لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

اختلال جدی دسترسی به کلاب هاوس

اختلال جدی دسترسی به کلاب هاوس

اختلال جدی دسترسی به کلاب هاوس


ظاهراً برنامه اجتماعی مبتنی بر صوتی Clubhouse دچار نقض داده شده است ، زیرا یک توسعه دهنده شخص ثالث یک برنامه منبع باز طراحی کرده است که به کاربران تلفن های هوشمند Android امکان دسترسی به سرویس فقط دعوت و فقط آیفون را می دهد.

 


کلاب هوس چیست؟


Clubhouse  در مارس 2020 راه اندازی شد ، یک برنامه اجتماعی مبتنی بر صدا است که به کاربران امکان می دهد خود به خود به چت های گروهی بپیوندند. در ژانویه 100 میلیون دلار بودجه جمع آوری کرد . علیرغم اینکه فقط در دسترس کاربران اپل شرکت است ، این شرکت توانسته است سر و صدای زیادی ایجاد کند. در مورد نقض اصلی Clubhouse ، یک برنامه نویس کد منبع باز را در GitHub که از سال 2018 متعلق به شرکت مایکروسافت است ، طراحی و در دسترس قرار داد . توسعه دهنده گفت: این برنامه به گونه ای طراحی شده است که به همه امکان می دهد بدون دسترسی به کد دعوت ، با دسترسی به جلسات شخصی مختلف به شنیدن صدا در Clubhouse بپردازند. همچنین این برنامه همراه با سایر اشکال دسترسی شخص ثالث ، که ظاهراً برخی از آنها از هنگ کنگ نشأت گرفته اند ، اکنون مسدود شده اند. قابل ذکر است ، توسعه دهنده برنامه اندروید Clubhouse در GitHub به زبان چینی ساده می نویسد ، در حالی که هنگ کنگ از خط سنتی چینی استفاده می کند. یک مشکل بزرگ Clubhouse این است که این سرویس بر اساس خدماتی از شرکت شانگهای Agora Inc  برای انجام کارهایی مانند مدیریت ترافیک داده و تولید صدا ساخته شده است. 

 

 

نگرانی های امنیتی دیگری نیز در مورد Clubhouse وجود دارد. Lourdes Turrecha ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاوره حریم خصوصی PIX LLC ، در Medium نوشت  که Clubhouse برنامه خود را بدون توجه زیاد به حریم خصوصی ارائه داد. Turrecha ادعا می کند که Clubhouse نه تنها اطلاعات شخصی کاربران خود بلکه اطلاعات تماس آنها را نیز جمع آوری می کند. علاوه بر این ، Turrecha می گوید ، Clubhouse به اطلاعات حساب توییتر کاربران نیز دسترسی دارد بدون اینکه دلیل آن را توضیح دهد.


تاثیرات کلاب هاوس در کسب و کار


برای کسب و کارهایی که از کلاب هاوس نیز استفاده می کنند می تواند پیامدهایی داشته باشد. فورییر خاطرنشان کرد: به طور مطلوب یا نه ، یک مدیر صندوق هجینگ در یک اتاق کلابهاوس در حال انجام جلساتی در این سرویس بود و اکنون در حال خراب شدن است. این نگرانی ها حتی به ایمنی کاربران نیز دامن می زند، به ویژه در کشورهایی که دولت هایی مانند چین مراقب فعالیت های آنلاین افراد هستند. بسیاری از افرادی که از کلاب هاوس استفاده می کنند ممکن است گپ های شخصی خود را خصوصی فرض کنند. با وجود مشکلات ، کلاب هاوس در حال تحریک کپی برداری آشکار است. گزارش شده است که فیس بوک در حال کار روی سرویس مشابهی است.


سخن آخر
 

امید واریم از این مطلب از موبایل آباد لذت برده باشید. همچنین اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده، می توانید با کلیک بر روی ثبت درخواست تعمیرات از مشاوران ما در موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت نمایید.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات