لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

برنامه دوربین جدید سامسونگ برای گوشی گلکسی اس 21 الترا

برنامه دوربین جدید سامسونگ برای گوشی گلکسی اس 21 الترا

دوربین جدید سامسونگ برای گلکسی اس 21 الترا

به تازگی سامسونگ اپلیکیشنی به نام (Expert RAW) مختص دوربین گلکسی اس 21 الترا معرفی کرده که امکان تنظیمات دستی را برای لنزهای تله‌فوتو فراهم می‌کند.
اپلیکیشن Expert RAW در حال حاضر در گلکسی استور در دسترس کاربران کره‌ای قرار گرفته، البته این اپلیکیشن امکان استفاده از حالت دستی برای سایر گوشی‌ها را نیز فراهم کرده امکانات و حالت‌های عکاسی نیز مشابه اپلیکیشن پیش‌فرض است.


بدون شک به این مسئله فکر می‌کنید که چه چیزی اپلیکیشن Expert RAW را متمایز می‌کند؟ 
اپلیکیشن جدید سامسونگ امکان تنظیم دستی نوردهی، سرعت شاتر، فوکوس و تعادل رنگ سفید برای لنز‌های تله‌فوتوی این گوشی در هر دو حالت فیلم‌برداری و عکاسی فراهم می کند.
همچنین در کنار همه این موارد، امکان تنظیم سایه و هایلایت‌ها، شدت و درجه خلوص رنگ‌ها به صورت دستی و دسترسی به هستوگرام و پشتیبانی از HDR برای این دو لنز فراهم شده‌است.
سامسونگ قابلیت‌های جدید دیگری نظیر پشتیبانی از فرمت Lossless JPEG برای ذخیره‌سازی تصاویر بدون از دست رفتن داده‌های ثبت‌شده در عکس، توانایی ثبت تصاویر با فرمت 16bit Linear RAW و قابلیت خروجی‌گرفتن از پروفایل‌های RAW به نرم‌افزار لایت‌روم در این اپلیکیشن فراهم کرده‌است.
البته دوربین گلکسی S21 اولترا از تنظیمات دستی (Pro Mode) برای لنزهای اصلی  و فوق عریض 
پشتیبانی می‌کند اما تا به حال این امکان برای لنزهای تله‌فوتو این گوشی وجود نداشته است. 
  

به گفته‌ی یکی از گردانندگان صفحه‌‌ی انجمن سامسونگ، اپلیکیشن جدید امکان ثبت تصاویر در چندین فریم و ترکیب آن‌ها را دارد که حاصل آن تصاویری شارپ‌تر و با جزئیات و گستره دینامیکی بهبودیافته است.
البته این اپلیکیشن در حال حاضر روی نسخه بتا قرار دارد و برای نصب آن حتما باید دستگاه خود را به  One UI 4.0  مبتنی بر اندروید 12 به‌روز کنید.
ناگفته نماند این اپلیکیشن فعلا دردسترس کاربران گلکسی S21 اولترا قرار دارد اما در آینده‌ای نزدیک برای گلکسی S21 پلاس و گلکسی تب S5e نیز منتشر خواهد شد. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات