لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

بنچمارک تراشه اسنپدراگون 835 گوشی سونی اکسپریا XZ پریمیوم

بنچمارک تراشه اسنپدراگون 835 گوشی سونی اکسپریا XZ پریمیوم

سونی اکسپریا XZ پریمیوم از اولین دستگاه هایی بود که به پردازنده اسنپدراگون 835 مجهز شده است از این رو ما کنجکاو شدیم تا تستی را به عمل آوریم تا ببینیم تفاوتی در تراشه اکسپریا XZ پریمیوم با دیگر رقبا مانند سامسونگ گلکسی S8 که از همین تراشه بهره منداست وجود دارد یا خیر!! ما در این مقایسه با پردازنده هایی قدرتمند از کمپانی هایی مطرح در جهان روبه رو هستیم که شامل : Exynos 8895 در سری جهانی گلکسی S8 که ساخت خود کمپانی سامسونگ میباشد و Snapdragon 835 در سری ساخت مخصوص ایالات متحده گلکسی S8 , پردازه مشهور اپل A10 Fusion و در آخر پردازنده HiSilicon Kirin 960 ساخت هواوی. ما همچنین در لیست زیر شاهد حضور پرچمدار قدیمی سونی یعنی اکسپریا XZs , ال جی G6 , وان پلاس T3 و گوگل پیکسل XL خواهیم بود که از تراشه های قدیمی اسنپدراگون ( Snapdragon 820 وSnapdragon 821) بهره مند میباشند. در اولین آزمون از تست CPU به صورت چند هسته ای اکسپریا XZ شاهد عمکردی به ترتیب ضعیف تر نسبت به گلکسی S8 پلاس , گلکسی S8 با پردازنده اگزینوس سامسونگ و گلکسی S8 با پردازنده اسنپدراگون 835 که همین پردازنده قلب تپنده سونی اکسپریا XZ پریمیوم هم به حساب می آید. در قسمت آزمون تست تک هسته ای شاهد صدر نشینی آیفون 7 پلاس که با امتیازی به مراتب بالا تر و چشمگیر نسبت به گلکسی S8 و سونی اکسپریا XZ پریمیوم میباشیم. آیفون 7 پلاس در صدر, گلکسی S8 با پردازنده اگزینوس  در جایگاه دوم و اکسپریا XZ در جایگاه سوم.

موضوع گرافیک کاملا متفاوت است, پردازنده گرافیکی Mail G71 MP20 در داخل تراشه Exynos 8895 نمراتی به مراتب بالاتر از پردازنده گرافیکی Qualcomm's Adreno 540 در تراشه Snapdragon 835 کسب کرده است هرچند که هر دو قلب گلکسی S8 میباشد اما اینجا بحث بر سراین است که کدام یک قدرتمندتر است. نتایج نشان میدهد که در تست Basemark ES 3.1/Metal اکسپریا XZ پریمیوم در جایگاه پنجم میباشد و حتی امتیازی پایین تر نسبت به گلکسی S8 با پردازنده اسنپدراگون کسب کرده است.

به نظر میرسد که تنها داشتن چیپست قدرتمند برای خط و نشان کشیدن برای دیگر غول های کمپانی های مطرح جهان کافی نمیباشد.بنا بر این نباید انتظار داشت که اکسپریا XZ پریمیوم به شدت سریع تر از دیگر رقبا با پردازنده اسنپدراگون 821 باشد. اما با این حال این گوشی یکی از پرچمداران قدرتمند در میان دیگر پرچمداران کمپانی های دیگر میباشد و نمیتوان منکر بر قدرت این تلفن هوشمند شد.

منبع: GSMarena


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات