لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر ایرپاد اپل

تعمیر ایرپاد اپل

ایرپادهای اپل، پیشرفته‌ترین هدفون‌های بی‌سیم موجود در بازار هستند، اما گاهی دچار مشکلاتی می‎شوند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند. فناوری وایرلس (Wireless) یا بی‌سیم، نوظهور است و بسیاری از کاربران در مواجهه با مشکلات خاص محصولات این تکنولوژی سردرگم می‌شوند. مدل‌های مختلفی از ایرپاد عرضه شده است و ایرپاد پرو (AirPods Pro) یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

خوشبختانه برای اکثر مشکلات ایرپاد اپل، راه‌حل‌هایی وجود دارد و می‌توان با انجام صحیح آن‌ها، مجدداً از هدفون استفاده کرد. البته گاهی هم پیش می‌آید که کار به جاهای بدتری کشیده می‌شود و خرابی‌ها منجر به تعمیر ایرپاد اپل می‌شوند.
تعمیر ایرپاد به‌دلیل تخصصی بودن و کمبود قطعات اورجینال، در مقایسه با تعمیرات موبایل بسیار پیچیده‌تر و حساس‌‍‌تر است. در این مقاله قرار است که در ابتدا همه مشکلات رایج ایرپادهای اپل و راه‌حل آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه، مشکلات ایرپاد آن‌قدر حاد باشد که چاره‌ای جز تعمیر نباشد، می‌توانید روی تعمیرکاران باتجربه موبایل آباد حساب ویژه‌ای باز کنید. همچنین در این مقاله به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات آیفون مطمئن و معتبر برای حل این مشکل نیز می‌پردازیم.


شناسایی شماره سریال و مدل ایرپاد برای تعمیر ایرپاد اپل

بیایید تا موضوع تعمیر ایرپاد اپل را با درنظرگرفتن اصول اولیه آن شروع کنیم. هدفون بی‌سیم شما ممکن است که به هر دلیلی با خرابی و مشکلات مختلف مواجه شود و لازم است، پیش از مراجعه به یک تعمیرگاه، شماره سریال و مدل آن را بدانید. برند اپل، ساده‌ترین روش را برای پیدا کردن مدل و شماره سریال محصولاتش طراحی کرده است. شما می‌توانید با دنبال کردن دستورات زیر، مدل ایرپاد خود را ببینید:
●    قسمت تنظیمات (Setting) را در گوشی آیفون خود باز کنید.
●    به بخش General بروید.
●    گزینه About را انتخاب کنید.
●    وارد بخش AirPods بشوید.
دستورات فوق، هم برای ایرپاد اصلی و هم ایرپاد پرو جوابگو هستند. اگر به یک گوشی موبایل یا دستگاه هوشمند iOS دسترسی ندارید، برای مشاهده شماره سریال چاره‌ای به‌جز نگاه انداختن به جعبه ایرپاد نخواهید داشت. اگر احیاناً جعبه ایرپاد در دسترس نیست، به بخش پایینی هرکدام از هدفون‌ها نگاه کنید. چند خط کوچک مشاده می‌کنید که اولی، شماره مدل آن است. خط دوم، شماره سریال هر جفت ایرپاد محسوب می‌شود. البته این خطوط را فقط می‌توان در ایرپادهای نسل 2 و ایرپاد پرو مشاهده کرد.


 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

بررسی 5 مشکل رایج در ایرپادهای اپل + راه‌حل‌های ساده

اکثر مشکلاتی که برای ایرپادها رخ می‌دهند، با همان راه‌حل همیشگی و سنتی «خاموش و روشن کردن مجدد» برطرف می‌شوند. شما می‌توانید ایرپاد خود را با قرار دادن آن در حالت "as new" به تنظیمات کارخانه برگردانید تا مشکلات پیش‌پاافتاده آن‌ها رفع شود. برای این کار، دستورات زیر را دنبال کنید:
●    هدفون‌های چپ و راست را به شارژر متصل کنید.
●    دکمه setup روی قاب را به‌مدت 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا LED ایرپاد روی حالت چشمک‌زن قرار بگیرد. ممکن است که LED باتوجه به مدل ایرپاد شما در داخل قاب قرار داشتهباشد.
●    ایرپاد خود را با گوشی موبایل یا تبلت اپل، اصطلاحاً سینک (pairing) کنید.
البته شما می‌توانید دستگاه را از طریق iCloud و بدون نیاز به سینک کردن (pairing) با دستگاه‌های هوشمند iOS در حالت "as new" قرار دهید. اگر با انجام دادن این راهکار ساده، باز هم مشکلات هدفون‌تان رفع نشده، بهتر است که ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

مشکل شماره 1: مشکلات صوتی ایرپاد

اگر صدای موزیکی که با ایرپاد گوشی می‌دهید، کیفیت سابق را ندارد یا به‌هر دلیلی، واضح نیست و حتی ناگهان قطع می‌شود، احتمالاً تنظیمات ایرپاد دچار مشکل شده است. ایرپادهای اپل، بُرد قابل توجهی (حدود 100 فوت) دارند، اما گاهی یک مانع (مثل دیوار) می‌تواند باعث مشکلات صوتی در هدفون شود. اگر می‌توانید، دستگاه منبع ایرپاد (مثل آیفون یا آیپد) را در جیبتان قرار هید تا هیچ اختلالی در کیفیت هدفون‌ها ایجاد نشود. 
همچنین، ممکن است بعضی از تنظیمات ایرپاد (مثل تنظیمات وای‌فای) باعث این نوع مشکلات شوند. برای اطمینان، وای‌فای گوشی را موقتاً قطع کنید تا از لحاظ کیفیت صدا مطمئن شوید. البته، ایرپادهای نسل دوم اپل دارای تراشه H1 هستند که باعث عملکرد بهتر هدفون‌ها می‌شوند.

 

 

مشکل شماره 2: پخش موزیک در ایرپاد ناگهان متوقف می‌شود

ایرپادها، به حسگرهای قدرتمند و هوشمند مجهز هستند و می‌توانند تشخیص دهند که هدفون‌ها را در گوشتان گذاشته‌اید یا آن‌ها را خارج کرده‌اید. این قابلیت باعث می‌شود که وقتی هدفون را از گوش خارج می‌کنید، پخش موزیک به‌صورت خودکار متوقف شود. اگر هدفون ایرپاد هنوز در گوشتان قرار دارد و پخش موزیک متوقف شده است، یعنی بک جای کار ایراد دارد و احتمالاً این ایراد مربوط به حسگرهاست.
برای رفع این مشکل می‌توانید قابلیت حسگرها را از طریق تنظیمات ایرپاد، خاموش کنید. برای این کار، وارد بخش setting و سپس Bluetooth شوید و آن را خاموش کنید. حرف i در کنار عبارت AirPods را انتخاب و قابلیت تشخیص خودکار (Automatic Ear Detection) را غیرفعال کنید. البته لازم است بدانید که غیرفعال کردن حسگر خودکار، هیچ تاثیری در شارژ باتری ایرپاد ندارد. حالت فعال و غیرفعال حسگر خودکار در ایرپاد هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو به یک میزان شارژ مصرف می‌کنند. 
گاهی هم به‌دلیل کثیف شدن ورودی‌های ایرپاد، حسگر خودکار به‌اشتباه تشخیص می‌دهند که هدفون در گوش‌های شماست و پخش موزیک را متوقف می‌کنند. تمیز کردن مداوم هدفون‌ها را هرگز فراموش نکنید. شما می‌توانید با یک تکه پنبه و مقدار الکل، ورودی‌های ایرپاد را تمیز کنید. اگر با تمام این راه‌حل‌ها هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد و با غیرفعال شدن حسگر، باز هم پخش موزیک در هدفون‌ها متوقف می‌شود، برای تعمیر ایرپاد اپل به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. 

مشکل شماره 3: ایرپاد به آیفون متصل نمی‌شود

اگر در وصل کردن ایرپاد به آیفون دچار مشکل می‌شوید، آن را در شارژر قرار دهید و حدود 15 ثانیه منتظر بمانید. ایرپاد را از شارژر جدا و مجدداً وصل کنید. حالا بخشی با عنوان "Control Cente" را باز کنید و از کنار گزینه "Now Playing" که در سمت راست و بالا مشاهده می‎‌شود، تنظیمات ایرپاد را روی حالت دستی (manually) قرار دهید. 
گاهی ممکن است مشکل از آیفون شما باشد. با خاموش‌روشن کردن گوشی، قرار دادن آن روی حالت هواپیما و غیر فعال کردن بلوتوث، وجود مشکل در گوشی آیفون را بررسی کنید. اگر هیچ‌کدام از این روش‌ها جواب ندادند، گوشی موبایل را یک‌بار خاموش‌روشن کنید. 

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

مشکل شماره 4: ایرپاد شارژ نمی‌شود

بسیاری از کاربران در مورد شارژ نشدن ایرپاد خود شکایت دارند. برند اپل در مورد این مشکل، پیشنهاد کرده است که در ابتدا کابل شارژر مورد بررسی قرار بگیرد و ساختار آن از لحاظ پارگی یا قطعی احتمالی چک شود. اگر کابل شارژر سالم است، پورت لایتنینگ ایرپاد را مورد بررسی قرار دهید. 
از آنجایی‌که بسیاری از کاربران ایرپاد خود را در جیب و کیف حمل می‌کنند، اجسام کوچک، گردوغبار یا آشغال‌های ریز به داخل درگاه‎های شارژ ایرپاد می‌روند و باعث مشکل می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از یک سنجاق، سوزن سیم‌کارت یا  گیره کاغذ، اجسام ریز داخل درگاه‌های شارژ را خارج کنید. اگر در مورد سلامت شارژر و پورت‌های ایرپاد مطمئن هستید، آن را به‌مدت 15 دقیقه به شارژر وصل کنید و منتظر بمانید. اگر اتفاقی نیفتاد و ایرپاد شارژ نشد، احتمالاً زمان آن رسیده است که برای تعمیر ایرپاد اپل به تعمیرگاه بروید.

مشکل شماره 5: باتری ایرپاد خیلی سریع خالی می‌شود

باتری‌های اورجینال ایرپاد اپل در بازار جهانی حدوداً 49 دلار قیمت دارند. در بسیاری از مواقع، استفاده بیش‌ازحد از ایرپدها می‌تواند، طول عمر قانونی و استاندارد باتری را کاهش دهد و آن را خراب کند. باتری‌های ایرپاد قابل تعمیر نیستند، اما با انجام بعضی از راهکارها (مثل حذف نرم‌افزارهای مخرب یا غیرفعال کردن بعصی از قابلیت‌ها) می‌توان از باتری محافظت کرد. شما می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آباد، باتری ایرپاد خود را به‌راحتی تعویض کنید و بدون مواجهه با مشکلات مختلف، از هدفون بی‌سیم‌تان لذت ببرید.

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

تعمیر ایرپاد اپل با موبایل آباد


هدفون‌های بی‌سیم اپل که با نام تجاری AirPod شناخته می‌شوند، مجهز به قابلیت‌های ویژه‌ای مثل حسگر خودکار و قابلیت اتصال به محصولات هوشمند اپل هستند. علی‌رغم امکانات و فناوری‌های مدرنی که در انواع مدل‌های ایرپاد تعبیه شده‌اند، مشکلات تکراری و رایجی هم وجود دارند که اکثراً با راه‌حل‌های ساده قابل برطرف شدن هستند. در این مقاله، سعی شد تا همه مشکلات رایج ایرپادها و راه‌حل‌های آن‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.
تعمیر ایرپاد اپل، به‌دلیل قطعات اورجینال و نوسانات قیمتی در بازار، کار تخصصی و تقریباً پرهزینه‌ای است. البته باتوجه به این‌که هیچ عدد ثابتی برای هزینه تعمیر ایرپاد اپل نمی‌توان درنظر گرفت، اکثر تعمیرگاه‌ها قیمت‌های نجومی و زیادی را درنظر می‌گیرند. موبایل آباد، با برخورداری از قطعات اورجینال و تکنسین‌های حرفه‌ای، امکان برآورد هزینه‌ها را به‌صورت آنلاین فراهم کرده است. اگر ایرپاد دارید و مشکلات آن با هیچ روشی برطرف نمی‌شوند، همین حالا درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد ثبت کنید تا مشکل ایرپاد شما سریعا حل شود.

 

 

سوالات متداول

 


چگونه می‌توانم شماره سریال و مدل ایرپاد را مشاهده کنم؟

 
زیر هرکدام از هدفون‌های چپ و راست، چند خط وجود دارند که شامل شماره سریال و مدل ایرپاد می‌شوند.


هزینه تعمیر ایرپاد اپل چقدر است؟ 


بسته به نوع خرابی ایرپاد، هزینه آن هم متغیر است. به‌دلیل نوسان قیمت و اورجینال بودن قطعات، برآورد هزینه‌ تعمیرات امکان‌پذیر نیست.


وقتی که هدفون ایرپاد را توی گوشم می‌گذارم، پخش موزیک متوقف می‌شود. مشکل از جاست؟


احتمالاً ورودی‌های هدفون ایرپاد کثیف شده‌اند. آن‌ها را با پنبه و الکل بشویید و اگر مشکل برطرف نشد، راه‌حل‌های دیگر را مطالعه کنید.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات