لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

بررسی گوشی گلکسی A72

بررسی گوشی گلکسی A72

بررسی گوشی گلکسی A72


مدتی پیش بود کمپانی سامسونگ از گوشی های خانواده سری A رونمایی کرد. گوشی گلکسی A72  تازه نفس با ظاهر جذاب خود هنوز به بازار نیامده طرفداران زیادی پیدا کرده و  بسیار محبوب شده است. در این بخش از موبایل آباد می پردازیم به شاهکار کمپانی سامسونگ و ببینیم ول چینی چه قابلیت هایی را در گوشی گلکسی A72 ایجاد کرده است. 


بررسی ظاهری و نمایشگر گوشی گلکسی A72


صفحه نمایش گلکسی A72 با صفحه نمایش 6.50 اینچ که با حاشیه های نسبتاً نازکی احاطه شده است ، دارای رزولوشن 2400 در 1080 با تراکم پیکسلی 394PPI است که به طور کلی ، وضوح خوبی برای این محدوده قیمت است. صفحه Super AMOLED Plus که در Galaxy A72 داریم، رنگ های غنی و در عین حال اشباع نشده را به ما می دهد و مطمئناً نگاه کردن به آن لذتبخش است. به طور کلی، کیفیت صفحه نمایش در این گوشی عالی است و شما می توانید حالت های رنگی واضح و طبیعی را برای نمایش انتخاب کنید. حالت Vivid باعث می شود صفحه نمایش روشن تر و نور آبی قویتر شود و این امر در شرایطی که در فضای باز هستید به شما کمک می کند. این تلفن در چهار رنگ تازه وجود دارد: سیاه، سفید، بنفش و آبی موجود هست. پیشرفت قابل توجهی که امسال شاهد آن هستیم، رتبه بندی آب و گرد و غبار IP67 است که متأسفانه A71 فاقد آن بود. این ویژگی حتی به بخش میان رده تلفن ها نیز اضافه می شود ، زیرا احتمالاً همه ما می دانیم که میان رده ها به اندازه تلفن های برتر در معرض حوادث ناشی از ریختن آب روی تلفن هستند. برای کسانی که نمی دانید ، درجه IP67 این اطمینان را به شما می دهد که تلفن می تواند حدود 30 دقیقه زیر 15 سانتی متر تا 1 متر آب را تحمل کند و در برابر گرد و غبار و شن محافظت می شود. همچنین یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر قرار داده شده که طبق گفته ی کمپانی سامسونگ،این حسگر از حسگر های نوری نیز قوی تر خواهد بود.

 

 

سخت افزار گوشی گلکسی A72


گلکسی A72 5G با اسنپدراگون 720G همراه است که نسبت به اسنپدراگون 730 سال گذشته در A71 کمی ارتقا یافته است. به طور کلی ، این یک پیشرفت کوچک در سرعت پردازنده به ارمغان می آورد ، اما قادر است کارهای روزمره ، مانند مرور رسانه های اجتماعی و پخش ویدئو را با راحتی انجام دهد. برای بازی ، پردازنده به زمان بیشتری برای بارگیری برخی از بازی های سنگین تر نیاز دارد و برخی از آنها ممکن است برای اجرای روان به تنظیمات متوسط نیاز داشته باشند ، اما عملکرد در حین بازی برای آن محدوده قیمت کاملاً مناسب است.

 

بیشتر بخوانید: 533 میلیون شماره تلفن و اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک به صورت آنلاین درز کرده است

 

 

بررسی دوربین گوشی گلکسی A72

این گوشی دارای 4 دوربین که به صورت موازی در پشت گوشی تعبیه شده و با برجستگی مستطیل شکل، ظاهر جذابی ایجاد کرده است. اولین دوربین ، دوربین اصلی 64 مگاپیکس ( واید ) می باشد. نوبت می رسد به دوربین دوم. طبق گفته سامسونگ ، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی در Galaxy A72 همان حسگری است که در Galaxy S20 FE یافت می شود. این قابلیت تا 30 برابر بزرگنمایی دیجیتال را دارد و کیفیت تصویر شبیه به S20 FE ارائه شده  است. همچنین با نور مناسب ، تا بزرگنمایی 10 برابر نتایج خوبی خواهید گرفت منظور از نور مناسب ، شما باید در طول روز و در محیط های داخلی با نور مناسب عکس بگیرید. دوربین سوم و چهارم نیز به ترتیب 12 مگاپیکسل ( اولترا واید) و 5 مگاپیکسل ( میکرو را سامل می شود) در قسمت جلویی نیز مانند هم نوع تازه نفس خود یعنی A52 نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی ( واید) وجود دارد که می توانید تصاویر حرفه ای و با کیفیتی را از خود بگیرید. 

 

 

بررسی باتری گوشی گلکسی A72


با توجه به تنها تفاوت گلکسی A72 در بزرگتر بودن صفحه نمایش آن 0.2 اینچ نسبت به هم رده خود یعنی گلکسی A52 ، اما با این وجود ، این تلفن هرگز شما را از نظر عمر باتری ناامید نمی کند. در این گوشی از باتری 5000 میلی آمپری ساعتی لیتیوم یونی  استفاده شده است. همچنین مدت زمانی که شارژ باتری از 0 تا 100 با شارژر 25 وات ارائه شده حدود 1 ساعت و 25 دقیقه طول می کشد. این حدود 10 دقیقه بیشتر از Galaxy A52 است ، اما A72 در نیم ساعت اول سریعتر شارژ می شود. 

 

سخن آخر

امید واریم از این مطلب از موبایل آباد لذت برده باشید. همچنین اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده، می توانید با کلیک بر روی ثبت درخواست تعمیرات از مشاوران ما در موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت نمایید. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات