لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آیپدی بدون فریم، دارای Face ID و بدون بریدگی

آیپدی بدون فریم، دارای Face ID و بدون بریدگی

معرفی آیپد با Face ID و TrueDepth camera، یا بدون دکمه هوم فیزیکی

به خصوص با تغییراتی که در iOS 12 آیپد شاهدش بودیم، تغییراتی از قبیل پیمایش هایی شبیه آنچه که پیش از این در آیفون X وجود داشت. چیزهایی که احتمال معرفی آیپدی بدون فریم را بیش از پیش تقویت می کند.

همچنین یک تحلیل گر بازار به نام مینگ چی کو از کمپانی KGI Securities، که پیش تر نیز بسیاری از پیش بینی هایش درست از آب درآمده اند اعلام کرده که آیپد پروهای امسال بطور حتم از Face ID بهره خواهند برد. چیزی که احتمال وجود بریدگی (Notch) را نیز در آیپدهای امسال تقویت می کند.

[caption id="attachment_12834" align="aligncenter" width="800"]معرفی-آیپد-بدون-حاشیه-موبایل-آباد معرفی-آیپد-بدون-حاشیه-موبایل-آباد[/caption]

چرا استفاده از بریدگی صفحه نمایش در آیپد اشتباه است

وقتی صحبت از اسمارت فون هاست، بریدگی نمایشگر انتخابی نیست و به نوعی یک اجبار است، یا نهایتا در آیفون که به این شکل بود. حاشیه باریک و وجود سنسورهای فراوان قرار گرفتن یک بریدگی در بالای صفحه نمایش را به یک اجبار تبدیل کرده.

بریدگی یا Notch چیست

فضایی که برای قرار گرفتن سنسورهای نور و مجاورت، اسپیکر و میکروفون، دوربین دوم و سنسورهای Face ID، دو سوم بالای نمایشگر را اشغال کرده Notch نامیده میشود. در مجموع در آیفون X هشت سنسور در این فضا جای گرفته اند. در دو طرف این بریدگی نیز فضایی برای نمایش سیگنال ها و میزان شارژ در نظر گرفته شده است. ترفندی تقریبا اجباری که از نظر بسیاری زیبا و از نظر بسیاری دیگر زشت تلقی می شود. اما در آیپد ماجرا کمی متفاوت است.

برای نگه داشتن آیپد به هر دو دستتان نیاز دارید، پس بطور حتم باید دارای حاشیه ای معقول باشد

در صورتیکه اپل تصمیم به جایگزینی اثر انگشت با تشخیص چهره برای تشخیص هویت کاربر در آیپد کند، به 4 سنسور در جلوی این دستگاه نیاز است، یعنی فضایی بسیار کمتر از آنچه که باید جلوی آیفون را اشغال کند. ضمن اینکه نسبت این فضا به صفحه نمایش آیپد نیز به نسبت آیفون بسیار کم خواهد بود.

اما حاشیه ای به باریکی آنچه که در آیفون X وجود دارد، در آیپد چندان منطقی نیست. از آنجایی که یک آیپد با حاشیه ای بسیار باریک در دست نگه داشتن آن را سخت کرده و احتمال برخورد ناخواسته دست با صفحه نمایش را بالا خواهد برد.

[caption id="attachment_12836" align="aligncenter" width="850"]معرفی-آیپد-بدون-حاشیه-موبایل-آباد معرفی-آیپد-بدون-حاشیه-موبایل-آباد[/caption]

اما به هر حال، احتمالا شاهد وجود بریدگی خواهیم بود

یکی از تغییرات iOS 12، تغییر در نوار وضعیت دستگاه است. تغییری که ساعت را از مرکز صفحه به سمت چپ صفحه منتقل کرده و موجب ایجاد فضایی خالی وسط صفحه شده که احتمالا برای بریدگی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، Notch عاملی برای متمایز کردن آیفون X از دیگر دستگاه ها شد و بعید به نظر نمی رسد که اپل از این ترفند برای نمایش برندش استفاده کند.

به هر حال حداقل باید 4 ماه دیگر انتظار بکشیم تا در نهایت شاهد معرفی آیپدهای جدید باشیم.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات