لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر دکمه پاور گوشی

تعمیر دکمه پاور گوشی

تا به حال به دکمه‌های فیزیکی گوشی خود توجه کرده‌اید؟ دکمه‌های فیزیکی نقش اساسی در اسمارت‌فون‌ها به عهده دارند اما اهمیت وجود آن‌ها تا زمانی که دچار مشکل نشوند، نادیده گرفته می‌شود. دکمهٔ پاور یکی از دکمه‌های مهم و کاربردی در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. تا جایی که مشکل دکمه پاور گوشی شما حاد نباشد، خودتان می‌توانید با روش‌هایی که در ادامه ارائه می‌شود، مشکل را حل کنید؛ اما در صورتی که آسیب دیدگی شدید باشد، نیاز دارید تا به یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه کنید و مشکل خود را حل کنید.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

علائم و دلایل خرابی دکمه پاور چیست؟

دکمه پاور به دلایل متعدد از کار می‌افتد. دلیل اول سفت‌شدن یا گیر کردن، دکمه پاور عمل نمی‌کند که در این حالت، گاهی با تکان دادن دستگاه، این مشکل رفع می‌شود البته توجه داشته باشید که در اثر تکان دادن، دستگاه ضربه نبیند. 
دلیل دوم ضربه خوردن گوشی است که می‌تواند مستقیما به گوشی آسیب برساند و آخرین دلیل می‌تواند نفوذ رطوبت یا آب در داخل گوشی باشد.


چگونه مشکل دکمه پاور گوشی خود را حل کنیم؟

همان‌طور که در قبل اشاره شد، اگر مشکل دکمه پاور گوشی شما حاد نباشد، با چند تکنیک ساده می‌توانید آن را حل کنید. اما اگر می‌خواهید مشکل دکمه پاور گوشی خود را به صورت دائمی و فیزیکی حل کنید، به کمک یک مرکز تعمیرات تخصصی مثل موبایل‌آباد این کار را انجام دهید. در ادامه به راه حل رفع مشکل دکمه پاور گوشی به صورت نرم‌افزاری پرداخته می‌شود.


گام اول

اولین و مهم‌ترین اقدام برای حل مشکل دکمه پاور، روشن‌کردن صفحه نمایشگر دستگاه است تا بتوان اقدامات بعدی را پیاده کرد.
حل مشکل دکمه پاور در گوشی‌هایی که از دکمه Home بهره می‌برند یا گوشی‌هایی که  با ضربه زدن به صفحه‌نمایش روشن می‌شوند چندان هم کار دشواری نیست. 
اما در اسمارت‌فون‌هایی که از این قابلیت‌ها بی‌بهره هستند با چند ترفند ساده می‌توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

برقراری تماس: سریع ترین راه برای روشن شدن صفحهٔ نمایش و دستیابی به اطلاعات دستگاه برقراری تماس است.

اتصال گوشی به شارژ: با اتصال گوشی به منبع تغذیه، صفحه نمایش دستگاه شما خیلی سریع روشن خواهد شد.  

دکمه فیزیکی دوربین: در برخی گوشی‌های هوشمند، دکمه فیزیکی دوربین چاره‌ساز است. در این روش شما می‌توانید با نگه‌داشتن دکمه دوربین، وارد اپلیکیشن شده و به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کنید.

اتصال گوشی به کامپیوتر: در این روش کامپیوتر مانند منبع تغذیه عمل کرده و سبب روشن شدن دستگاه می‌شود.

دکمهٔ فیزیکی volume: در برخی دیگر از اسمارت‌فون‌ها دکمه فیزیکی Volume به روشن شدن صفحهٔ نمایش گوشی کمک می‌کند و با فشردن دکمه ولوم و نگه داشتن آن دستگاه شما روشن خواهد شد.

گام دوم

پس از روشن شدن صفحه نمایش و دستیابی به اطلاعات دستگاه می‌توانید برخی اپلیکیشن‌های مربوطه را دانلود وجایگزین دکمه پاور کنید.
اپلیکیشن power button to volume Button، همان‌طور که از نامش پیداست، دکمهٔ تنظیم‌ صدا را به دکمه پاور تبدیل می‌کند. خبر خوب این‌که این اپلیکیشن نیازی به روت کردن ندارد و با اکثر دستگاه‌های اندرویدی سازگار است.
اپلیکیشن Gravity Unlock، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های جایگزین پاور است و با کمک گرفتن از سنسورهای موبایل برای تعیین موقعیت گوشی استفاده می‌کند. 

چگونه مشکل پاور گوشی را دائمی حل کنیم؟

همان‌طور که در قبل گفته شد تمام روش‌های بیان شده موقتی بوده و برای استفاده طولانی‌مدت توصیه نمی‌شود. این نرم‌افزارها شارژ زیادی مصرف‌ می‌کنند، هم‌چنین در سنسورهای دستگاه تاثیر منفی خواهند داشت. در نتیجه در اسرع وقت با مراجعه به یک مرکز تعمیرات امن و متخصص و زیر نظر تعمیرکار مجرب برای تعمیر دکمه پاور گوشی خود اقدام کنید.

هزینه تعمیر دکمه پاور موبایل

به‌طور کلی هزینه تعمیر دکمه پاور گوشی موبایل نسبت به دیگر خدمات تعمیرات موبایل پایین‌تر است و چندان چشمگیر نیست. البته بسته به مدل گوشی شما هزینه می‌تواند متغیر باشد؛ در این زمینه می‌توانید با تعمیرکاران متخصص و مجرب موبایل‌آباد در ارتباط باشید.
امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده‌ باشد.

سوالات متدوال

1-علائم بروز مشکل در دکمه پاور گوشی چیست؟

از علائم خرابی دکمه پاور گوشی می‌توان به سفت شدن یا کارنکردن دکمه پاور گوشی اشاره کرد.

2-آیا خودم می‌توانم مشکل دکمه پاور گوشی را حل کنم؟

اگر می‌‌خواهید مشکل را به صورت دائمی حل کنید، باید به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید؛ اما با استفاده از تکنیک‌های نرم‌افزاری موقتاً می‌توانید مشکل را حل کنید.

3-مهم‌ترین دلیل خرابی دکمهٔ پاور گوشی چیست؟

از مهم‌ترین دلیل خرابی دکمه پاور گوشی می‌توان به خوردن ضربه و نفوذ رطوبت در گوشی اشاره کرد.
 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request