لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر برد گوشی سامسونگ سری A

تعمیر برد گوشی سامسونگ سری A

همانطور که می‌دانید، کمپانی سامسونگ توانسته تا با تولید گوشی سامسونگ سری A در دنیای تلفن‌های هوشمند شگفتی ساز شود. اگر از هر فردی پرسیده باشید، قطعا یکی از مدل‌های سری A از گوشی‌های مورد علاقه اوست. اما با توجه به این که امروزه این مدل‌ها گل سرسبد در بین اسمارت‌فون های سامسونگ هستند، اما در مدت‌های اخیر این ماشین‌های کوچک جیبی هوشمند با یکسری خرابی‌ها مواجه شده‌اند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به خرابی برد گوشی های سامسونگ اشاره کرد. اما اول از همه چیز بیایید تا باهم ببینیم برد گوشی دقیقاً چیست، چه وظایفی دارد و در کدام قسمت گوشی قرار داده شده است؟

برد گوشی چیست؟

برد‌ها یک مغزمتفکر و نیز قطعه‌ای ضروری و کاربردی در موبایل‌ها هستند؛ زیرا هر یک از اجزای موبایل مانند رم، آی‌سی، هارد، خازن، دیود، ترانزیستور و مقاومت به این قطعه متصل شده است و در واقع تمام کارهایی که موبایل‌تان انجام می‌دهد، از برد اجازه می‌گیرد. 

کاربرد برد گوشی

برد های موبایل رابطی برای برقراری اتصال قطعات دیگر به گوشی، کنترل جریان برق ورودی به بخش های مختلف از مهم ترین وظایف برد ها در موبایل هستند.


علت خرابی برد گوشی سامسونگ سری A


برد گوشی سامسونگ سری A بسیار ضعیف هستند که یکی از معایب این مدل گوشی هاست. اما برخی بلایای فیزیکی هستند که هیچ وقت از گوشی شما دور نمی‌شوند و منتظر هستند تا یک لحظه گوشی از دستتان رها شود که در ادامه هریک از آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

همین حالا از کارشناسان حرفه ای موبایل آباد مشاوره بگیر

ضربه خوردن گوشی


از رایج ترین آسیب‌ها‌ در گوشی سامسونگ سری a، به دلیل ضربه خوردگی رخ می‌دهد و بدون شک اگر گوشی سامسونگ سری A شما زمین بخورد علاوه بر قطعات بیرونی، قسمت‌های داخلی مانند برد نیز آسیب خواهند دید.

آب ‌خوردگی گوشی


مانند مطلب بالا، گاهی پیش می‌آید که به صورت ناگهانی، گوشی سامسونگ شما به داخل آب بیفتد و نفوذ مایعات، برد را از کار بیندازد که در این حالت متاسفانه چاره ای جز تعویض برد ندارید. 

حرارت و داغی گوشی


زمانی که در گوشی سامسونگ خود، برنامه و یا بازی‌های سنگین نصب می‌کنید و از آن‌ها به طور مداوم استفاده می‌کنید، به دلیل درگیر بودن قطعات دیگر مانند رم، سی‌پی‌یو، گرافیک و... به مرور زمان برد موبایل شما پیرتر و کم توان می‌شود و در نهایت نیز منجر به خرابی می‌شود. 

 

علائم خرابی برد گوشی


•    هنگ کردن موبایل و ریستارت شدن
•    خاموش شدن کامل گوشی
•    گیر کردن گوشی روی لوگو بعد از روشن شدن
•    گوشی روشن شده اما صفحه نمایش روشن نمی شود
•    گوشی شارژ نمی‌شود یا خیلی زود شارژ خالی می‌کند
•    اسپیکر، دوربین یا میکروفون گوشی کار نمی‌کنند


آیا برد گوشی قابل تعمیر است؟


در صورتی که هر یک از موارد بالا در برد گوشی سامسونگ شما رخ دهد، متاسفانه چاره ای جز تعویض آن نخواهید داشت. البته در برخی موارد، قابلیت تعمیر برد دستگاه شما وجود دارد.
چنانچه با مشکل خرابی برد گوشی مواجه شده اید، توصیه می‌شود هرگز خودتان اقدام به تعویض این قطعه نکنید؛ زیرا این کار به ابزار های مخصوص تعمیرات نیاز دارد و فقط یک تعمیرکار موبایل می‌تواند این قطعه را تعویض کند.

هزینه تعمیر برد گوشی سامسونگ سری A


متاسفانه برخی تعمیرکاران گوشی‌ها برای سود بیشتر خود، اطلاعاتی مانند "غیر از برد قطعات دیگر نیز خراب شده اند که باید تعویض شوند" را می‌دهند که از این بابت هزینه‌ی زیادی را از شما دریافت خواهند کرد. اما در موبایل ‌آباد تعمیرکاران صادقانه مشکل گوشی را بیان می‌کنند. همچنین هزینه تعمیر برد گوشی سامسونگ، بسته به مدل آن‌ها و براساس نرخ اتحادیه تعمیرات تلفن‌همراه محاسبه خواهد شد.

تعویض برد گوشی سامسونگ سری A در موبایل آباد

موبایل‌ آباد تنها مرکز سازمانی در زمینه‌ی تعمیرات تلفن‌همراه در کشور می‌باشد. همچینین این مرکز آسودگی و رضایت مشتریان را اولویت اصلی خود قرار داده و با داشتن خدمات غیر حضوری( آنلاین)، روند زمان تعمیر گوشی را با کاهش داده است. 
در صورتی که به یک مرکز معتبر برای تعمیر برد گوشی سامسونگ سری A خود نیاز دارید، موبایل‌آباد با بهترین تعمیرکاران متخصص، فعال و مجرب به صورت حضوری و غیر حضوری در خدمت شما خواهند بود. همچنین در تعمیر برد گوشی موبایل ‌سامسونگ سری A شما در موبایل‌ آباد، از بروزترین تجهزات و اصلی‌ترین قطعات استفاده می‌شود.

در صورت ایجاد مشکلات دیگر در گوشی سامسونگ شما، می‌تونید همین حالا گزینه‌ی ثبت درخواست را کلیک کرده و از کارشناسان ما در موبایل ‌آباد مشاوره ی رایگان دریافت نمایید.


تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات