لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

امکان مدیریت زمان به اینستاگرام اضافه شد

امکان مدیریت زمان به اینستاگرام اضافه شد

اضافه شدن مدیریت زمان به اینستاگرام

این روزها که اینستاگرام حسابی وقت ما را گرفته و ساعت ها در صفحات مختلف در حال جستجو هستیم، عده‌ای معتقدند که این پلتفرم محبوب به سلامت روان کاربران علی الخصوص  جوانان آسیب وارد می‌کند.

ظاهرا برخی نوجوانان معتقدند که در استفاده از اینستاگرام حالتی اعتیادآور دارند و هیچ راهکاری برای حل این مشکل در دسترس‌ نیست.   

حال با توجه به اتهامات  وارد شده، این شبکه اجتماعی در تلاش است تا با ایجاد  ویژگی جدیدی به نام Take a Break  به مدیریت زمان کاربران در این پلتفرم کمک کند.

به گفته آدام موسری (رئیس اینستاگرام) در حال آزمایش بر روی ویژگی مورد نظر هستند تا زمان صرف شده کاربران در این پلتفرم را به آن ها یاد آوری کنند.

وی در توییتر خود علاوه‌بر معرفی این ویژگی، در خصوص قابلیت Take a Break  اینطور توضیح داد: این قابلیت پس از گذشت زمان معین شده، کاربران را به فاصله گرفتن از اینستاگرام تشویق می‌کند و همچنین در ادامه از این ویژگی به عنوان تلاش گسترده این پلتفرم برای کنترل افراد بر تجربه خود از اینستاگرام اشاره کرد.

و در آخر، ویدیو خود را با این جمله به پایان می‌رساند:

ما میخواهیم  مطمئن شویم که ابزارهایی را برای شما فراهم کرده‌ایم تا اینستاگرام را به شکلی که متناسب باشد، تغییر دهید.

همچنین معاون امور جهانی اینستاگرام  در مصاحبه‌ای ویژگی Take a Break را چنین توضیح داد: زمانی که این سیستم متوجه تکرار بررسی یک محتوا توسط نوجوانان شود که برای سلامت روان آن‌ها مضر است، ما توجه‌شان را به تماشای  محتوای دیگری جلب می‌کنیم. 

 

ظاهرا اعلان فعال‌سازی برای تمامی نوجوانان ارسال خواهد شد، اما به طور کلی برای بهره مندی از این قابلیت، نیاز است کاربران بصورت دلخواه درخواست استفاده از آن را ثبت کنند.   

بنظر می رسد به واسطه این ویژگی در زمان‌های تنظیم شده، لیستی از پیشنهادات متنوع نظیر: «گوش دادن به آهنگ مورد علاقه‌شان»، «کشیدن نفس عمیق» به کاربران  ارائه می کند تا زمانی برای فاصله گرفتن از فضای اینستاگرام داشته باشند.

به گفته موسری  برای راه‌ایجاد این ویژگی که از ماه آینده به‌طور گسترده راه اندازی می شود، با کارشناسان شخص ثالث همه جانبه مشورت شده‌است.

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات