لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر آیپد در موبایل‌آباد

تعمیر آیپد در موبایل‌آباد

آیپد (iPad) یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار دستگاه‌های هوشمند جهان است که توسط برند اپل (Apple) عرضه شده است. برند اپل، بیش از 350 میلیون دستگاه هوشمند، موبایل و تبلت در سرتاسر جهان فروخته و در حال‌حاضر، مدل‌های جدیدتری را هم منتشر کرده است. علی‌رغم این‌که تبلت‌هایی مثل آیپد، بی‌رقیب‌ترین و قدرتمندترین دستگاه‌های هوشمند جهان محسوب می‌شوند، مشکلاتی در آن‌ها وجود دارند که گاهی به تعمیر دستگاه منجر می‌شوند. تعمیر آیپد، موضوع اصلی این مقاله است که احتمالاً دغدغه بسیاری از دارندگان این دستگاه است. اما نگران نباشید و تا آخر با ما همراه شوید.


ما در این مقاله، نگاهی مفصل و اساسی به مشکلات رایج آپید انداخته‌ایم و آن‌ها را از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تفکیک کرده‌ایم. خبر خوب این است که ما برای همه مشکلات آپید، راه‌حل‌هایی را ارائه کرده‌ایم تا شما با خیال راحت از فناوری‌های مدرن جهان، لذت ببرید. در این مقاله به بررسی کاملی از انواع مشکلات آیپد و نحوه تشخیص مرکز تعمیرات آیفون معتبر برای حل این مشکل می‌پردازیم.

تعمیر تبلت اپل


بررسی مشکلات رایج در آیپدهای موجود در بازار برای سهولت در تعمیر آیپد


مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در دستگاه‌های هوشمند مثل تبلت و موبایل، اجتناب‌ناپذیر هستند. گاهی پیش می‌آید که یک مشکل آزاردهنده با تنظیم مجدد حل می‌شود و نیازی به تعمیر آیپد نیست. گاهی هم مشکلات سخت‌افزاری دستگاه آن‌قدر حاد هستند که دیگر چاره‌ای به‌جز تعمیر یا تعویض قطعات وجود ندارد و باید به‌سراغ یک تعمیرکار حرفه‌ای رفت. برای مثال، اگر صفحه‌نمایش آیپد شما دچار شکستگی یا آب‌‎خوردگی شود، پیکسل‌های آن می‌سوزند و دیگر نمی‌توان تصویری را در آن مشاهده کرد. در این وضعیت، راه‌حلی به‌جز تعویض قطعه وجود ندارد.
در ادامه چندین مشکل اساسی و رایج در آپیدها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. اغلب این مشکلات را می‌توان در خانه و با استفاده از ابزار پیش‌پاافتاده، تعمیر کرد. 

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

مشکل اول: مشکلات مربوط به پنل و پیکسل‌های آیپد


نیم‌سوز شدن یا سوختن پیکسل‌ها یکی از گران‌ترین تعمیرات آیپد اپل است که ممکن است گریبان مشتریان برند اپل را بگیرد. یکی از دلایل گران‌قیمت بون این قطعه اورجینال بودن قطعاتی است که معمولاً به‌صورت محدود و بدون نظارت قیمت وارد کشور می‌شوند. علی‌رغم این‌که شرکت اپل، برای پیکسل‌های دستگاه‌های هوشمند خود، گارانتی ارائه کرده، اما ایرانیان به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند. اگر نقاط نورانی و سفیدرنگی را در صفحه‌نمایش دستگاه مشاهده می‌کنید، یعنی زمان تعمیر تبلت اپل، فرا رسیده است. وقتی که پیکسل‌های صفحه‌نمایش دچار مشکل می‌شوند، روشن شدن دستگاه تقریباً محال است.
به پیکسل‌های سوخته، STUCK PIXEL یا DEAD PIXEL گفته می‌شود و روش‌های مختلفی برای تعمیر آن وجود دارد. اگر یک نقطه از پیکسل‌های صفحه‌نمایش دچار مشکل شده است، می‌توان راه‌حل‌های زیر را انجام داد، اما اگر مشکل آن‌قدر وخیم است که تبلت روشن نمی‌شود، باید به تعمیرکار مراجعه کرد.


راه‌حل‌های ممکن برای رفع پیکسل‌های سوخته و تعمیر آیپد


● اگر پیکسل همچنان روشن می‌شود، اما تصویر درستی ارائه نمی‌دهد، می‌توان آن را به‌صورت دستی تعمیر کرد. انگشت شست‌تان را در یک پارچه تمیز بپیچید و پیکسل موردنظر را به‌آرامی فشار دهید. در حین فشار وارد کردن به آن بخش از صفحه‌نمایش که پیکسل سوخته دارد، انگشت شستتان را حرکت دهید و آن را بچرخانید. این راه‌حل گاهی جواب می‌دهد و می‌توان پیسکل‌های سوخته را به بخش پایین‌تری از پنل صفحه‌نمایش انتقال داد.
● اگر با مشکلاتی همچون چشمک زدن یا تغییر رنگ در صفحه‌نمایش و مشخصاً پیکسل‌ها مواجه هستید، از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. برای مثال، اپلیکیشن‌هایی با عنوان Pixel fix می‌‎توانند برای رفع این مشکل کارساز باشند.
● اگر هرکاری انجام می‌دهید و پیکسل‌های صفحه‌نمایش باز هم درست نمی‌شوند، یعنی سوخته‌اند و نمی‌توان آن‌ها را تعمیر کرد. بهترین ایده برای تعویض پیکسل‌های سوخته یا اصطلاحاً مُرده، تعویض آن‌هاست.

تعمیر آیپد سوخته

مشکل دوم: مشکل در آپدیت کردن iPadOS


گاهی پیش می‌آید که با هیجان زیاد منتظر آپدیت کردن بخش‌های نرم‌افزاری آیپد (مثل iOs/iPadOS) هستید و ناگهان همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. ممکن است که در حین آپدیت کردن بخش نرم‌افزاری دستگاه با مشکلاتی مثل عدم دانلود آن روبه‌رو شوید یا به‌روزرسانی طبق برنامه‌ریزی شما پیش نرود. این قبیل از مشکلات نرم‌افزاری آیپد معمولاً با چند تنظیم معمولی برطرف می‌شوند و به‌عنوان یک نقص دائمی در دستگاه به‌حساب نمی‌آیند.
راه‌حل‌های مختلف برای رفع مشکلات به‌روزسانی و تعمیر آیپد 
● آخرین نسخه iPadOS را با سیستم‌عامل آیپد خود مطابقت دهید و مطمئن شوید که آن‌ها با هم سازگار هستند. 
● باتری آیپد شما باید حداقل 50% شارژ داشته‌باشد تا بتوانید، بخش نرم‌افزاری iPadOS را آپدیت کنید. 
● با استفاده از اینترنت موبایل نمی‌توان این به‌روزرسانی را با موفقیت انجام داد. بهتر است که برای دانلود کامل این آپدیت، از وای‌فای استفاده کنید.
● مطئمن شوید که حالت کم‌مصرف تبلت (Low Power Mode) خاموش باشد.
● اگر از اپلیکیشن‌های VPN استفاده می‌کنید، آن‌ها را موقتاً و برای کامل شدن دانلود iPadOS خاموش کنید. پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیپد، مجدداً می‌توانید از VPNهایی که در تبلت دارید، استفاده کنید.

 

مشکل سوم: قفل شدن صفحه‌نمایش


 
یکی دیگر از مشکلات رایج در آیپدها، قفل شدن صفحه‌نمایش و عدم پاسخگویی به دستورات لمسی است. طبق گفته تیم پشتیبانی اپل، مهم‌ترین عامل بروز این مشکل، وجود یک اپلیکیشن خاص در تبلت است. البته تشخیص این‌که کدام اپلیکیشن باعث بروز این مشکل می‌شود، دشوار است. اگر دائماً با این مشکل در صفحه‌نمایش آیپد مواجه می‌شوید، بلافاصله روی اپلیکیشن‌هایی که تا پیش‌ازآن باز بودند، متمرکز شوید. با حذف کردن هرکدام از آن‌ها، می‌توان متوجه شد که عامل قفل شدن صفحه‌نمایش به‌دلیل نصب کدام برنامه است.
راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن قفل شدن صفحه‌نمایش و تعمیر آیپد 
● دستگاه آیپد را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور، یک‌بار خاموش‌روشن کنید تا پیام slide to power off را روی صفحه‌نمایش ببینید. با مشاهده لوگوی اپل، متوجه می‌شوید که دستگاه در حال کار کردن است و دیگر صفحه‌نمایش قفل نیست.
● اگر صفحه‌نمایش یه دستورات لمسی پاسخ نمی‌دهد، دکه هوم و دکمه افزایش صدا (ولوم) را همزمان نگه دارید و سپس، دکمه کاهش صدا را فشار دهید. حالا دکمه پاور را فشار دهید و آن‌قدر نگه دارید تا دستگاه مجدداً راه‌اندازی شود.
● اگر هیچ‌کدام از راه‌کارهای بالا جوابگو نیستند، باید گزینه بازیابی یا restore را امتحان کنید. با استفاده از کابل مخصوص، تبلت را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید. پس از لود شدن، گزینه مربوط به آیپد را از بخش iTunes پیدا و گزینه Summary را انتخاب کنید. حالا گزینه Restore iPad را انتخاب کنید تا محتواهای تبلت شما کاملاً بازیابی شود. بهتر است از گزینه Restore Backup استفاده کنید تا اطلاعات دستگاه از بین نرود. فراموش نکنید که اگر نسخه پشتیبان یا Backup از آیپد تهیه نکنید، همه اطلاعات و دیتاهای قبلی پاک می‌شوند.

 


مشکل چهارم: آیپد روشن نمی‌شود


 
روشن نشدن تبلت، بدترین کابوسی است که می‌تواند سراغ یک کاربر برود. البته برطرف کردن این موضوع، تقریباً آسان است. راه‌حل‌هایی که برای رفع این مشکل رایج در تعمیر آیپد وجود دارند، عبارتند از:
● دکمه پاور و هوم را همزمان نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید. برای آیپدهای جدید که دکمه هوم ندارند، باید دکمه افزایش صدا (ولوم) را نگه داشت. 
● شاید باتری آیپد، شارژ خالی کرده و دستگاه شما خاموش شده است. آیپد را شارژ کنید و یک‌ساعت منتظر شوید.
● اگر آیپد روشن می‌شود، اما در حین راه‌اندازی و بالا آمدن گیر می‌کند، باید دستگاه را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل کنید و به iTunes بروید. با انتخاب گزینه Restore یا بازیابی، احتمالاً این مشکل برطرف می‌شود.
● اگر هیچ‌کدام از این روش‌ها پاسخگو نبودند، باید به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

 

مشکل پنجم: آیپد شارژ نمی‌شود


اگر آیپد را به شارژر متصل می‌کنید و دستگاه شارژ نمی‌شود، احتمالاً پورت دستگاهتان دچار مشکل شده است. زمانی که باتری آیپد در حال شارژ شدن باشد، علامت رعدوبرق روی باتری ایجاد می‌شود و اگر چنین اتفاقی نیفتد، می‌توان پیغام Not Charging را روی صفحه‌نمایش مشاهده کرد. شما می‌توانید روش‌های زیر را برای برطرف کردن مشکل شارژ آیپد امتحان کنید:
● یکی دیگر از دستگاه‌های هوشمند اپل را با شارژر آیپد، شارژ کنید. اگر دستگاه شارژ شد، مشکل از بخش سخت‌افزاری آیپد است. درغیر این‌صورت باید یک شارژر جدید تهیه کنید.
● بعضی از کاربران گزارش کرده‌اند که مشکل شارژ نشدن آیپد با قرار دادن دستگاه روی حالت هواپیما رفع شده است. امتحان کردن این روش هیچ ضرری ندارد و خوب است که آن را امتحان کنید.
● به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و از تکنسین بخواهید تا آیپد شما را بادقت بررسی کند.

حل مشکل شارژ نشدن آیپد

تعمیر و تعویض باتری آیپد


مشکل خرابی باتری از جمله مشکلاتی است که دارندگان انواع مدل‌های آیپد از آن شکایت دارند. البته بیشترین دلیل خرابی باتری در آیپد، استفاده بیش‌ازحد از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف است. البته لازم‌به‌ذکر است که باتری انواع دستگاه‌های هوشمند، عمر مفیدی دارند و آیپد هم از این قضیه مستثنی نیست. برای این‌که بتوانید به مشکلات احتمالی باتری آیپد پی ببرید، به تنظیمات دستگاه بروید و گزینه Battery health را انتخاب کنید. در این بخش که مربوط به سلامت باتری دستگاه است، احتمال بروز مشکلات یا تعمیر آیپد بررسی می‌شود.
گاهی می‌توان باتری آیپد را تعمیر کرد، اما معمولاً به‌دلیل سوختن باتری، راهی به‌جز تعویض آن وجود ندارد. اگر باتری آیپد، خیلی زود شارژ خالی می‌کند، با اتصال به شارژر، شارژ نمی‌شود یا خودبه‌خود خاموش می‌شود، یعنی باتری دستگاه مشکل دارد. برای جلوگیری از سوختن باتری آیپد یا طولانی کردن عمر قانونی آن، اقدامات زیر پیشنهاد می‌شوند:
● استفاده از شارژر اصلی آیپد برای شارژ کردن
● بررسی نوسانات جریان برق شهری و استفاده از یک محافظ
● استفاده همزمان از دستگاه در حال شارژ شدن

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021  تماس بگیرید .

 

تعویض صفحه‌نمایش و ال سی دی آیپد


 
عوامل متعددی همچون سقوط از ارتفاع، شکستگی، قرار گرفتن اجسام سنگین روی ال‌سی‌دی و نفوذ آب در خرابی صفحه‌نمایش آیپد دخیل هستند. بهترین روش برای تشخیص تعویض یا تعمیر صفحه‌نمایش آیپد، باز کردن آن است. باز کردن صفحه‌نمایش آیپد به‌دلیل ساختار پیچیده آن بسیار سخت است و باید آن را به یک تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای سپرد. اگر صفحه‌نمایش یا LCD آیپد دچار شکستگی شود و مشکل آن‌قدر حاد باشد که نتوان آن را تعمیر کرد، باید قطعه را تعویض کرد.
صفحه‌نمایش یکی از گران‌قیمت‌ترین و در عین‌حال، حساس‌ترین قطعات محصولات اپل است. به‌دلیل عدم وجود نمایندگی اپل در ایران و کمبود قطعات اورجینال، هزینه دستمزد تعویض LCD آیپد، بالا خواهد بود. البته شما می‌توانید برای تعمیر آیپد در تهران و دیگر شهرها، روی خدمات مجموعه موبایل آباد حساب ویژه‌ای باز کنید و هزینه‌های منصفانه‌ای بابت تعمیر یا تعویض بپردازید.

تعمیر و تعویض ال سی دی آیپد

آیا هارد آیپد را می‌توان تعمیر کرد؟


هارد آیپد، یکی دیگر از حساس‌ترین قطعات آن محسوب می‌شود، چرا که اگر این قطعه تبلت سالم نباشد اکثر عملیات دستگاه متوقف می‌شوند. خاموش شدن پی‌درپی دستگاه، نشان دادن پیغام‌هایی با مضمون فضای ذخیره‌سازی (storage) و غیره می‌توانند از جمله علائم خرابی هارد آیپد باشند. تعمیر هارد آیپد، هزینه به‌مراتب کمتری دارد.
تعویض هارد آیپد، به‌منزله خریدن یک هارد جدید و اورجینال است که هزینه بالایی دارد و برای بهبود عملکرد تبلت خریداری می‌شود. فراموش نکنید که علائم خرابی هارد آیپد را باید جدی گرفت تا نهایتاً باعث از دست‌رفتن تمامی اطلاعات دستگاه نشود.


سخن آخر
آیپد از جمله محصولات تخصصی و مدرن برند اپل است که ساختار اختصاصی آن هیچ شباهتی به تبلت‌های معمولی ندارد. به‌دلیل قطعات اورجینال و ساختار پیچیده این دستگاه، تعمیر آیپد یکی از سخت‌ترین تعمیرات در حوزه تبلت محسوب می‌شود. باتوجه به نوسانات قیمت قطعات اورجینال برند اپل در بازار و کمبود نمایندگی تعمیرات اپل در تهران، مراجعه به تعمیرگاه تخصصی موبایل آباد یک انتخاب هوشمندانه است. یکی از لذت‌بخش‌ترین قابلیت‌های سایت ما، امکان برآورد قیمت تعمیرات به‌صورت آنلاین است. همین حالا، سفارش تعمیر دستگاه‌تان را در سایت ثبت کنید و با تکنسین‌های حرفه‌ای ما در تماس باشید.

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

تعمیر هارد آیپد

تعمیر آیپد در موبایل آباد


مرکز تعمیرات تخصصی تلفن همراه موبایل آباد، خدمات تعمیر گوشی را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. به این صورت که شما در سایت درخواست تعمیر گوشی خود را ثبت می‌کنید و سپس کارشناسان ما جهت هماهنگی با شما تماس می‌گیرند. در آخر گوشی شما توسط پیک رایگان دریافت می‌شود و پس از تعمیر، طی یک الی دو روز به دست شما می‌رسد. این شیوه کار شما را برای تعمیر گوشی راحت می‌کند و دیگر نیاز ندارید برای تعمیر گوشی خود در مرکزی حضور پیدا کنید. همچنین موبایل‌آباد دارای ضمانت اصالت قطعات و گارانتی بی قید و شرط تعمیرات است که خیال شما را از بابت تعمیر گوشی راحت می‌کند.
 

سولات متداول


رایج‌ترین مشکل مدل‌های آیپد چیست؟


خرابی باتری و صفحه‌نمایش از رایج‌ترین مشکلات آیپد هستند.


آیا می‌توان هارد آیپد را تعمیر کرد؟ 


تعمیر هارد آیپد کار تخصصی و دشوار است. اگر خرابی هارد، خیلی حاد نباشد، تعمیر کردن آن ممکن خواهد بود.


چرا آیپد من با فشار دادن دکمه هوم و دکمه پاور، خاموش‌روشن نمی‌شود؟ 


در آیپدهای جدید، دکمه هوم برداشته شده و باید به‌جای آن، دکمه تنظیم صدا (ولوم) را فشار داد.
 

 

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات