لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیرات تخصصی آیفون X

تعمیرات تخصصی آیفون X

اگرشما هم یکی از صاحبان آیفونX هستید و اسمارت‌فون شما احتیاج به تعمیرات دارد؛ واردصفحه درستی شده‌اید.
طراحی به‌روز و فناوری ساخت فوق‌العاده آیفونX برهیچکس پوشیده نیست و شرکت اپل با امکانات کم‌نظیری که در آیفونX قرار داده همه کاربران را شگفت‌زده کرده است؛ همین مسئله حساسیت بالای آیفونX رانیز به دنبال دارد. دراین صورت هرگونه خرابی در قطعات سخت‌افزاری دستگاه،برای کاربران به خصوص در ایران که نمایندگی رسمی اپل  وجود ندارد دردسرساز خواهدبود.  دراین مقاله قصد داریم به بررسی تعمیر قطعات سخت ‌افزاری آیفونX بپردازیم.

تعمیر و تعویض باتری آیفون X

کمپانی اپل برای آیفون X، باتری غیرقابل دسترسی لیتیوم یونی با ظرفیت2716 میلی آمپر ساعت را در نظر گرفت.هم‌چنین باتری این آیفون از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد، ینی در حدود 30 دقیقه 50% شارژ می‌شود.
 اپل مانند همیشه بهترین قطعات را در آیفونX  بکار بسته است و باتری که بخش حیاتی و مهم در اسمارت‌فون‌هاست نیز از این قائده مستثنی نیست.


اما همانطور که می‌دانید باتری‌های لیتیوم یونی پس از گذشت مدتی استفاده، باوجود مراقبت‌های بسیار با  کاهش ظرفیت مواجه خواهند بود و این کاهش ظرفیت غیرقابل اجتناب است.درنتیجه تعویض باتری پس از گذشت 1.5 الی 2 سال ضروری می‌شود.دراین میان برخی عوامل در تسریع کاهش طول عمر این باتری‌ها موثرهستند که مهم‌ترین آن‌ها حرارت است.

علائم خرابی باتری آیفونX

درصورتی که با عواملی نظیر تخلیه سریع شارژباتری، خاموش شدن ناگهانی درحالت شارژ بالا، تورم باتری، استفاده از گوشی تنها حالت دریافت انرژی و...روبه رو شدید متاسفانه باتری آیفونX شما نیاز به تعویض دارد.
نکته بسیار مهمی که هنگام تعویض باتری آیفونX باید به آن توجه کنید؛ اصل بودن باتری است.زیرا درصورتی که باتری آیفون خود را با باتری غیراورجینال تعویض کنید نه تنها بازدهی مطلوبی ندارد بلکه صدمات جبران ناپذیر دیگر هم به دنبال خواهد داشت.
نکته بعدی،توجه به حساسیت بالای باتری آیفونX است.
باتری آیفونX ظاهری متفاوت دارد وبه شکل L است همچنین دسترسی به آن کمی مشکل است و ملزم به بازشدن بدنه دستگاه می‌باشد همه این عوامل تعویض باتری آیفونX را دشوارتر و نیاز به تعمیرکار متخصص را ضروری کرده است.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی آیفون X

ال‌سی‌دی‌ها نسبت به دیگر بخش‌های سخت‌افزاری بیش‌تر درمعرض آسیب هستند.ال‌سی‌دی‌های تعبیه شده در آیفونX مانند همه قطعات از دقت و حساسیت بالایی بهره برده‌اند وهمچنین هزینه تعویض این قطعه بسیار هنگفت بوده و تعویض این قطعه دقت ومهارت زیادی می‌طلبد. به همین دلیل خراب شدن این قطعه کابوس همه کاربران آیفونX است.

البته توجه داشته باشید که ال‌سی آیفونX نیز مانند سایرگوشی‌های هوشمند از سه قسمت گلس،تاچ و ال‌سی‌دی تشکیل شده که تاچ و ال‌سی‌دی به‌صورت یک پکیج به یکدیگر متصل هستند و در صورت بروز هر مشکلی این دو قطعه همزمان تعویض خواهندشد.
درصورت بروز هرحادثه‌ای درحالتی که تاچ و ال‌سی‌دی قادر به عملکرد خود مانند سابق باشند،نیازی به تعویض نیست وگلس با هزینه‌ای به نسبتا مناسب‌تر تعویض خواهدشد.البته تعویض گلس نیز به تخصص و دقت بالایی احتیاج دارد. اما درصورتی که در صفحه‌نمایشگر خطوط و لکه‌های رنگی،جاافتادن تاچ،پریدگی تصویر و...مشاهده کردید،ال‌سی‌دی دستگاه شما نیاز به تعویض دارد.
فراموش نکنید که برای تعویض ال‌سی‌دی آیفونX مانند باتری آن حتما از اصل بودن قطعه اطمینان حاصل کنید.همچنین مراجعه به مرکز تعمیرات مجهز بسیار حائز اهمیت است. 

تعمیر دوربین آیفونX

طراحی آشنای اپل در پنل پشت آیفونX  نیز کاملا مشهود است و ماژول دوربین‌های دوگانه مانند نسل‌های پیشین برآمده هستند که در این حالت بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.
البته خراب شدن و ازکارافتادن دوربین‌ها منجربه تعویض و تعمیر قطعه سخت‌افزاری نمی‌شود.درمواردی تنها یک اختلال نرم‌افزاری سبب از کارافتادن دوربین شده‌است.


در این حالت شما می‌توانید با اقداماتی نظیر: ریستارت دستگاه، فلش‌کردن،ریست‌‌فکتوری، آپدیت یا درصورت نیاز دانگریت سیستم عامل هرگونه مشکل نرم‌افزاری احتمالی را رفع کنید. 
درصورتی که هیچ مشکل نرم‌افزاری، عملکرد دوربین را مختل نکرده بود؛ به دنبال راهی برای تعمیر بخش سخت‌افزاری این قطعه باشید.
دوربین آیفونX به دلایل متعددی از کار می‌افتد.شایع‌ترین دلایل خرابی این قطعه، باتوجه به حالت برآمدگی که دارد؛شکستن لنز دوربین‌ها،واردشدن ضربه وفشار مستقیم به دوربین، سقوط آن از ارتفاع ویا اختلال درمدارهای مرتبط منجر به ازکارافتادگی دوربین می‌شوند.در نتیجه تعمیر ویا تعویض این قطعه نیاز به بررسی  وعیب‌یابی دقیق دارد.

تعویض سوکت شارژ آیفونX

سوکت شارژ یک قطعه به ظاهر کوچک در لبه پایینی فریم آیفونX است؛اما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.سوکت شارژ در واقع رابط میان ولتاژ برق با باتری آیفونX است و باایجاد این ارتباط، شارژ دستگاه را تامین می‌کند.البته مشکل شارژنشدن آیفونX درهمه موارد نیز حادنبوده و نیاز به تعویض ندارد.
گاهی عواملی نظیر:آلوده‌شدن سوکت به گرد وغبار مانع ایجاد اتصال می‌شود؛که این مشکل بااستفاده از تمیزکننده‌های مخصوص مدارات الکترونیکی به راحتی قابل حل است.

عوامل موثر در خرابی سوکت شارژ آیفونX 

سوکت شارژ گوشی‌های آیفون در اثر عوامل مختلفی نظیر: کشیده شدن ناگهانی شارژر از گوشی،ضربه، عدم استفاده از شارژرهای اورجینال و استاندارد، به زور جا زدن کابل USB به گوشی، مجاورت مستقیم با رطوبت یا سقوط از ارتفاع دچار آسیب شده در اغلب موارد نیاز به تعویض فلت شارژ است.
برخلاف تصور اکثر کاربران تعویض سوکت شارژ آیفون بسیار زمان‌بر است و برای جداکردن لایتینگ پورت آیفونX اغلب قطعات اصلی این گوشی باید جداشود درنتیجه تعویض وتعمیر این قطعه،به تعمیرکاری باتجربه و ماهر احتیاج دارد. 

کلام پایانی

تمامی این قطعات سخت‌افزاری در آیفونX مهم و حیاتی هستند.همچنین باتوجه به فناوری ساخت پیشرفته و حساسیت بالای که اپل در محصولات خود به کار می‌بندد؛ تعمیر وتعویض قطعات آن مهارت و دقت بالایی می‌طلبد.
بانظر به این مسئله که اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد و عملا از گارانتی اصلی آن نمی‌توان استفاده کرد.هرگونه خرابی در قطعات آیفون، دردسرساز خواهدبود.باتوجه به شرایط موجود، تنها راه حل، مراجعه به مرکز تعمیرات معتبر ومتخصص خواهدبود.
امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.لطفانظرات وپیشنهادات خود را برای ما بنویسید.  
        

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات