لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تشخیص گوشی اصل از کپی

تشخیص گوشی اصل از کپی

متاسفانه امروزه بازار گوشی‌های فول کپی بسیار داغ شده؛ به طوری که نمی‌توان گوشی‌های کپی را از اصلی تشخیص داد و اگر اطلاعاتی از این موضوع نداشته باشیم، با توجه به بالا رفتن قیمت روز گوشی‌ها، سرمایه ی زیادی را دورانداخته ایم؛ اما با راه هایی که در ادامه گفته می‌شود، می‌توان بسیار راحت یک گوشی اصلی را از کپی شناسایی کرد.

مقایسه گوشی اصلی و کپی

ابتدا گوشی خود را در کنار طرح کپی شده‌ی این دستگاه قراردهید و از اندازه یکسان بودن آن‌ها مطمئن شوید. اگر از اندازه واقعی گوشی خود اطلاعات ندارید، کافیست تا با جست‌ جو در سایت از اندازه‌ی واقعی این دستگاه مطلع شوید.

بررسی موارد ساخته شده در گوشی

یکی از راه‌های دیگر که امتحان کردن آن برای شما بی‌فایده نخواهد بود، بررسی موارد ساخته در گوشی شماست. برای این کارمی‌توانید به تنظیمات گوشی رفته و با وارد شدن به وبسایت سازنده‌ی تلفن خود مراجعه کنید. حال آیا آیا این روش در تشخیص موبایل اصلی از تقلبی موثر است؟ در پاسخ باید گفت بله؛ به عنوان مثال اگر سازنده اظهار داشته باشد که صفحه نمایش از شیشه ساخته شده و گوشی جدید شما دارای صفحه نمایش پلاستیکی است ، می‌دانید تلفن شما بی اعتبار است.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

کد  IMEl در گوشی


در هر تلفن یک کد قرار داده شده که جزئیات و مشخصات دستگاه در آن نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با شماره گیری *#06# به راحتی از گوشی خود را از از یک تلفن جعلی تشخیص دهید.

h

شیارکارت حافظه

برای مثال هیچ مدل از گوشی‌های آیفون، شیار کارت حافظه در آن‌ها قرار داده نشده است و وشما می‌توانید با این روش، از اصلی بودن و یا جعلی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی عملکرد گوشی

متأسفانه فروشندگان به دلیل اطلاع داشتن از کپی بودن گوشی، مشتریان را تشویق به خرید می‌کنند و کاربران نیز به دلیل اطلاعات ناکافی، بدون تست گوشی را خریداری می‌کنند. شما کاربران عزیز می‌توانید به راحتی عملکرد قسمت‌های گوشی مانند حافظه، کیفیت عکس و... را مورد بررسی قرار دهید.

کلام پایانی 

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی هر یک از راه‌هایی که می تواند منجر به تشخیص گوشی شود را مورد بررسی قرار دادیم. امید وار هستیم که با روش های معرفی شده، به اطلاعات شما در اصلی بودن گوشی کمک کرده باشیم. در صورتی که راه‌های بهتری را برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی در نظر دارید مفتخرهستیم تا دیدگاهتان را در این مورد به اشتراک بگزارید.

 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات