لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر آیفون 13 در موبایل آباد

تعمیر آیفون 13 در موبایل آباد

 گوشی آیفون 13 مدل‌های مختلفی دارد و به‌دلیل برخورداری از قابلیت‌های ویژه، محبوبیت خاصی پیدا کرده است. این گوشی که توسط برند آمریکایی اپل (Apple) عرضه شده، ساختار ظریف و حساسی دارد و ممکن است در اثر بی‌احتیاطی، دچار مشکلات سخت‌افزاری شود. علاوه‌بر مشکلات سخت‌افزاری، ایرادهای نرم‌افزاری و داخلی هم در سری آیفون 13 دیده شده است. به‌طورکلی اگر آیفون شما دچار خرابی یا ایراد شده، بهتر است که تعمیر گوشی آیفون 13 را به متخصص بسپارید. تعمیرات آیفون به‌دلیل ساختار ظریف، اورجینال بودن قطعات و همچنین نیاز به تخصص کافی، کار دشواری است و نمی‌توان خودسرانه به‌سراغ آن رفت. در این مقاله قرار است که به تمامی نکات مربوط به حل مشکل گوشی آیفون 13، اعم از تعمیر دوربین، هارد، صفحه نمایش و باتری آن بپردازیم.

تعمیرات تخصصی گوشی آیفون 13

معرفی آیفون 13 و تفاوت آن با سری 12

از سپتامبر سال 2021، زمانی‌که آیفون 13 معرفی شد تاکنون، گزارش‌های متعددی در مورد خرابی‌ها و امکان تعمیر این دستگاه ارائه شده است. در اکثر گزارش‌هایی که در دنیای اینترنت و حتی در مراجعات حضوری بیان می‌شوند، دیده شده که بعضی از کاربران تلاش کرده‌اند تا خودشان عملیات تعمیر را انجام دهند. نکته مهم اینجاست که یک اشتباه در حین تعمیر گوشی آیفون 13 می‌تواند مهلک‌ترین و آخرین اشتباه باشد.
شایان ذکر است که این مقاله شامل نکات تعمیر مدل‌های زیرمجموعه آیفون 13 است و نکات مربوط به تعمیر نسل سوم آیفون یعنی سری SE را پوشش نمی‌دهد.
 آیفون 13 شامل 4 مدل مختلف: آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس است. هر 4 سری آیفون 13 در 14 سپتامبر سال 2021 معرفی شدند. این سری از گوشی‌های آیفون در حقیقت، نسخه ارتقایافته‌ای از سری 12 بودند که در سال 2020 معرفی شد. بهترین ویژگی گوشی‌های سری 13، ارتقای ظرفیت ذخیره‌سازی گوشی‌ها از 64 به 128 گیگابایت بود. 
نکته مهم اینجاست که اگر می‌خواستید در سال 2020، ظرفیت حافظه گوشی آیفون 12 خود را از 64 به 128 گیگابایت افزایش دهید، باید 100 دلار اضافه‌تر خرج می‌کردید. با ظهور سری آیفون 13، هم تغییرات لازم اعمال شدند و هم کاربران می‌توانستند با همان قیمت آیفون 12، سری 13 را بخرند. این بدان معناست که برند اپل در سال 2021، 100 دلار به همه مشتریانش تخفیف داده است. 

فرق آیفون 13 با آیفون 12
بررسی مشخصات ظاهری آیفون 13

جزئیات و ساختار جالبی که در طراحی آیفون 13 درنظر گرفته شده، در هیچکدام از سری‌های قبلی آیفون دیده نمی‌شود. با این اوصاف احتمالاً باید ایقون 13 را یکی جذاب‌ترین گوشی موبایل برند اپل تا این لحظه تلقی کرد. مشخصات زیر، توصیفی از ظاهر آیفون 13 هستند:
●    اندازه و ابعاد گوشی 77.7 * 71.5 میلی‌متر است.
●    وزن آیفون 13 برابر 174 گرم است و اصلاً سنگین نیست.
●    بخش جلویی و پشت گوشی آیفون 13 با پوشش Gorilla Glass محافظت می‌شوند.
●    فریم‌های آلومینیومی، دورتادور بدنه گوشی را فرا گرفته‌اند.
●    این گوشی از مقاومت 30 دقیقه‌ای در عمق 6 متری آب برخوردار است.
●    پشتیبانی از نسخه 15 سیستم عامل iOS
البته آیفون 13 هیچ تفاوتی از لحاظ ویژگی‌های ظاهری با سری 12 ندارد. و تعمیر گوشی آیفون 13 و 12 کاملا یکسان انجام می‌شود که علت آن عدم خلاقیت برند اپل در ساخت سری جدید گوشی‌ها است.

علائم خرابی و بروز مشکل در آیفون 13

علی‌رغم تمامی ویژگی‌های مثبت آیفون 13، باگ‌ها یا ایراداتی هم در آن وجود دارند که نباید از آن‌ها غافل شد.پ. در ادامه به چند مورد از شایع‌ترین علائم خرابی گوشی آیفون 13 اشاره خواهیم کرد. با درنظرگرفتن این چند علامت بزرگ، می‌توانید پرچم اعلان خطر دستگاه خود را به‌خوبی شناسایی کنید.

خرابی صفحه نمایش در 120 هرتز

دو سری آیفون 13 و آیفون 13 پرومکس از جمله گوشی‌هایی هستند که نرخ رفرش (refresh rate) آن‌ها برابر با عدد 120 هرتز است. علی‌رغم این‌که گمان می‌شد، این ویژگی خیلی کاربردی و مثبت باشد، اما برای برخی کاربران دردسرساز شد. براساس گزارش‌هایی که کاربران ارائه کرده‌اند، صفحه نمایش دستگاه‌های آیفون 13 و 13 پرومکس، وقتی که بعضی از برنامه‌ها اجرا می‌شوند، دیگر کار نمی‌کند.
باتوجه به اینکه شرکت اپل در حال بررسی این مشکل است، نباید به‌راحتی از کنار آن رد شد. درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد امکان رفع این باگ و تعمیر گوشی آیفون 13 و 13 پرومکس در دست نیست. 

علائم خرابی گوشی آیفون 13

خالی شدن باتری 

مشکل خرابی و نارسایی باتری آیفون 13، ایرادی است که در بیشتر در مدل‌های آیفون 13 پرو و 13 پرومکس دیده می‌شود. بااین‌حال، این ایراد اساسی از جمله مشکلاتی است که در دستگاه‌های سری 13 بیشتر از مدل‌های قبلی گزارش شده است. برخی کاربران گزارش کرده‌اند که شارژ دستگاه به‌صورت غیرطبیعی و ناگهانی خالی می‌شود. در صورت بروز این مشکل، کارهای زیر را انجام دهید:
●    نسخه iOS دستگاه را آپدیت کنید.
●    دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کنید.
●    از سالم بودن شارژر و کابل آن اطمینان حاصل کنید.
●    گزینه بازخوانی در بخش background یا پس‌زمینه را موقتاً غیرفعال کنید.
●    گزینه روشنایی خودکار یا اتوماتیک را غیرفعال کنید.
●    گزینه Off Raise to Wake را غیرفعال و قفل خودکار دستگاه را تنظیم کنید.
●    دستگاه را روی حالت کم‌مصرف قرار دهید.
اگر با انجام این کارها مشکل برطرف نشد، به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. تعمیرکاران باتجربه موبایل‌آباد مشکل گوشی شما را در کمترین زمان ممکن و به‌صورت تضمینی رفع خواهند کرد.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

خرابی Wi-Fi 

عوامل مختلفی در خرابی وای‌فای سری 13 آیفون دخیل هستند. این خرابی ممکن است به‌دلیل گرمای بیش‌ازاندازه دستگاه، ضعف باتری، مشکلات مربوط به اینترنت نسل 5 و بعضی از تنظیمات نادرست شبکه Wi-Fi باشد. اگر با این مشکل رایج روبه‌رو شدید، کافی است که کارهای زیر را انجام دهید:
●    خاموش‌روشن کردن وای‌فای دستگاه
●    راه‌اندازی مجدد دستگاه آیفون 13
●    به‌روزرسانی یا آپدیت کردن نسخه iOS
●    فعال کردن گزینه Auto-Join
●    شبکه وای‌فای خود را قطع و سپس متصل کنید.
●    تنظیمات مربوط به شبکه وای‌فای دستگاه را به حالت اولیه یا تنظیمات کارخانه برگردانید.

تعمیر و حل مشکل ال سی دی ایفون 13
تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گوشی آیفون 13

ال سی دی گوشی‌های سری 13 آیفون، معمولاً با 2 مشکل اساسی روبه‌رو می‌شوند. یکی از این مشکلات، خرابی گلس‌های ضدچربی آن‌هاست و مشکل اساسی دیگر، خرابی و از بین‌رفتن تاچ ال سی دی است. اگر صفحه گوشی موبایل آیفون شما ترک خورده یا تاچ آن دیگر کار نمی‌کند، یعنی وقتش رسیده که آن را تعویض یا تعمیر کنید. اندازه تاچ و میزان رزولوشون هرکدام از مدل‌های گوشی آیفون 13 با یکدیگر تفاوت دارند، اما آن‌چه که در میان همه آن‌ها یکسان است، نحوه تعمیر یا تعویض تخصصی آن‌هاست.

تعمیر و تعویض گلس آیفون 13

طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط برند اپل، تمامی مدل‌های آیفون 13 روکش oleophobic coating دارند. این روکش، درواقع یک لایه نازک ضد چربی است که امکان باقی ماندن اثر انگشت از صفحه نمایش را از بین می‌برد. چنانچه پس از مدتی، گلس ضدچربی گوشی موبایل‌تان از بین رفت، باید آن را تعویض کنید تا از قابلیت‌های ویژه آن کماکان بهره‌مند شوید.
برای این‌که بتوانید در مورد سالم بودن گلس گوشی‌های سری 13 آیفون مطمئن شوید، کافی است تا یک قطره مایع روی صفحه نمایش بریزید تا سلامت آن را آزمایش کتید. اگر قطره به‌صورت دایره‌ای‌شکل تشکیل شد، یعنی گلس ضدچربی گوشی همچنان کار می‌کند و خاصیت آن پابرجاست. اگر قطره در طول و عرض صفحه نمایش پخش شد، یعنی وقتش رسیده که با مراجعه به یک تکنسین حرفه‌ای، آن را تعویض کنید. متخصصان ما در موبایل‌آباد این کار را با کمترین هزینه برای شما انجام خواهند داد.

تعمیر و تعویض دوربین آیفون 13

اکثر مشکلاتی که در دوربین‌های آیفون 13 مشاهده می‌شود، اغلب به دلیل آن است که کاربر، دستگاه را از شخص دیگری خریداری کرده و در مورد تعمیرات قبلی آن اطلاعی ندارد. چنانچه دستگاه قبلاً تعمیر شده و به‌جای دوربین اورجینال، نسخه کپی‌شده آن را گذاشته باشند، باید منتظر خرابی زودهنگام آن باشید. از طرفی، برخی کاربران، گزارشاتی در مورد خرابی دوربین گوشی‌های سری 13 آیفون اعلام کرده‌اند که بر اثر آپدیت کردن نسخه iOS یا دلایل دیگر رخ داده‌اند.
برای مثال برخی مواقع، ممکن است پس از یک به‌روزرسانی، ساختار مربوط به دوربین دستگاه دچار مشکل شود و کاربر علائم زیر را در دوربین مشاهده کند:
●    عدم کارایی فوکوس دوربین 
●    عدم نمایش تصاویر واضح
●    ممکن است که دوربین دستگاه در حالت پرتره، سوژه را به‌درستی نشان ندهد و در فوکوس کردن دچار مشکل شود.
●    ممکن است، یک برنامه یا اپلیکیشن که به دوربین متصل است، به‌صورت ناگهانی قطع و متوقف شود.
اگر قصد تعمیر گوشی آیفون 13 را دارید مطمئن شوید که تعمیرکار، دانش کافی دارد. دوربین‌های گوشی آیفون 13 از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و ممکن است که با تعویض قطعات آن با نوع کپی یا فیک، مشکل آن حل نشود.

تعمیر و حل مشکل دوربین آیفون 13

چرا هارد گوشی‌های سری 13 آیفون دچار خرابی می‌شوند؟

هارد گوشی‌های سری 13 آیفون در سه ظرفیت 128، 256 و 512 گیگابایت عرضه شده‌اند. در هر هارد، 2 بخش وجود دارد که یکی مسئول ذخیره‌سازی اطلاعات و دیگری مسئول راه‌اندازی سیستم‌عامل و مدیریت بخش مدیای دستگاه است. هارد آیفون به اندازه دوربین و سایر قطعات سخت‌افزاری آن حساس و مهم است. فراموش نکنید که هارد دستگاه آیفون 13 پیش از خرابی کامل، علائمی از وجود مشکل را بروز می‌دهد که بعضی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:
●    ری‌استارت یا خاموش شدن بی‌دلیل دستگاه
●    هنگ کردن‌های مکرر و پشت سر هم
●    صرف زمان غیرطبیعی و طولانی در هنگام روشن شدن دستگاه

تعویض یا تعمیر؟ کدامیک برای هارد آیفون 13 بهتر است؟

درست است که در هنگام بروز مشکل در هارد آیفون 13 باید آن را بدون اتلاف وقت، پیش یک تعمیرکار متخصص برد، اما این نکته را فراموش نکنید که کمتر تعمیرکاری می‌تواند هارد را تعمیر کنید. تعمیرکاران دستگاه‌های موبایل باید آنقدر از دانش و تخصص کافی برخوردار باشند که بتوانند به تعمیرات هارد بپردازند. شما می‌توانید از خدمات تعمیرکاران مجرب موبایل آباد بهره ببرید و از تعمیرکار بخواهید تا پیش از انجام هرکاری، عملیات عیب‌یابی را روی هارد دستگاه انجام دهد.
اگر تعمیرکار پس از عیب‌یابی، متوجه ایراد هارد دستگاه شود، احتمالاً آن را با هزینه‌ای کمتر از تعویض قطعه، با دقت و تمرکز بالا تعمیر می‌کند. 

زمان مناسب برای تعمیر آیفون 13

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

هزینه تعمیر گوشی آیفون 13 تقریباً چقدر است؟

هزینه حل مشکل گوشی آیفون 13 باتوجه به قیمت روز قطعات آن محاسبه می‌شود. از آنجایی‌که قطعات اورجینال گوشی‌های آیفون قیمت بسیار بالایی دارند و به‌سادگی یافت نمی‌شوند، باید هزینه تقریباً زیادی را درنظر داشت.  باتوجه به افزایش سرسام‌آور قیمت گوشی، اگر تعمیرات موبایل به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام شود بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید گوشی جدید است.
برای اطلاع از هزینه تعمیرات می‌توانید درخواست خود را در صفحه اول موبایل‌آباد ثبت کنید. مجموعه موبایل آباد، این امکان را فراهم کرده تا مشتریان، درخواست خود را به‌صورت اینترنتی ثبت کنند و از جزئیات تعمیر گوشی خود باخبر شوند.


سوالات متداول

 1- آیا قطعات اورجینال آیفون 13 در بازار وجود دارند؟

بله. در مراکز تخصصصی و معتبر تعمیر آیفون، از قطعات اورجینال استفاده می‌شود.


2- هزینه تعمیر آیفون 13 چقدر است؟

با توجه به نوسان قیمت قطعات این گوشی، نمی‌توان هزینه ثابتی را برای آن درنظر گرفت.


3- بیشترین گزارش خرابی آیفون 13 در مورد کدام قطعه است؟

بیشترین گزارش خرابی در مورد آیفون 13، دوربین و باتری آن است.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات