لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر تبلت سامسونگ در موبایل آباد

تعمیر تبلت سامسونگ در موبایل آباد

مشکلاتی که معمولاً باعث خرابی تبلت‌های برند سامسونگ می‌شوند، پرتکرار و شناخته‌شده هستند. برای مثال، خاموش نشدن دستگاه، مشکل روشن شدن، قفل شدن صفحه نمایش و خرابی باتری از جمله خرابی‌های رایج تبلت‌های سامسونگ هستند. کاربرانی که از مشکلات تبلت‌های سامسونگ گلایه می‌کنند، معمولاً از هزینه‌های بالای آن واهمه دارند و نمی‌خواهند پول زیادی خرج کنند. خبر خوش این است که کاربران برای اکثر مشکلات رایج تبلت‌های سامسونگ نیازی به مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل ندارند و این مشکلات با تنظیمات مجدد، رفع می‌شوند. البته اگر خرابی قطعات خیلی حاد باشد، تعمیر تبلت سامسونگ تنها گزینه روی میز خواهد بود. بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که خرابی‌های تبلت بابت ویروس‌های نرم‌افزاری است. واقعیت این است که دلایل دیگری مثل مشکلات سخت‌افزاری هم در خرابی تبلت‌ها دخیل هستند. ما در موبایل آباد، تصمیم داریم تا 4 مورد از مشکلات رایج تبلت‌های سامسونگ و راه‌حل‌های برطرف کردن آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب، همراه شوید.

تعمیر تبلت سامسونگ
 

بررسی 4 مشکل رایج در تبلت‌های سامسونگ و راه‌های تعمیر تبلت سامسونگ


 
مدل‎‌های مختلفی از تبلت‌های برند سامسونگ به بازار محصولات هوشمند ارائه شده‌اند که هرکدام به‌نوبه خود، قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای دارند. از تبلت‌های مدل Galaxy Tab S6 و Galaxy Tab S4 گرفته تا تبلت Galaxy S8 Ultra که در حال‌حاضر گران‌قیمت‌ترین محصول این برند است، به‌مرور زمان دچار مشکل می‌شوند و نیاز به تعمیر خواهند داشت. 
مجموعه موبایل آباد، نمایندگی تعمیر تبلت سامسونگ را در پایتخت و بسیاری از شهرهای ایران است. شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد خرابی مجدد دستگاه‌های هوشمند و با اطمینان خاطر بابت اورجینال بودن قطعات آن‌ها را به تکنسین‌های مجرب موبایل آباد بسپارید. در ادامه به 4 مشکل رایج در انواع تبلت‌های سامسونگ اشاره می‌کنیم و بهترین راه‌کارها را برای برطرف کردن آن‌ها ارائه می‌دهیم.

 

روشن نشدن تبلت سامسونگ

 


ممکن است که تبلت‌های سامسونگ، دچار مشکل شوند و موقتاً روشن نشوند. برای رفع این مشکل که باعث بروز 5 راه‌حل مفید و کاربردی وجود دارد که عبارتند از:
1.    راه‌اندازی مجدد تبلت: برای ری‌استارت کردن یا راه‌اندازی مجدد دستگاه، کافی است که دکمه پاور (خاموش / روشن) و تنظیم صدا (ولوم) را به‌صورت هم‌زمان و برای حدود 10 ثانیه فشار دهید. سپس صبر کنید تا تبلت مجدداً راه‌اندازی شود.
2.    قرار دادن دوباره باتری: برداشتن باتری و قرار دادن مجدد آن در تبلت، یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای برطرف کردن مشکل روشن شدن دستگاه است. کافی است که باتری را از تبلت جدا کنید و آن را برای چند دقیقه کنار بگذارید تا شارژ اضافی و باقی‌مانده آن خالی شود. سپس، باتری را دوباره در دستگاه قرار دهید، دکمه پاور را فشار دهید و صبر کنید تا دستگاه روشن شود.
3.    تبلت را شارژ کنید: گاهی پیش می‌آید که کارهایتان زیاد است و تبلت برای مدت‌زمان طولانی روشن می‌ماند. در این وضعیت، احتمالاً دستگاه به استراحت نیاز دارد و باید آن را برای یک‌ساعت به شارژر متصل کرد. فراموش نکنید که از شارژر اورجینال تبلت باید برای شارژ کردن دستگاه استفاده کنید.
4.    راه‌اندازی تبلت در حالت Safe Mode: برای برطرف کردن مشکلات مربوط به روشن شدن تبلت، آن را روی حالت ایمن یا Safe Mode قرار دهید. برای این کار، دکمه پاور را فشار دهید و صبر کنید تا لوگوی سامسونگ بالا بیاید. حالا دکمه پاور را رها کنید و دکمه کاهش صدا را نگه دارید و اجازه دهید تا تبلت در حالت Safe Mode راه‌اندازی شود.
5.    برگرداندن تبلت به حالت Factory Reset: تنظیمات کارخانه یا Factory Reset معمولاً آخرین راه‌حل است و نقش عمل جراحی را برای دستگاه ایفا می‌کند. برای این کار، دکمه پاور، دکمه هوم و دکمه کاهش صدا را هم‌زمان نگه دارید و صر کنید تا لیستی از گزینه‌ها روی صفحه‌نمایش ظاهر شوند. با استفاده از دکمه کاهش صدا، گزینه factory reset یا wipe data را با فشار دکمه پاور انتخاب کنید. زمانی که عملیات تنظیم مجدد به پایان برسد، تبلت به‌صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود.

 

مشکلات تبلت سامسونگ

 

خاموش شدن تبلت سامسونگ

 


یکی دیگر از مشکلاتی که باعث افزایش هزینه تعمیر تبلت سامسونگ می‌شود، آسیب دیدن هارد دستگاه است. یکی ازعلائم آسیب هارد تبلت، خاموش نشدن آن و اعلام پیام‌های مکرر است. اگر مشکل تبلت شما، خاموش نشدن است و این اتفاق برای اولین‌بار رخ می‌‍دهد، احتمالاً مشکل از هارد نیست. شما می‌توانید برای عبور از این مشکل، آن‌قدر صبر کنید تا باتری تبلت خالی و دستگاه خود‌به‌خود خاموش شود. اگر شارژ تبلت کامل است و تبلت باید خاموش شود، راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید:
●    تبلت خود را به شارژر متصل کنید و پس از شروع عملیات شارژ، دکمه پاور را به‌مدت 10 الی 15 ثانیه نگه دارید تا دستگاه مجدداً راه‌اندازی شود. وقتی که علامت شارژ شدن دستگاه را روی صفحه‌نمایش مشاهده کردید، شارژر را جدا و دستگاه را خاموش کنید.

دکمه‌های پاور، هوم و کاهش صدا را هم‌زمان فشار دهید و از بین گزینه‌ها، بخشی با عنوان Reboot System Now را انتخاب کنید. حالا پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، آن را خاموش کنید و به کارتان مشغول شوید.

 

 قفل شدن صفحه‌نمایش تبلت سامسونگ


 
گاهی پیش می‌آید که صفحه‌نمایش تبلت سامسونگ قفل می‌شود و دستورات لمسی را اجرا نمی‌کند. در این وضعیت، اصطلاحاً می‌گویند که صفحه‌نمایش تبلت، فریز (Freeze) یا منجمد شده است. در چنین حالتی، هیچ پاسخی از تاچ تبلت دریافت نمی‌شود و تقریباً می‌توان گفت که دستگاه، هنگ کرده است. روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل ارائه شده‌اند که عبارتند از:
●    دکمه هوم را برای 2 الی 3 ثانیه فشار دهید. اگر صفحه‌نمایش تکان خورد و شما به صفحه اصلی برگشتید، یعنی این روش جواب داده است. اگر اتفاق خاصی رخ نداد، چندین‌بار روی دکمه برگشت (back button) در پایین صفحه بزنید تا به صفحه اصلی برگردید.
●    دکمه خاموش / روشن دستگاه را برای حداقل 10 ثانیه نگه دارید و منتظر بمانید تا تبلت به‌صورت خودکار مجدداً راه‌اندازی شود. به این کار، Soft Reset می‌گویند و معمولاً بیشتر از بقیه روش‌ها جوابگو است.
●    آخرین راه‌حل تعمیر تبلت سامسونگ، برگرداندن تبلت به حالت تنظیمات کارخانه یا factory reset است. برای دسترسی به این گزینه، دکمه پاور، هوم و کاهش صدا را هم‌زمان فشار دهید. از میان گزینه‌هایی که ظاهر می‌شوند، عنوان Factory Reset را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دستگاه ری‌استارت شود. معمولاً این روش همیشه باعث رفع مشکل می‌شود، اما تمامی تنظیمات قبلی دستگاه را از بین می‌برد.


بازیابی اطلاعات موجود در یک تبلت سامسونگ خراب

 


گاهی پیش می‌آید که کاربر می‌خواهد پیش از تعمیر تبلت سامسونگ، اطلاعات داخل آن را به دستگاه دیگری انتقال دهد. باتوجه به این‌که تبلت در این حالت، کاملاً خاموش است و کار نمی‌کند، ظاهراً این کار شدنی نیست، ولی واقعیت چیز دیگری است. اگر تبلت سامسونگ کاملاً خراب شده و کار نمی‌کند، استرس نداشته‌باشید و نگران اطلاعات‌تان نشوید. ما قصد داریم تا در این بخش، یک نرم‌افزار مخصوص سیستم‌عامل اندروید را به شما معرفی کنیم. این نرم‌افزار که "Wondershare" نام دارد، به‌صورت ویژه برای بازیابی اطلاعات از دستگاه‌های خراب و آسیب‌دیده طراحی شده است. 
یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار Wondershare، رایگان بودن خدمات آن است. اکثر محصولات هوشمند سامسونگ از این نرم‌افزار پشتیبانی می‌کند و اولین سیستم بازیابی اطلاعات برای دستگاه‌های اندرویدی خراب محسوب می‌شود. بیش از 3 میلیون کاربر از قابلیت‌های این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و اگر شما هم قصد بهره‌مندی از قابلیت‌های آن را دارید، نکات زیر را درنظر داشته‌باشید:
ی    پس از دانلود و اجرای نرم‌افزار، با استفاده از کابل USB به رایانه خود وصل شوید و به صفحه اصلی نرم‌افزار بروید.
پس از نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار، گزینه‌های بسیاری روبه‌روی شما خواهند بود. از بین گزینه‌ها، عنوان recover from broken phone را انتخاب کنید.
●    مدل و نوع تبلت سامسونگ خود را وارد کنید و به نرم‌افزار این امکان را بدهید که دستگاه شما را شناسایی کند.
●    اکنون باید روی گزینه recover data کلیک کنید و منتظر بمانید تا نرم‌افزار روی بازیابی اطلاعات تبلت کار کند.

 

بررسی مشکلات سخت‌افزاری تبلت خیس‌شده برای تعمیر تبلت سامسونگ

 


تمامی محصولات جدید سامسونگ (اعم از گوشی همراه و تبلت) دارای یک نوار LDI (نشانگر آسیب ناشی از مایعات) هستند که در بخش مربوط به سیم‌کارت قرار دارد. زمانی که تبلت یا گوشی تلفن همراه خیس می‌شود یا مایعات به آن نفوذ پیدا می‌کنند، رنگ این نوار تغییر می‌کند. اگر به دستگاه تبلت خود مشکوک هستید و فکر می‌کنید که ساختار آن دچار آسیب‌دیدگی ناشی از مایعات شده‌ است، این قطعه را مورد بررسی قرار دهید.
تعمیر تبلت سامسونگ، در زمانی که قطعات آن به‌دلیل خیس شدن آسیب دیده‌اند، معمولاً هزینه بالایی دارد. در اکثر موارد، قطعات یک تبلت یا گوشی هوشمند در اثر برخورد با مایعات، می‌سوزند یا در خوشبینانه‌ترین حالت، نیم‌سوز می‌شوند. 

مشکلات سخت افزاری تبلت سامسونگ


تعمیر تبلت سامسونگ ضربه‌خورده

 


 
تبلت‌هایی که ضربه می‌خورند و آسیب می‌بینند، معمولاً از نقاطی حساس همچون صفحه‌نمایش یا کناره‌های قاب دچار آسیب می‌شوند. هزینه تعمیر مدل‌های تبلت‌های سامسونگ باتوجه به قطعات و ساختار متفاوتی که دارند، متغیر است. باتوجه به نوسانات بازار قطعات موبایل و تبلت، نمی‌توان هیچ برآوردی از هزینه‌های احتمالی داشت. طبق آماری که سایت اصلی سامسونگ در مورد هزینه صفحه‌نمایش تبلت‌های سامسونگ داده، دستمزد تعویض یک صفحه‌نمایش، دست‌کم 370 دلار آب می‌خورد! تبلت‌های سامسونگ به 2 بخش S و A تقسیم می‌شوند و معمولاً هزینه تعویض قطعات در تبلت‌های ضربه‌خورده سری A بیشتر از سری B است. 


تعمیر باتری تبلت‌های سامسونگ


هنگ کردن تبلت، به‌هم‌ریختگی ساعت، خاموش شدن خودبه‌خودی و ناگهانی، به‌هم خوردن تنظیمات و … از جمله علائم خرابی باتری در تبلت‌های سامسونگ هستند. باتری تبلت‌ها هم مثل سایر دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار دارای عمر مفیدی هستند و معمولاً بعد از چند سال نیاز به تعویض دارند. اما زمانی که باتری تبلت، پیش‌ازموعد دچار خرابی می‌شود، باید آن را تعمیر کرد تا باعث خرابی قطعات حساس دیگر مثل هارد نشود. در بهترین تعمیرگاه تبلت سامسونگ که در زمینه تعمیرات تبلت، خوش‌آوازه است، خدمات مختلفی برای تعمیر باتری انجام می‌شود؛ چند مورد از برجسته‌ترین خدمات موبایل آباد عبارتند از:
●    عیب‌یابی شارژر و تنظیمات دستگاه
●    تعویض سلول باتری 
●    ایجاد شوک الکتریکی در باتری تبلت
●    تست و آزمایش باتری تبلت‌های سامسونگ
●    کالیبره کردن باتری 
●    نصب و اجرای نرم‌افزارهای مخصوص برای بهینه‌سازی شارژ باتری
اگر برای اولین‌بار است که با مشکلات باتری تبلت روبه‌رو می‌شوید، احتمالاً خطری متوجه دستگاه‌تان نشده و با چند تنظیم ساده، برطرف می‌شود. اما چنانچه بیش از 2 سال است که از تبلت استفاده می‌کنید و با علائم خرابی آن مواجه هستید، باید به یک مرکز معتبر برای تعمیر تبلت سامسونگ در تهران یا شهرهای دیگر مراجعه کنید.

 

تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی تبلت سامسونگ


شکستگی صفحه‌نمایش، شکستگی گلس، سوختن پیکسل‌ها و مشاهده کردن لکه‌های سفیدرنگ از جمله علائم خرابی ال‌سی‌دی در تبلت هستند. اگر گلس یا صفحه شیشه‌ای محافظ تبلت، دچار آسیب شده باشد، می‌توان با صرف هزینه ناچیز آن را تعویض کرد. البته اگر خرابی ال‌سی‌دی، حاد باشد و قطعاتی مثل تاچ، دچار مشکل شوند، باید آن‌ها را با پرداخت هزینه‌های بیشتر تعویض کرد.

 

تعمیر سوکت شارژر تبلت سامسونگ

 


گاهی پیش می‌آید که سوکت و شارژر تبلت دچار آسیب و خرابی می‌شوند و شما گمان می‌کنید که باتری دستگاه دچار مشکل شده است. اگر در مورد سلامت باتری تبلت خود اطمینان دارید، مشکل از لایتینگ پورت یا سوکت شارژر دستگاه‌تان است. برند سامسونگ ضعف زیادی در طراحی سوکت‌های شارژر دارد و این قطعه معمولاً پس از گذشت 6 الی 7 ماه دچار آسیب می‌شود. عواملی همچون قطع و وصل مداوم شارژر، نفوذ گردوغبار، شکستگی و ایجاد فشار زیاد از جمله دلایل خرابی سوکت شارژر هستند.
تعویض سوکت شارژر تبلت‌های سامسونگ از 2 طریق قابل انجام است. روش اول، مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر و روش دوم، استفاده از ابزارها و انجام دادن این کار در خانه است. شما می‌توانید با استفاده از کلیپ آموزشی تعویض سوکت شارژر تبلت سامسونگ از سایت ایرانی نمایندگی سامسونگ، این کار را در خانه انجام دهید.

تعمیر و تعویض انواع قطعات تبلت سامسونگ

تعمیر تبلت سامسونگ با موبایل‌آباد

 


 
با مشکلات رایج و همیشگی تبلت‌های سامسونگ که در اکثر مدل‌ها جدید و قدیمی رخ می‌دهند، آشنا شدید. اکنون به‌خوبی می‌دانید که هزینه تعمیر تبلت سامسونگ در محل در مقایسه با تعویض قطعات آن چقدر ارزان‎تر است و با انجام کارهای پیشگیرانه می‌توان از بروز خرابی‌های جدی، جلوگیری کرد. باتوجه به این‌که بازار قطعات دائماً در حال نوسان قیمت است، هیچ برآورد دقیقی از هزینه تعمیرات و تعویض قطعات نمی‌توان داشت. مطمئناً هیچ تعمیرگاهی نمی‌تواند هزینه دقیق تعمیر تبلت سامسونگ را در اختیارتان قرار دهد.
البته، مجموعه موبایل آباد با فراهم کردن ثبت سفارش آنلاین این امکان را برای مراجعان فراهم کرده است. شما می‌توانید تمامی جزئیات مربوط به خرابی یا مشکلات تبلت یا گوشی خود را در وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید و هزینه آن را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.

 


سولات متداول

 


آیا امکان تعمیر باتری تبلت سامسونگ وجود دارد؟


 بله، تعمیرگاه‌های معتبر با نصب اپلیکیشن‌ها و عیب‌یابی در شارژر و تنظیمات تبلت، تعمیر باتری را انجام می‌دهند.


هزینه تعمیر تبلت سامسونگ چقدر است؟ 


باتوجه به نوسان قیمت، برآورد دقیقی در این مورد وجود ندارد. البته شما می‌توانید سفارش خود را در موبایل آباد ثبت کنید تا هزینه تعمیر را برآورد کنید.


تبلت سامسونگ من خاموش نمی‌شود، چه‌کار کنم؟

 

روش‌های مختلفی را برای رفع این مشکل ارائه کرده‌ایم. یکی از روش‌ها، جدا کردن باتری و قرار دادن مجدد آن در دستگاه است.


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات