لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر دوربین گوشی سامسونگ 

تعمیر دوربین گوشی سامسونگ 

  تا به حال گوشی هوشمند خود را بدون دوربین تصور کرده‌اید؟ اگر به هر دلیلی دوربین تلفن همراه شما از کار بیفتد، چه می‌کنید؟ ورود دوربین‌ها به دنیای گوشی‌های هوشمند، انقلابی بزرگ در بازار تلفن همراه بود و با استقبال زیادی مواجه شد و به سرعت به یکی از  اعضای مهم و جدایی ناپذیر در گوشی ها تبدیل شد. گرچه در ابتدا لنز دوربین‌های گوشی از رزولوشن راضی کننده ای برخوردار نبودند اما امروزه گوشی های هوشمند ما با دوربین های چند گانه همچون عقاب تیزبین و دقیق شدند. در کنار این نگاه عمیق، هرروز با ماژول دوربین های عظیم‌تری رو به رو هستیم؛‌ گاها بخش زیادی از پنل پشتی را لنز دوربین های چند گانه با برآمدگی نسبتا زیادی اشغال کرده‌اند؛‌ متاسفانه این طراحی، حساسیت‌ لنزها را بالاتر می‌برد و آن را بیشتر در معرض آسیب قرار می‌دهد.


حال میرسیم به پرسشی که در ابتدا مطرح شد؛ ‌اگر دوربین گوشی شما به هر دلیلی از کاربیفتد، چه می‌کنید؟ چه دلایلی سبب خرابی و از کار افتادن دوربین گوشی ما می‌شود؟ با ما همراه باشید تا دلایل و علائم خرابی دوربین گوشی سامسونگ را بررسی و راه حل های آن را ارائه دهیم.

دلایل خرابی دوربین گوشی سامسونگ 

دوربین گوشی‌ های هوشمند به واسطه تغییرات ظاهری و حالت برآمده ماژول ها، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند و  گاها با یک ضربه یا سقوط از ارتفاع آسیب دیده  و عملکرد آن‌ها مختل خواهد شد.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

البته گاهی، یک اختلال نرم‌افزاری سبب از کارافتادن دوربین شده و نیازی به تعمیر یا تعویض لنزها نیست. 

آسیب دیدگی لنز دوربین

یکی از رایج‌ترین دلایل خرابی دوربین‌ ضربه، فشار، برخورد اجسام نوک تیز، سقوط از ارتفاع، خراشیدگی و.... است که تاثیر سوء روی دوربین گوشی سامسونگ شما خواهد داشت. 

 
آیا فلش کردن به دوربین گوشی سامسونگ آسیب میزند؟

شاید خیلی عجیب بنظر برسد؛ اما گاهی دوربین گوشی سامسونگ به دلیل فلش شدن  دستگاه، در عمل خود دچار مشکل شده و منجر به خرابی یا کاهش کیفیت دوربین می‌شود و هیچ مشکلی در لنز و قطعات سخت‌افزاری دستگاه  وجود ندارد. 

 

آلودگی لنز دوربین

در مواردی شما پس از ثبت عکس،‌ متوجه کیفیت پایین تصویر می‌شوید؛ پیش از هر تصمیمی لنز دوربین خود را تمیز کرده و مجددا امتحان کنید. 

 

نفوذ آب و رطوبت  

تاثیر منفی آب و رطوبت بر گوشی،‌ بر هیچکس پوشیده نیست و بر هر قسمتی که نفوذ کند، فعالیت آن را مختل کرده یا به طور کلی آن بخش را از کار می‌اندازد؛ که دوربین نیز از این قاعده مستثنی نیست.  

 

مشکلات نرم‌ افزاری 

 همانطور که پیش تر نیز بیان کردیم،‌ گاهی مشکلات نرم افزاری دستگاه،‌ عملکرد دوربین گوشی سامسونگ  را مختل می‌کنند و که این مسئله با چند ترفند ساده قابل حل خواهدبود. 

 

بدافزارها را حذف کنید 

 گاهی یک نرم افزار عکاسی ناهماهنگ با گوشی یا بدافزارها، در کارکرد دوربین اختلال ایجاد می‌کنند و در مورادی منجر به از کارافتادن آن می‌شوند.
در اغلب موارد با حذف نرم‌افزار، دوربین مجددا عملکرد سابق را خواهد داشت.   

 

حافظه دستگاه را پاک کنید

سعی کنید حدالامکان حافظه دستگاه را مدیریت کرده و در فاصله‌های زمانی کم،‌ اطلاعات شخصی خود را به کارت حافظه منتقل کنید. چرا که گاها تنها دلیل از کار افتادن دوربین گوشی سامسونگ شما تکمیل ظرفیت دستگاه است،‌ که با انتقال اطلاعات این مسئله حل خواهدشد. 
  

راه اندازی مجدد گوشی 

گاهی از کارافتادن دوربین گوشی سامسونگ، با یکبار ریستارت دستگاه حل می‌شود و نیازی به تعمیر یا تعویض دوربین نیست. 
البته اگر این مشکل مدام تکرار شد، دیگر راه‌اندازی مجدد کارساز نخواهد بود و مشکل جدی‌تر است. 

 

بازگردانی به تنظیمات کارخانه  

یکی دیگر از روش‌های موثر در حل خرابی دوربین گوشی سامسونگ،‌ بازیابی به حالت کارخانه است که بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری دستگاه را حل خواهد کرد. 
البته توجه داشته باشید پیش از این اقدام، حتما تمامی اطلاعات شخصی خود را به کارت حافظه انتقال دهید؛ چرا که  با این کار تمامی اطلاعات شخصی شما حذف و تنظیمات دستگاه به حالت اولیه کارخانه باز می‌گردد. 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

کلام پایانی 

همان‌طور که باهم علل خرابی دوربین گوشی سامسونگ را بررسی کردیم،‌ عوامل زیادی در خرابی این قطعه تاثیر دارند که روش‌های حل برخی بسیار ساده است و نیازی به تعمیر یا تعویض دوربین نیست. اما در شرایطی که بخش سخت‌افزای  دوربین گوشی سامسونگ شما براثر عوامل مخرب، آسیب دید و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه داشت، مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید،‌ انتخاب یک تعمیرکار متخصص ، مجرب و مورد اعتماد است تا دوربین گوشی سامسونگ شما را به بهترین شکل تعمیر و در صورت لزوم با قطعه‌ای اورجینال تعویض کند. ‌    

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات