لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

اپل بهتراست یا سامسونگ؟ کدام را بخریم؟

اپل بهتراست یا سامسونگ؟ کدام را بخریم؟

همانطور که می‌دانید، امروزه تلفن‌های‌همراه بخش جدایی ناپذیر در زندگی ما هستند و تقریبا اکثر کارهای ما با آن‌ها انجام می‌شود. بدون شک شما هم نام برند‌های  اپل و سامسونگ را پیشترشنیده اید؛ این 2 کمپانی بزرگ نقش بسزایی در تولید تلفن‌های همراه داشته اند و امروزه بخش وسیعی از بازار اسمارت‌فون‌ها را به خود اختصاص داده اند. اما ممکن است شما به عنوان خریدار گوشی از خود پرسیده باشید که بهترین مارک برای خرید موبایل کدام یک از این 2 برند است؟ در دامه قصد داریم تا با مدل‌های اصلی اسمارت‌فون‌های این 2 برند و این که کدام یک بیشترین امتیاز را از آن خود خواهد کرد را با هم بررسی ‌می‌کنیم. 

طراحی گوشی های اپل و سامسونگ

بدون شگ هر دو کمپانی در بخش طراحی فوق‌العاده کار کرده اند. اپل در زمان تولید وعرضه آیفون‌هایی که از جنس پلاستیک در سال ودر سال 2007 آغاز شد، مسیر طولانی را طی نموده اند؛ و اما در نسخه های جدید تر آن‌ها یعنی آیفون 12 پرو و پرو مکس، تمامی بدنه‌ آن‌ها  ازجنس شیشه براق تر که نوار استیل متصل کننده‌ در جلو می‌باشد، پیشرفت چشمگیری را داشته؛ همچنین این کمپانی تصمیم گرفت تا  از دکمه‌هایی که در میانه ی قسمت پایینی این گوشی بود، حذف کند تا فقط یک صفحه نمایشگر لبه به لبه ایجاد کند و فقط قسمت حاشیه ای در بالای صفحه باشد. از طرفی کمپانی سامسونگ نیز در اوایل به همین صورت بود و گوشی های خود را از جنس پلاستیک تولید می‌کرد؛ اما بعد ها این کمپانی تصمیم گرفت برای مقاومت بیشتر این گوشی در برابر ضربه و جذابیت بیشتر، از جنس های شیشه با فناوری گوریلا گلس تولید کند.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

مزایای گوشی سامسونگ نسبت به اپل از نظر طراحی

یکنواخت بودن در جلوی گوشی: اگر دقت کرده باشید، سامسونگ سعی کرده در ظاهر جلوی این گوشی ها، از طراحی یکنواخت و همیشگی خودش استفاده کند که البته ضخامت آن هم کمتر خواهد بود که این هم می‌تواند یکی از مزایای برتر سامسونگ نسبت به اپل باشد.

مزایای گوشی های اپل نسبت به سامسونگ

استفاده از فولاد ضد زنگ: یکی از مزایای بزرگی که کمپانی اپل در تولید گوشی خود ایجاد کرده،‌ استفاده از فولاد ضد زنگ است که مقاومت آن را در برابر خط و خش و ضربه افزایش داده است. وزن کمتر: گوشی های اپل به دلیل کوچک بودن سایز آن‌ها نسبت به گوشی های سامسونگ از وزن کمتری برخور دار خواهند بود.

صفحه نمایش اپل بهتر است یا سامسونگ

صفحه نمایش گوشی‌های اپل از نوع Super Retina هستند البته به جزء گوشی XR آیفون که صفحه نمایش آن از نوع LCD است. درصورتی که صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ از نوع Super AMOLED هستند. البته بر اساس آزمایشات انجام شده، مشخص شد محافظی که بر روی نمایشگر گوشی اپل استفاده شده است نسبت به محافظ استفاده شده بر روی صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ که گوریلا گلس می‌باشد مقاومت بیشتری دارد.

مقایسه دوربین گوشی های اپل و سامسونگ

گوشی‌های جدید اپل به غیر از گوشی آیفون XR دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر، تشخیص فاز، فوکوس خودکار و همچنین زوم اپتیکال دو برابر هستند. البته سامسونگ نیز از این ویژگی غافل نمانده و تمامی این ویژگی‌ها را داراست اما تجربه نشان داده است که کیفیت عکس با گوشی‌های اپل بهراز سامسونگ می‌باشد.

سیستم عامل سامسونگ یا اپل؟

این سوال را کاربران زیادی از ما پرسیدند و می‌توان گفت این قسمت جدال اصلی بین گوشی های آیفون و سامسونگ را نشان می‌دهد. کمپانی اپل طی سال های اخیر از نظر رابط کاربری، پیشرفت چشمگیری را داشته است اما براساس نتایجی که انجام شد کمپانی سامسونگ در این قسمت ، ماجرا را به نفع خود تمام کرده! استفاده از رابط کابری آسان تر در گوشی های اندروید سامسونگ سبب برتری گوشی های این برند شده است.


باتری گوشی های اپل و سامسونگ

براساس نظراتی که ارائه شد، اپل سال هاست در تلاش بوده که میزان شارژدهی گوشی های خود را افزایش دهد و موفق هم بوده اما در این قسمت هم سامسونگ موفق تر عمل کرده! چرا که کمپانی سامسونگ تمرکز بیشتری را در باتری اسمارت‌فون های خود گذاشته و تجربه ثابت کرده که گوشی های کمپانی سامسونگ از نظر باتری برتری بیشتری نسبت به گوشی‌های اپل دارند.

گوشی های سامسونگ و اپل را در اینجا ارزان بخرید!

جمع بندی

همانطور که می‌دانید انتخاب کردن بین یکی از گوشی‌های سامسونگ و اپل همیشه سخت بوده و کاربران را نیز باچالش های زیادی روبرو کرده. هر 2 برند نقاط قوت و ضعفی را دارند؛ از طرفی شامل قیمت نیز می‌شود که اسمارت‌فون های اپل قیمت های بالاتری را نسبت به گوشی های سامسنگ دارند. اگر بخواهیم به طور خلاصه و جمع بندی صحبت کنیم یک نصیحت دوستانه برای شما خریداران محترم!
در صورتی که به دنبال یک گوشی با مقاومت بدنه بیشتر و دوربین باکیفیت ترهستید و قیمت برایتان اهمیتی نداشته باشد، اپل گزینه‌ی مناسب تری برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال یک گوشی با سیستم عامل قدرتمند و باتری خوب و با قیمت به صرفه هستید گوشی های سامسونگ پیشنهاد ما به شماست. شما طرفدارکدام یک از گوشی های این 2 برند هستید؟ این مقاله را بخوانید و برای دوستان خود به اشتراک بگزارید و دیدگاه خود را برای ما کامنت کنید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات