لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

بازگشت خالق اندروید به صحنه؛ اندی رابین به زودی موبایل پرچمدار معرفی می کند

بازگشت خالق اندروید به صحنه؛ اندی رابین به زودی موبایل پرچمدار معرفی می کند

«اندی رابین» که حدود چهار سال قبل از مدیریت تیم اندروید گوگل استعفا داد و دو سال پس از آن نیز به طور کامل این کمپانی را ترک کرد، حالا آماده است تا شخصاً موبایلی حرفه ای را وارد بازار سازد. به گزارش بلومبرگ، این اسمارت فون از سوی کمپانی Essential Products عرضه می شود.

در حال حاضر، Essential یک شرکت کوچک است که حدود 40 نفر کارمند دارد و برخی از آنها کارکنان سابق گوگل، اپل یا سامسونگ هستند. رابین که در نقش مدیرعامل این کمپانی ایفای نقش می کند، اوایل این ماه در نمایشگاه CES 2017 حضور یافت تا در مورد تلفن همراه مورد بحث با اپراتورهای مخابراتی آمریکا از جمله اسپرینت مذاکره نماید.

طبق اخبار موجود، نمایشگر این موبایل تمام پنل جلویی را پوشانده و از بدنه ای فوق العاده با کیفیت برخوردار است، و هدف اصلی آن رقابت با پرچمدارانی همچون آیفون، پیکسل و گلکسی های سامسونگ خواهد بود. حداقل یکی از نمونه های اولیه دستگاه مذکور نمایشگری 5.5 اینچی دارد و ابعاد کلی آن کوچکتر از آیفون 7 پلاس است.

نمایشگر این موبایل به درجات مختلف فشار حساس بوده و احتمالاً عملکردی شبیه به تاچ سه بعدی اپل دارد، ضمن اینکه تمامی لبه های دستگاه از فلز ساخته شده و پنل پشتی آن سرامیکی است.

نکته جالب دیگر در مورد تلفن همراه پرچمدار Essential، پشتیبانی از تجهیزات جانبی عنوان شده، چیزی شبیه به خانواده «موتو زی» موتورولا که از مادها پشتیبانی می کند. بلومبرگ اشاره می کند این شرکت در حال توسعه نوعی درگاه اختصاصی برای پشتیبانی همزمان از شارژ و اتصال لوازم جانبی است، که یکی از آنها دوربین 360 درجه خواهد بود.

گفتنیست اولین اسمارت فون اسنشل اواسط سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد و قیمت آن نزدیک به آیفون 7 است، و احتمالاً شرکت فاکسکان سازنده آن خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست که این موبایل به سیستم عامل اندروید مجهز است یا خیر، اما رابین چندی پیش در مورد پلتفرمی جدید مبتنی بر داده ها و آموزش سیستم های هوش مصنوعی توسط کاربر خبر داده بود.

لازم به ذکر است اندی رابین که از او به عنوان خالق اندروید نام برده می شود، در سال 2003 توسعه اندروید را در شرکت Android Inc آغاز نمود. دو سال بعد، گوگل این سیستم عامل را خرید و او را به عنوان مدیر این بخش محسوب کرد. حال با توجه به تجربه و دانش فنی گسترده رابین می توان امیدوار بود قطب جدیدی در بازار تلفن همراه ایجاد شود. منبع: زومیت


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات