لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی

تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی


 
تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی، از جمله درخواست‌هایی است که در طول ماه‌های اخیر از سمت کاربران این برند چینی گزارش شده است. طبق آماری که توسط نشریه GetDroidTips ارائه شده، دکمه پاور و تنظیم صدای اکثر گوشی‌های برند شیائومی پس از مدتی دچار خرابی، نارسایی و حتی سفت شدن می‌شوند. جالب است بدانید که گوشی موبایل مدل ردمی نوت 7، تنها مدلی از برند شیائومی است که بیشترین گزارش‌های خرابی دکمه پاور مربوط به آن است. اگر شما هم از آن‌دسته کاربرانی هستید که در روشن یا خاموش کردن گوشی شیائومی دچار مشکل شده‌اید یا سفتی دکمه پاور اذیتتان می‌‌کند، این مقاله از مجموعه تخصصی موبایل آباد را از دست ندهید. در ادامه به نحوه تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی و راه‌کار روشن یا خاموش کردن دستگاه بدون نیاز به دکمه Power اشاره می‌کنیم.

 

تعمیر دکمه پاور گوشی موبایل شیائومی
 

چرا تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی، آخرین راه‌حل است؟


گاهی پیش می‌آید که مشکلات سخت‌افزاری گوشی‌های موبایل به‌دلیل ایرادهای موقتی سیستم‌عامل یا کیت‌های نرم‌افزاری رخ می‌دهند. تعداد قابل توجهی از مشکلات رایج، مربوط به کار نکردن دکمه پاور گوشی شیائومی را می‌توان با انجام دادن راه‌کارهای ساده برطرف کرد. بنابراین، در ابتدا بهتر است که همه راه‌حل‌های ممکن را امتحان کنید و سپس به‌سراغ تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی بروید. تعمیر کردن یک قطعه سخت‌افزاری معمولاً هزینه بالایی دارد، چون شما علاوه‌بر پول قطعه باید هزینه دستمزد نیروی انسانی متخصص را هم بپردازید. با این اوصاف، تعمیر دکمه پاور آخرین گزینه روی میز است.

 

 

دکمه پاور گوشی شیائومی چه کاربردهایی دارد؟


 
دکمه پاور در گوشی‌های هوشمند لزوماً فقط برای روشن یا خاموش کردن نیست. گاهی ممکن است که گوشی موبایل دچار مشکلات نرم‌افزاری مثل هنگ کردن شود و چاره‌ای به‌جز ری‌استارت کردن وجود نداشته‌باشد. همچنین، با استفاده از دکمه پاور گوشی می‌توان صفحه‌نمایش را روی حالت Screen Lock (قفل صفحه) قرار داد یا آن را حالت قفل خارج کرد. همچنین، وجود دکمه پاور می‌تواند در مصرف باتری صرفه‌جویی کند. مثلاً زمانی‌که شما قصد خاموش کردن گوشی موبایل خود را دارید، نیازی به دستورات نرم‌افزاری پیچیده ندارید و با نگه داشتن دکمه پاور می‌توانید دستگاه را خاموش کنید. 
سازندگان گوشی‌های موبایل هوشمند، سالانه میلیون‌ها دلار صرف توسعه محصولات خود می‌کنند تا ساختار آن‌ها نوآورانه‌تر، کوچک‌تر، سریع‌تر و قدرتمندتر شود. دکمه پاور، کاربردی‌ترین بخش سخت‌افزاری یک گوشی موبایل است و موارد کاربرد آن عبارتند از:
●    روشن یا خاموش کردن
●    دسترسی به حالت امن (Safe Mode)
●    قرار دادن دستگاه روی حالت فست بوت (fastboot mode)
●    دسترسی به حالت بازیابی یا ریکاوری (recovery mode)
●    قطع تماس‌های تلفنی

 

کاربرد دکمه پاور گوشی شیائومی

 

مطالب مرتبط: مشکلات گوشی‌های شیائومی و رفع آن‌ها 

 

مشکلات رایج دکمه پاور گوشی‌های شیائومی و 4 راه‌حل کاربردی برای تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی


 
کاربردهای متعدد دکمه پاور در سری جدید گوشی‌های موبایل برند شیائومی، بیشتر هم شده‌اند. همین مسئله باعث می‌شوند تا کاربران از این دکمه کاربردی، بیش‌ازاندازه استفاده کنند. دلایل مختلفی باعث خرابی دکمه پاور یا همان دکمه روشن‌خاموش می‌شوند، اما روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان این مشکلات را برطرف کرد. بعضی از رایج‌ترین مشکلات دکمه پاور گوشی‌های شیائومی عبارتند از:
●    کار نکردن
●    سفت شدن بیش‌ازحد، در حدی که در حین نگه داشتن دکمه، اتفاقی رخ ندهد.
●    شکستن
●    کار کردن خودبه‌خودی

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

راه‌کار اول: ری‌استارت کردن گوشی موبایل

 


مشکل دکمه پاور در گوشی‌های شیائومی در اکثر اوقات موقتی است و دکمه به‌علت یک نقص جزئی کار نمی‌کند. اولین قدم در مواجهه با مشکل کار نکردن دکمه پاور، ری‌استارت کردن دستگاه است. اگر طراحی گوشی به‌نحوی است که می‌توان باتری آن را خارح کرد، این کار را انجام دهید و سپس دکمه پاور را از لحاظ سالم بودن بررسی کنید.
اگر مدل گوشی موبایل‌تان به‌نحوی نیست که بتوان باتری آن را خارج کرد، باید دستگاه را به شارژر وصل کنید تا بتوانید بدون نیاز به دکمه پاور، عملیات ری‌استارت را انجام دهید. پس از اتصال گوشی به شارژر، صفحه‌نمایش گوشی روشن می‌شود و می‌توان بدون نیاز به دکمه پاور با آن کار کرد. برای ری‌استارت کردن گوشی، آن را به یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر وصل کنید و از طریق گزینه ریکاوری (Recovery Mode) یا گزینه Power OFF، اجازه دهید تا گوشی ری‌استارت شود.

 

انواع مشکلات دکمه پاور گوشی شیائومی

 

راه‌کار دوم: نظافت دکمه پاور


ممکن است که آشغال‌های ریز، گردوغبار یا کاغذهای خیلی کوچک در فضای بین دکمه و بدنه گوشی گیر کرده باشند و باعث نارسایی و کار نکردن دکمه پاور بشوند. شما می‌توانید با یک دستگاه مکش ساده یا گوش‌پاک‌کن، فضای بین دکمه و بدنه را به‌آرامی نظافت کنید. توجه کنید که بی‌دقتی در نظافت بخش سخت‌افزاری گوشی‌های موبایل می‌تواند باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود که هزینه‌های بالایی را در پی دارد.

 

 

راه‌کار سوم: از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده کنید


اپلیکیشن‌های شخص ثالث (third-Party Applications)، برنامه‌هایی هستند که توسط منابعی به‌غیر از Google Play و App Store ارائه می‌شوند. بعضی از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند در زمانی‌که دکمه پاور گوشی‌های هوشمند از جمله گوشی‌های شیائومی خراب شده‌اند، برای کاربران مفید باشند. این اپلیکیشن‌ها که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانند عملکردهای مهمی مثل روشن یا خاموش کردن دستگاه، کم یا زیاد کردن صدای گوشی و غیره را در نبود دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا انجام دهند.
●    اپلیکیشن Volume Unlock: این اپلیکیشن، یکی از برنامه‌های جایگزین دکمه پاور است که در شرایط خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید، پس از دانلود و نصب کردن ابن اپلیکیشن، تنظیمات آن را مطابق سلیقه خودتان تغییر دهید.
●    اپلیکیشن Smart Screen ON OFF: این اپلیکیشن برای همه گوشی‌های اندرویدی طراحی شده و با ساختار گوشی‌های موبایل شیائومی هم بسیار سازگار است. حجم این برنامه کاربردی، فقط‌وفقط 5 مگابایت است و عملکرد آن هم بسیار سریع است.
●    اپلیکیشن Proximity Actions: این اپلیکیشن، سازوکار جالبی دارد و با توجه به سنسورهای مجاورتی گوشی کار می‌کند. حسگرهای این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهند تا با حرکت‌های مختلف خود، گوشی را روشن یا خاموش کنید. این اپلیکیشن، می‌تواند به‌طور کامل جایگزین دکمه پاور شود و نیاز به تعمیر این قطعه سخت‌افزاری را از بین ببرد.
●    اپلیکیشن Gravity Screen: اگر تنها دغدغه شما از کار نکردن دکمه پاور گوشی شیائومی، باز نشدن قفل صفحه است، نگران نباشید چون Gravity Screen این مشکل را برطرف می‌کند. قبل از دانلود کردن این برنامه مطئمن شوید که ساختار آن با گوشی‌های سری Mi Xiaomi مطابقت دارد یا خیر. 

 

روش حل مشکل دکمه پاور گوشی شیائومی

 

راه‌کار چهارم: مراجعه به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل


در اهمیت و کاربردی بودن دکمه پاور هیچ شکی نیست و نمی‌توان برای همیشه از آن استفاده نکرد. وجود دکمه پاور مزایایرخاص خودش را دارد که آن را به یکی از قطعات سخت‌افزاری مهم گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است. اگر همه 3 روش فوق را امتحان کردید و باز هم دکمه پاور گوشی شیائومی دچار مشکل شد، چاره‌ای جز تعمیر کردن آن ندارید. 
برای تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی، باید به یک مرکز تخصصی مراجعه کنید تا پس از عیب‌یابی دقیق، دکمه پاور با حداقل هزینه و در عرض 3 الی 4 روز تعویض شود. برای این کار می‌توانید روی خدمات تخصصی مجموعه موبایل آباد حساب ویژه‌ای باز کنید. اگر گوشی شما دارای گارانتی معتبر یا تاریخ‌دار است و شامل دکمه پاور می‌شود، می‌توانید بدون پرداخت هزینه به نمایندگی، آن را تعمیر یا حتی تعویض کنید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

نحوه روشن / خاموش کردن گوشی شیائومی بدون دکمه پاور


دکمه پاور بعضی از گوشی‌های موبایل مخصوصاً محصولات برند شیائومی به‌سرعت فرسوده و خراب می‌شوند. روش‌های بسیاری برای ری‌استارت کردن یا روشن و خاموش شدن گوشی‌های شیائومی بدون نیاز به دکمه پاور وجود دارند. یکی از این روش‌ها در بخش قبلی این مقاله و با معرفی چند اپلیکیشن تخصصی به شما معرفی شد. در این بخش از مقاله به سراغ یکی دیگر از روش‌هایی رفته‌ایم که کمی تخصصی‌تر و البته کاربردی‌تر است.
سریع‌ترین روش برای ری‌استارت کردن گوشی‌های شیائومی بدون دکمه پاور، استفاه از اپلیکیشن Magisk است. برای این کار، پس از نصب این اپلیکیشن روی کامپیوتر، گوشی را از طریق USB به سیستم ویندوز وصل کنید. در کامپیوتر و در بخش مربوط به نرم‌افزار Magisk، در ابتدا روی گزینه Start و سپس cmd کلیک کنید. حالا گزینه adb reboot را تایپ کنید و کلید اینتر (Enter) را فشار دهید. در نهایت، روی گزینه adb reboot recovery کلیک کنید تا گوشی موبایل شیائومی ری‌استارت شود.

روشن کردن گوشی شیائومی بدون دکمه پاور

 

چرا دکمه پاور گوشی شیائومی پس از مدتی سفت می‌شود؟


 
گاهی پیش می‌آید که در هنگام اسکرین‌شات گرفتن یا روشن و خاموش کردن گوشی، با سفتی دکمه پاور مواجه می‌شوید و نمی‌توانید آن را به‌راحتی فشار دهید. این مشکل می‌تواند به‌دلیل خرابی بُرد یا مدارهای کوچک داخل گوشی باشد که در نهایت باعث تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی می‌شود. فرایند عیب‌یابی دکمه پاور و بررسی دلیل سفت شدن آن باید توسط تکنسین متخصص انجام شود. تکنسین، برای انجام دادن این کار باید بُرد دکمه پاور را خارج و قطعه سخت‌افزاری مربوط به آن را با دقت بررسی کند. 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.


 

 

تعمیر دکمه پاور گوشی در موبایل آباد


تعمیر دکمه پاور گوشی شیائومی، تنها یکی از درخواست‌های پرتکرار است و معمولاً در مدل‌های جدید سری Redmi بیشتر اتفاق می‌افتد. علی‌رغم این‌که مشکلات سخت‌افزاری معمولاً به‌دلیل فرسودگی دستگاه موبایل رخ می‌دهند، اما گاهی مشکلات نرم‌افزاری هم در این میان دخیل هستند.
مراکز تعمیر موبایل مختلفی در سطح کشور وجود دارند که مشکلات سخت‌افزاری گوشی‌های موبایل را برطرف می‌کنند. برجسته‌ترین تفاوت مجموعه موبایل آباد با سایر مراکز تعمیر، امکان ثبت درخواست تعمیرات موبایل به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی است. در دنیای پرنوسان و گران قطعات گوشی‌های موبایل، هزینه‌های به‌مراتب کمتری را در موبایل آباد پرداخت کنید!

 

سوالات متداول


دکمه پاور به‌جز روشن یا خاموش کردن چه کاربردهایی دارد؟ 


دکمه پاور، کاربردی‌ترین بخش سخت‌افزاری یک گوشی موبایل است و موارد پرکاربرد آن عبارتند از: دسترسی به حالت امن (Safe Mode)، قرار دادن دستگاه روی حالت فست بوت (fastboot mode)، دسترسی به حالت بازیابی یا ریکاوری (recovery mode) و قطع تماس‌های تلفنی.

 

آیا امکان روشن یا خاموش کردن گوشی بدون دکمه پاور وجود دارد؟


 سریع‌ترین روش برای ری‌استارت کردن گوشی‌های شیائومی بدون دکمه پاور، استفاه از اپلیکیشن Magisk است. برای این کار، پس از نصب این اپلیکیشن روی کامپیوتر، گوشی را از طریق USB به سیستم ویندوز وصل کنید. در کامپیوتر و در بخش مربوط به نرم‌افزار Magisk، در ابتدا روی گزینه Start و سپس cmd کلیک کنید. حالا گزینه adb reboot را تایپ کنید و کلید اینتر (Enter) را فشار دهید. در نهایت، روی گزینه adb reboot recovery کلیک کنید تا گوشی موبایل شیائومی ری‌استارت شود.

 

در شرایطی که دکمه پاور کار نمی‌کند، چگونه قفل صفحه‌نمایش را باز کنم؟


اگر تنها دغدغه شما از کار نکردن دکمه پاور گوشی شیائومی، باز نشدن قفل صفحه است، نگران نباشید چون Gravity Screen این مشکل را برطرف می‌کند. پیش از دانلود کردن این برنامه مطئمن شوید که ساختار آن با گوشی‌های سری Mi Xiaomi مطابقت دارد یا خیر.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات