نو احیا می‌کند و دارای مزیت‌هایی است. مدیریت سخت‌افزار و تمام فعالیت‌هایی که دستگاه شما انجام می‌دهد بر عهده نرم‌افزار است پس سلامت و عملکرد مناسب آن ضروریست.
هرگونه ایراد در نرم‌افزار، عملکرد دستگاه را ضعیف یا مختل می‌کند، برخی از ایراد‌ها تنها با ریست‌کردن رفع می‌شوند اما برخی اختلالات جدی‌تر هستند و عملکرد سیستم عامل را دچار مشکل می‌کنند و تنها با نصب مجدد سیستم عامل رفع می‌شوند. در نتیجه فلش‌کردن برای دستگاه شما مفید و ضروریست و سبب تسریع در عملکرد گوشی،کاهش مصرف باتری، ارتقاء سیستم عامل فعلی، ازبین رفتن فایل‌های مخرب و... می‌شود.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

 

مزایای فلش‌کردن موبایل

 

  • در زمان فلش‌کردن گوشی، تمام ویروس‌ها از روی آن حذف می‌شوند.

  • هنگام فلش‌کردن گوشی، سرعت گوشی افزایش می‌یابد.

  • بعد از فلش‌کردن گوشی مصرف باتری کاهش پیدا می‌کند.

  • نسخه سیستم عامل شما بعد از فلش شدن گوشی ارتقا پیدا می‌کند.

  • در هنگام فلش‌کردن، خطاهای موجود در سیستم عامل موبایل شما رفع می‌شوند.

 

فلش کردن گوشی

 

آیا برای فلش کردن محدودیت تکرار وجود دارد؟


برای فلش کردن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید هر چند مرتبه‌ای که نیاز است تلفن همراه یا تبلت خود را فلش کنید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

نکاتی که باید هنگام فلش‌کردن گوشی به آن‌ها توجه داشته باشید 

  • درایوهای نرم افزاری هماهنگ با گوشی خودتان باشد، در صورتی که درایو‌ها به به درستی نصب نشود، تلفن شما فلش نشده یا در حالت بدتر بریک می‌شود. اگر تخصص این کار را ندارید حتما از خدمات تعمیرات موبایل موبایل آباد کمک بگیرید. اگر قصد کمک‌گرفتن از خدمات تعمیرات موبایل مرکز دیگری را داشتید، حتما توجه کنید که ضمانت اصالت قطعات و گارانتی بی‌قید و شرط خدمات ارائه شده داشته باشد.

  • رام دانلود شده با تلفن همراهتان هماهنگ باشد، در برخی موارد رام نسخه تک سیم با دو سیم کارت با هم متفاوت است و گاهی سخت‌افزار آن نیز با دیگر نسخه‌ها تفاوت دارد. هنگام فلش کردن به این نکتهٔ مهم توجه داشته باشید. 

  • زمانی که گوشی شما در حال فلش شدن است تا حد امکان برنامهٔ جدیدی باز نکنید تا سیستم به طور کامل پروسه نصب رام به اتمام برساند، گاهی دیده شده برنامه باز شده هنگ کرده و در روند کار نصب سیستم عامل اختلال ایجاد می‌کند.

 

اگر گوشی را فلش کنیم چه می‌شود؟

  • حل کردن مشکلات مربوط به root

  • جهت ارتقا دادن نسخه اندروید و سیستم عامل گوشی

  • حل مشکل بوت نشدن سیستم عامل گوشی

  • حل مشکل ویروسی سیستم عامل موبایل

  • بازکردن رمز قفل فراموش شده گوشی

  • حل ایراد‌های سخت‌افزاری گوشی که وابسته به سیستم عامل هستند.

  • حل مشکلات خرابی نرم افزاری گوشی

 

 

 معایب فلش‌کردن گوشی موبایل

  • در برخی برندهای تلفن همراه امکان دان‌گرید وجود ندارد. به بیان ساده: شما نمی‌توانید نسخه پایین‌تر از سیستم عامل فعلی دیوایس خود را نصب کنید که این کار باعث خاموش شدن تلفن شما می‌شود.

  •  کلیه اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی شما حذف شده و امکان بازگردانی وجود ندارد.

 

فلش‌کردن گوشی سامسونگ

یکی از راه‌های رایج فلش کردن گوشی سامسونگ با نرم افزار اودین است. اودین یا اودین‌دانلودر ابزاری مخصوص برای فلش آسان دستگاه‌های سامسونگ است که منحصرا توسط مراکز ارائه‌ی خدمات سامسونگ برای تست رام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه سامسونگ هیچ‌گاه به‌صورت رسمی اقدام به انتشار اودین نکرد، این ابزار به نوعی لو رفته و از طریق اینترنت در دسترس عموم قرار گرفته است. اودین یک فایل اجرایی مستقل محسوب می‌شود که فقط برای ویندوز در دسترس است و فایل‌های فرم‌ور با فرمت tar. یا tar.md5. را لود می‌کند.

 

فلش کردن گوشی

 

در آخرین نسخه‌ی این ابزار (3.13.1) قابلیت خواندن فرمت lz4 نیز اضافه شده است. طبیعتا برای نصب رام، گوشی شما باید در حالت دانلود مد (Download Mode) به رایانه‌ای متصل باشد که اودین نسخه‌ی سازگار روی آن نصب است.
به طور کلی فلش کردن هیچ آسیبی به دستگاه شما نمی‌رساند و در صورت نیاز به راحتی می‌توانید با نصب رام جدید از شر همه ایرادهای نرم افزاری خالص شوید. اما توجه داشته باشید این کار را درست و با دقت انجام دهید؛ در صورت بروز هر خطایی در روند نصب رام، دستگاه شما با مشکل جدی‌تری بریک شدن، بروز خطا در آنتن دهی، عدم اتصال به بلوتوث یا وای فای و... مواجه می‌شود.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول


آیا فلش‌کردن برای گوشی مضر است؟


خیر. فلش کردن برای گوشی نه تنها مضر نیست، بلکه گاهی اوقات دارای مزیت‌هایی نیز هست.

آیا فلش‌کردن برای گوشی معایبی نیز دارد؟


 در موارد بسیار کمی دیده شده برخی از برند ها به دلیل مشکلات سیستم عاملی با فلش کردن خاموش می شوند.


آیا نکات مهمی هست که هنگام فلش شدن باید به آن ها توجه داشته باشیم؟


بله. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید باز نکردن برنامه حین فلش شدن است.
 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات