لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

بررسی و مقایسه گلکسی A30 و A30s | بالاخره کدام را بخریم؟!

بررسی و مقایسه گلکسی A30 و A30s | بالاخره کدام را بخریم؟!

در سال های اخیر گوشی های میان رده مختلفی روانه بازار شده اند؛ اما در این مقاله قصد داریم 2 گوشی میان رده و باکیفیت را به شما عزیزان معرفی کنیم!

آیا شما هم قصد تعویض گوشی دارید و بر سر دوراهی قرار گرفته‌اید؟! اگر بین انتخاب گلکسی A30 و گلکسی A30s  دچار شک و تردید شده‌اید، این مقاله را تا انتها با دقت بخوانید!

مقایسه گلکسی A30 و گلکسی A30s - تفاوت‌های ظاهری

گوشی گلکسی A30 سامسونگ یکی از خوش‌دست‌ترین مدل‌های عرضه شده سامسونگ در بازار است. اما برادر بزرگتر آن، یعنی گلکسی A30s در مجموع ابعاد بزرگتری دارد (البته این اختلاف خیلی واضح نیست) اما ابعاد صفحه نمایش هردو، 6.4 اینچ است.

جنس بدنه هر دو آن‌ها یکسان بوده و هیچ تغییری نکرده است. اما گلکسی A30s تنها یک گرم افزایش وزن داشته که مورد خیلی مهمی به حساب نمی‌آید.
اما پنل پشتی گلکسی A30s، یک تفاوت عمده دارد! و آن، وجود دوربین سوم 8 مگاپیکسلی است که امکانات بیشتری را برای عکس‌برداری فراهم کرده!
در ادامه، به طور مفصل به دوربین‌ها و تفاوت عملکرد گلکسی A30 و گلکسی A30s می‌پردازیم.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

بررسی عملکرد دوربین‌های گلکسی A30 و A30s

وقتی در مارس (March) 2019، گلکسی A30 به بازار عرضه شد، خیلی از کاربران فکر می‌کردند که با دوربین فوق‌العاده با کیفیتی روبه‌رو هستند و احساس خوبی داشتند؛ اما برخلاف تصورشان، در اوت (August) 2019، کمپانی سامسونگ، از گلکسی A30s رونمایی کرد.

گلکسی A30 دارای دو دوربین 16 و 5 مگاپیکسلی بوده اما گلکسی A30s، شامل سه دوربین 25، 8 و 5 مگاپیکسلی است. هر دو این گوشی‌ها دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسل با فاصله کانونی 2 هستند.
از لحاظ رابط کاربری و نرم‌افزار، کارکرد هر دو این گوشی‌ها در عکاسی و فیلم‌برداری یکسان است و تفاوت خاصی احساس نمی‌شود.

 

مقایسه کیفیت و عملکرد صفحه نمایش گلکسی A30 و A30s

اگر قصد خرید یک گوشی با صفحه نمایش به ابعاد مناسب هستید، می‌توانید به گلکسی A30 و A30s فکر کنید؛ اما انتخاب نهایی کدام خواهد بود؟!

هردو این گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش 6.4 اینچی هستند اما رزولوشن نمایشگر این گوشی‌ها با هم تفاوت دارند. رزولوشن گلکسی A30 1080*2340، و گلکسی A30s دارای رزولوشن A30s 1560*720 است. به این معنی که انتظار می‌رود کیفیت تصویر گلکسی A30 بهتر باشد!

در طراحی بخش رویی گوشی، شاهد استایل Infinity-U هستیم که که در بالای آن، یک بریدگی کوچک برای قرار گیری دوربین سلفی تعبیه شده است.
در کل اگر بخواهیم خیلی با دقت و ظرافت صفحه‌نمایش گلکسی A30 و A30s را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که تا حدی گلکسی A30 عملکرد و کیفیت بهتری در نمایش تصاویر دارد!

مقایسه عملکرد سخت‌افزاری گلکسی A30 و A30s

جالب است بدانید که هردو برادر A30 و A30s از کمپانی سامسونگ، دارای یک پردازنده محاسباتی 7904 اگزینوس هستند. همچنین در قلب این پردازنده، یک پردازنده گرافیکی Mail-F71 MP2 برای پردازش گرافیکی و اجرای هرچه بهتر بازی‌ها تعبیه شده است.

گلکسی A30 در دو مدل به بازار عرضه شده است:

  • رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی
  • رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی

اما درباره گلکسی A30s سامسونگ باید بگوییم که در 3 مدل مختلف به بازار عرضه شده است:

  • رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی
  • رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی
  • رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی

بررسی و مقایسه باتری گلکسی A30 و A30s

بدون شک یکی از مهم‌ترین پارامترهای مهم برای انتخاب یک گوشی هوشمند، قدرت و ظرفیت باتری آن است. هر دو مدل ذکر شده دارای یک باتری 4000میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) 15 واتی هستند.

در بررسی‌های چند منبع مختلف، مشخص شده که نرخ ماندگاری باتری هردو این گوشی‌ها معادل حدودا 92 ساعت است.
بدون شک این گزینه می‌تواند نقطه قوت بزرگی برای گوشی‌های میان‌رده A30 و A30s به شمار بیاید.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مقاله دو گوشی میان‌رده کمپانی سامسونگ، یعنی گلکسی A30 و A30s را مورد تحلیل و مقایسه قرار دادیم.


همانطور که متوجه شدید، این دو گوشی در موارد بسیاری مشابه یکدیگر هستند اما برای افرادی که حساسیت زیادی روی حافظه و دوربین خود دارند، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گلکسی A30s بروند.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

با تمامی مواردی که در باب مقایسه A30 و A30s بیان شد، اما با توجه به معرفی A31 عضو جدید این خانواده، پیشنهاد می کنیم به مشخصات این گوشی نیز نگاهی بیاندازید.
گوشی Galaxy A31 نسبت به دو گوشی دیگر مزایایی دارد که از جمله مهمترین آن ها می توان به پردازنده قدرتمندتر، سنسور دوربین چهارگانه و باکیفیت تر و در نهایت باتری با ظرفیت بیشتر اشاره نمود.
اگر قصد خرید یک گوشی از خانواده A30 را دارید پیشنهاد می کنیم خرید گوشی گلکسی A31 با رم 6 گیگابایت را از فروشگاه موبایل آباد از دست ندهید:

خرید گوشی گلکسی A31‌ فروشگاه موبایل ‌آباد

اگر نظر، انتقاد یا پیشنهادی دارید، لطفا در پایین این مقاله با ما در میان بگذارید!

 

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات