لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علت خرابی باتری تبلت | تعمیر و تعویض باتری تبلت

علت خرابی باتری تبلت | تعمیر و تعویض باتری تبلت

امروزه تبلت یکی از وسایل الکترونیک بسیار مهم است که افراد برای ورود به دنیای اینترنت از آن استفاده می‌کنند. به ویژه، تبلت برای کسانی که می‎خواهند دوره‌های آموزشی را به صورت آنلاین بگذارند و تمایل زیادی به تماشای فیلم و سریال دارند وسیله مناسبی است و وسعت آن باعث می‌شود کاربران ارتباط بسیار مناسبی را با محتوا برقرار کنند. تمامی برندهایی که در بازار موجود هستند از جمله اپل، سامسونگ و برندهای دیگر در زمینه تولید تبلت فعال هستند. یکی از مشکلاتی که معمولا برای تبلت‌ها رخ می‌دهد و سبب می‌شود افراد برای تعمیرات موبایل اقدام کنند خرابی باتری تبلت است. در نتیجه جای تعجب نیست سوالات زیادی در مورد تعمیر باتری تبلت پرسیده می‌شود. 
 

باتری تامین‌کننده انرژی است! 
 

هر وسیله‌ای برای اینکه بتواند کار کند به یک تامین‌کننده انرژی نیاز دارد. در گوشی‌ها و محصولات هوشمند باتری‌ها این وظیفه را بر عهده دارند. میزان انرژی باتری به صورت درصد در تبلت و یا گوشی‌های هوشمند نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند به این موضوع پی ببرند چه موقع باید برای شارژ تبلت خود اقدام کنند. مواردی متعددی باعث کاهش طول عمر باتری می‌شوند و افراد مجبور می‌شوند برای تعمیر باتری تبلت وارد عمل شوند. 
 

چه عواملی باعث خراب شدن باتری تبلت می‌شوند؟ 
 

عوامل و فاکتورهای مختلفی هستند که می‌توانند بر ساختار گوشی‌ها و محصولات هوشمند اثر بگذارند و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهند. 
 
باتری تبلت از مهمترین قسمت‌های تبلت است که عوامل محیطی و عدم مراقبت درست از گوشی بر روی آن اثر می‌گذارند و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در کارکرد تبلت می‌شوند. در ادامه تلاش می‌کنیم به این موضوعات بپردازیم. 

 

عدم استفاده از شارژر باکیفیت 
 

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود افراد برای تعمیر باتری تبلت اقدام کنند عدم استفاده از شارژر باکیفیت است. اگر شما از شارژر با کیفیت و اصل استفاده کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید جریان الکتریسیته به درستی وارد دستگاه شما می‌شود. اما زمانی که از شارژرهای بی‌کیفیت استفاده می‌کنید جریان الکتریسیته با ولتاژهای مختلف وارد دستگاه می‌شود و در نتیجه باتری تبلت به زودی خراب می‌شود و شما باید برای تعویض باتری تبلت اقدام کنید. 
 

هر شارژری برای تبلت مناسب نیست!

ممکن است برای شما پیش آمده باشد به یک مهمانی و یا جمع خانوادگی بروید  و در آنجا متوجه شوید شارژ تبلت در حال تمام شدن است. در نتیجه، اولین کاری که می‌کنید پیدا کردن شارژری است که به تبلت شما بخورد. به محض اینکه یک شارژر به تبلت شما بخورد اجازه می‌دهید تبلت شارژ شود. بهتر است بدانید در همینجاست که تبلت شما آسیب می‌بیند و مشکل زود خالی شدن شارژ تبلت به وجود می‌آید. زیرا اگر شارژر برای تبلت شما مناسب نباشد جریان الکتریسیته به صورت نامنظم و با ولتاژهای متفاوت وارد تبلت می‌شود و همین امر مشکلات زیادی را برای شما به وجود می‌آورد. 
 

نفوذ آب به درون تبلت 
 

یکی دیگر از مواردی که از عوامل مهم شارژ نشدن باتری تبلت به شمار می‌رود نفوذ آب به درون تبلت است. به طور کلی، آب و رطوبت از فاکتورهای بسیار آسیب‌رسان هستند و می‌توانند به قسمت‌های دیگر تبلت مانند برد آن آسیب وارد کنند. به همین دلیل، همواره توصیه می‌شود از تبلت خود در برابر نفوذ آب و رطوبت مراقبت کنید. وقتی آب و رطوبت وارد تبلت شود به باتری آسیب وارد می‌کند و ممکن است شدت آسیب به حدی باشد که شما نیاز به تعویض آن داشته باشید. 


تعمیر باتری تبلت

ضربه به گوشی 
 

از جمله مواردی که باعث می‌شود افراد برای تعمیر باتری تبلت اقدام کنند ضربه به گوشی است. گاهی در اثر افتادن تبلت از بلندی و یا پرت شدن تبلت باتری دچار مشکل می‌شود و دیگر نمی‌تواند به خوبی شارژ شود. اگر به تازگی تبلت شما ضربه دیده است و دیگر نمی‌تواند شارژ را در خود نگه دارد تقریبا باید مطمئن باشید که باتری آسیب دیده است و باید برای تعویض و یا تعمیر باتری تبلت خود اقدام کنید. توصیه می‌شود تبلت را در موقعیتی که به آن آسیب وارد شود قرار ندهید و همواره مراقبت آن باشید. 
 

ویروسی شدن تبلت 
 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از جمله مواردی که بر کیفیت باتری اثر می‌گذارد ویروسی شدن تبلت است. زمانیکه تبلت ویروسی می‌شود برنامه‎‌هایی که بر روی آن نصب هستند باعث می‌شوند پردازش‌های بیشتری بر روی تبلت انجام شود و همین امر راندمان باتری تبلت را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد. به همین دلیل، بهتر است تمامی کاربران تبلت بر روی گوشی خود برنامه ضد ویروس نصب کنند. از طرف دیگر، قرار دادن تبلت در حالت Safe mode خطر نصب برنامه‌های ویروسی را بر روی تبلت به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد و این مسئله باعث می‌شود راندمان باتری در بلندمدت افزایش پیدا کند و دیگر نیاز به تعمیر باتری تبلت نیست. 
 

استفاده از تبلت در زمان اتصال به شارژر 
 

دلیل دیگری که افراد را برای تعمیر باتری تبلت به سمت مراکز معتبر تعمیرات موبایل می‌کشاند استفاده از تبلت در زمانی است که به شارژر وصل است. 
 
همواره به کاربران تبلت و گوشی‌های هوشمند گوشزد می‌شود زمانیکه تبلت و یا گوشی‌شان به شارژر متصل است از آن استفاده نکنند. زیرا این کار باعث می‌شود کیفیت و کارآیی باتری تحت تاثیر قرار گیرد و این مسئله آسیب به باتری تبلت را در پی دارد. 

 

صفر شدن شارژ تبلت و اتصال به شارژر 
 

برخی از افراد و کاربران تبلت هرگز به درصد شارژ تبلت خود اهمیت نمی‌دهد و دائما از آن استفاده می‌کنند تا زمانیکه شارژ آن به طور کامل خالی شود. پس از آنکه شارژ تبلت به صفر رسید و خاموش شد سپس تبلت را به شارژ متصل می‌کنند تا شارژ شود. این روش بسیار اشتباه است و می تواند به باتری آسیب وارد کند. بررسی کسانی که برای تعمیر باتری تبلت به موبایل آباد مراجعه می‌کنند از همین روش برای شارژ تبلت خود استفاده می‌کردند. به صورت اصولی و استاندارد، زمانیکه شارژ تبلت روی 40 درصد است باید به شارژ متصل گردد. این کار باعث می‌شود طول عمر باتری افزایش پیدا کند.
 

داغ شدن تبلت 
 

گاهی برخی از افراد به روش نگهداری از تبلت اهمیت نمی‌دهند و تبلت خود را در مجاورت با مناطق گرم از جمله پشت پنجره و نزدیک بخاری می‌گذارند. در نتیجه، باتری آسیب می‌بیند و کارآیی خود را از دست می‌دهد. معمولا در این شرایط، باید برای تعویض باتری اقدام شود. زیرا گرما دشمن باتری تبلت است و تقریبا تمامی بخش‌های آن را مختل می‌کند. توصیه می‌شود به نگهداری از تبلت اهمیت زیادی بدهید و هرگز آن را در نزدیکی و مجاورت گرما قرار ندهید. در غیر اینصورت آسیب‌های زیادی به تبلت وارد می‌شود و همین امر می‌تواند برای کاربران چالش‌انگیز باشد.
 

باتری تبلت ایسوز
 

ایسوز یکی از برندهای معتبری است که در زمینه تولید انواع محصولات هوشمند فعالیت دارد و با تولید تبلت‌های منحصربه‌فرد توانسته است مورد توجه کاربران قرار گیرد. تبلت ایسوز ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله نفوذ آب و رطوبت و یا ضربه به باتری آسیب ببیند. در این صورت کاربران باید سریعا برای رفع این مشکل به یک مرکز معتبر مراجعه کنند. 
 

باتری تبلت لنوو
 

برند لنوو یکی از دیگر از برندهایی است که تبلت‌های منحصربه‌فردی را به بازار عرضه کرده است و امروزه تبلت‌های لنوو به محصولات شناخته‌شده‌ای تبدیل شده‌اند. موارد متعددی مانند عدم استفاده درست از تبلت و یا ضربه به آن باعث کاهش طول عمر باتری می‌شوند. در این شرایط، کاربران باید تبلت لنوو خود را به مراکز معتبر ببرند و سپس برای تعویض و یا تعمیر باتری اقدام کنند. قبل از تعویض باتری باید از اصل بودن باتری اطمینان حاصل کنید. 
 

باتری تبلت سامسونگ 
 

برند سامسونگ برند بسیار معتبری است که سالیان زیادی است در این زمینه فعال است و بسیاری از کاربران خرید محصولات و تبلت‌های سامسونگ را گزینه اول و آخر خود می‌دانند. باتری تبلت سامسونگ می‌تواند در اثر موارد متعددی از جمله قرارگرفتن در نزدیکی گرما، ضربه و یا نفوذ آب آسیب ببیند. تعمیر باتری تبلت سامسونگ یک کار تخصصی است و کاربران باید به مراکز معتبر مراجعه کنند ( اگر به اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید، می‌توانید به بخش تعمیر تبلت سامسونگ در موبایل آباد مراجعه کنید). 
 

تعویض باتری تبلت

احیا باتری تبلت
 

زمانیکه افراد با مشکل خراب شدن باتری تبلت به یکی از مراکز معتبر تعمیرات موبایل مانند موبایل آباد مراجعه می‌کنند تعمیر باتری برای احیای قدرت آن انجام می‌شود. روش کار به صورت زیر است:
•    ابتدا کانتکت‌های باتری تمیز می‌شوند. 
•    سپس درزهای باتری پوشانده می‌شوند. 
•    در مرحله بعدی فریز کردن و القای پالس از یک باتری دیگر صورت می‌گیرد. 
این روش می‌تواند به تعمیر باتری کمک کند. اگر با این روش مشکل باتری حل نشد و دوباره شارژرش خالی شد، دیگر تعمیر باتری تبلت موثر نیست و افراد باید برای تعویض باتری اقدام نمایند. پس از تعویض باتری می‌توان دوباره از تبلت استفاده کرد. 

 

اصالت بالای قطعات در موبایل آباد 
 

موبایل آباد یکی از مراکز معتبری است که سالیان زیادی است در زمینه تعمیر و تعویض قطعات تبلت و گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. تمامی قطعاتی که در موبایل آباد موجود هستند همراه با گارانتی معتبر به فروش می‌رسند و تعمیرکاران تضمین می‌دهند این محصولات کارآیی بالایی دارند. 
 
تعویض باتری تبلت با یک باتری اصل و اورجینال مسئله حیاتی است و اگر این کار صورت نگیرد به زودی به قسمت‌های دیگر تبلت آسیب وارد می‌شود. شما می‌توانید بدون نگرانی تعمیرات موبایل خود را به موبایل آباد بسپارید و سپس گوشی و یا تبلت خود را بدون هیچگونه نگرانی تحویل بگیرید. 

 

هزینه تعمیر باتری تبلت
 

یکی از سوالات عمده‌ای که در زمان تعویض و تعمیر باتری تبلت انجام می‌شود در مورد هزینه آن است. با توجه به این موضوع که در موبایل آباد تمامی قطعات به صورت اصل و اورجینال موجود هستند، هزینه تعمیر باتری ممکن است از مراکزی که از قطعات اصل و اورجینال استفاده نمی‌کنند کمی بالاتر باشد. همچنین، تعمیرکارانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند همگی سابقه درخشانی در زمینه تعمیرات موبایل دارند و مشکلات تبلت را به طور کامل رفع می‌کنند. بنابراین، توصیه می‌شود برای استعلام هزینه تعمیر موبایل با کارشناسان این مرکز در تماس باشید. 
 

تعمیر و رفع مشکل باتری تبلت در موبایل آباد 
 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعمیر باتری تبلت در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید موارد متعددی از جمله نفوذ آب، ضربه و فشار، گرم شدن گوشی می‌توانند به باتری آسیب وارد کنند و در نتیجه کاربران باید برای احیا و تعمیر باتری تبلت اقدام کنند. احیا باتری ک کار حرفه‌ای است که تنها متخصصان و تعمیرکاران آموزش‌دیده می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر می‌خواهید برای احیا و تعمیر باتری تبلت اقدام کنید، می‌توانید فرم درخواست را که در صفحه اصلی موبایل آباد قرار داده شده است پر کنید. سپس کارشناسان موبایل آباد با شما تماس خواهند گرفت.
 

سوالات پرتکرار در مورد تعمیر باتری تبلت 
 

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد تعمیر باتری تبلت پاسخ دهیم. 
 

 

سوالات متداول

 

آیا خودم میتوانم تبلت را تعمیر کنیم؟
 

از جمله سوالاتی که همواره پرسیده می‌شود در این زمینه است که آیا خود می‌توانم تعمیر باتری تبلت را انجام دهند. با توجه به این موضوع که ساختار و طراحی تبلت‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توان کاور پشت تبلت را به راحتی جدا کرد، برای انجام این کار باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. همچنین، احیا باتری یک کار تخصصی است و نیاز به تجهیزات خاصی دارد. 
 

تعمیر باتری به معنای کاهش طول عمر تبلت است؟
 

زمانیکه افراد برای تعمیر باتری تبلت اقدام می‎کنند همواره این نگرانی وجود دارد آیا تعمیر باتری به معنای کاهش طول عمر باتری است. بهتر است بدانید این نگرش به طور کلی اشتباه است و زمانیکه برای تعمیر باتری و یا قسمت‌های دیگر موبایل خود اقدام می‌کنید هرگز نباید نگران این موضوع باشید. همانطور که در زمان وقوع مشکل برای سلامتی سریعا به پزشک می‌روید و این مسئله هم دقیقا همین است و باعث می‌شود موبایل سالم شود و حتی طول عمر بهره‌وری از آن افزایش پیدا می‌کند. 
 

چگونه راندمان باتری تبلت را افزایش دهیم؟     
 

راهکارهای متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند راندمان باتری تبلت افزایش پیدا کند. اولا در زمان شارژ هرگز از تبلت خود استفاده نکنید. اجازه ندهید باتری تبلت به صفر درصد برسد و سپس آن را شارژ کنید. برنامه‌هایی را که در تبلت موجود هستند آپدیت کنید و برنامه آنتی ویروس نصب کنید. گوشی خود را در معرض رطوبت و یا ضربه و فشار قرار ندهید. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات