لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر سوکت شارژ گوشی آیفون با موبایل آباد

تعمیر سوکت شارژ گوشی آیفون با موبایل آباد

یکی از اتفاقات نگران‌کننده در مورد گوشی‌های آیفون این است که دستگاه را به شارژر وصل کنید و صدای نوتیفیکیشن وصل شدن آن را نشنوید. گاهی هم پیش می‌آید که گوشی آیفون در حال شارژ شدن است ولی دائماً قطع‌ و وصل می‌شود. همه این علائم نشان می‌دهند که پورت شارژر گوشی آیفون دچار مشکل شده و احتمالاً ناچار به تعمیر سوکت شارژ آیفون خواهید شد. البته برخی از مشکلات رایج سوکت‌های شارژر آیفون را می‌توان با درنظر گرفتن راه‌کارهای ساده برطرف کرد. مثلاً اگر تمامی قطعات شارژر را بررسی کردید و هیچ مشکلی نبود، سوکت را با یک قطعه غیرفلزی مثل خلال دندان و دستمال‌کاغذی، تمیز کنید.
خرابی سوکت شارژر، می‌تواند شروع‌کننده شمارش معکوس برای خالی شدن باتری آیفون تلقی شود. این‌که گوشی آیفون شارژ نداشته‌باشد و سوکت شارژتان هم خراب شود، تجربه ناامیدکننده و تلخی است که امیدواریم برایتان پیش نیاید. در این مقاله از موبایل آباد، علاوه بر بررسی راه‌کارهای پیشگیری از خرابی باتری، بهترین راه برای تعمیر سوکت شارژ آیفون را هم در اختیارتان قرار می‌دهیم. با یکی دیگر از مطالب کاربردی تعمیرات گوشی آیفون با ما همراه شوید.

تعمیر سوکت شارژ گوشی اپل

علائم خرابی سوکت شارژ گوشی‌های موبایل آیفون

اگر باتری آیفون شما شارژ نمی‌شود، به‌کندی شارژ می‌شود یا دائماً یک پیام هشداردهنده در مورد سلامت باتری نشان می‌دهد، احتمالاً مشکل از سوکت شارژ است. گاهی ممکن است که سوکت شارژ خراب نباشد و پس از عیب‌یابی معلوم شود که مشکل از کابل شارژر یا قطعات دیگر است. برای این‌که در مورد دیگر دلایل شارژ نشدن آیفون مطمئن شوید، گوشی خود را به منابع مختلف برق مثل پریز دیواری، درگاه USB 2.0 یا USB 3.0 کامپیوتر و آداپتور برق USB وصل و وضعیت شارژ شدن را بررسی کنید. 
اگر گوشی آیفون در حال شارژ باشد، علامت رعدوبرق در داخل نماد باتری دیده می‌شود. اگر با جابه‌جا کردن منبع برق، باز هم در شارژ کردن گوشی دچار مشکل شدید، باید علائم دیگر را بررسی کنید.
علائم رایج خرابی سوکت شارژ عبارتند از:
●    شارژ نشدن باتری
●    طول کشیدن بیش‌ازحد فرایند شارژ شدن آیفون
●    توقف فرایند شارژ شدن آیفون، زمانی‌که باتری گوشی تا 80 درصد شارژ شده است
●    ظاهر شدن پیغام‌های هشداردهنده یا نوتیفیکیشن‌های مکرر

دلایل خرابی سوکت شارژ آیفون

4 روش برای حل مشکلات و تعمیر سوکت شارژ آیفون

پورت لایتنینگ شارژر آیفون، گاهی با مشکلات و ایرادهای نرم‌افزاری روبه‌رو می‌شود. این بدان معناست که خرابی سخت‌افزاری لزوماً به‌عنوان تنها دلیل خرابی این قطعه مهم محسوب نمی‌شود. پیش‌ازاین‌که بخواهید برای تعمیر سوکت شارژ آیفون هزینه بپردازید، بهتر است چند راه‌کار کاربردی را امتحان کنید. اگر هیچ‌کدام از این روش‌ها موثر نبودند، برای تعمیرات به مرکز تعمیرات موبایل تخصصی موبایل آباد مراجعه کنید.

روش اول: ری‌استارت کردن گوشی آیفون

ری‌استارت کردن یا راه‌اندازی مجدد دستگاه، اولین قدم مواجهه با هرگونه مشکل عجیب‌وغریب در گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون است. شاید باورکردنی نباشد، اما ری‌استارت کردن می‌تواند گاهی مشکلات مربوط به پورت لایتنینگ را هم حل کند. نحوه ری‌استارت کردن آیفون در سری‌های آیفون 5 و بالاتر (از جمله نسل اول آیفون، SE) عبارتند از:
     در مدل‌های پایین‌تر، دکمه بالایی را نگه دارید و نواری که روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود را به سمت چپ یا راست بکشید. حالا منتظر بمانید تا گوشی خاموش شود. پس از خاموش شدن، دکمه بالایی را نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. 
●    برای ری‌استارت کردن سری‌های 6، 7 و 8 ایفون از جمله آیفون SE، دکمه کناری گوشی را فشار دهید و نگه دارید. نواری که ظاهر می‌شود را به یک سمت بکشید و منتظر شوید تا دستگاه پس از چند ثانیه خاموش شود. پس از خاموش شدن، دکمه کناری را دوباره نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.
●    در سری‌ آیفون X و مدل‌های جدیدتر از جمله نسل سوم آیفون SE، باید یکی از دکمه‌های صدا را به‌همراه دکمه کناری فشار دهید و نگه دارید. پس از ظاهر شدن نوار روی صفحه‌نمایش، آن را حرکت دهید تا گوشی خاموش شود. حالا دکمه پاور را مجدداً نگه دارید تا لوگوی اپل روی گوشی نمایان شود.

روش دوم: قاب گوشی را بردارید

اگر به‌تازگی یک قاب جدید خریده‌اید، احتمالاً سوکت شارژ آیفون با آن سازگاری ندارد و گوشی شارژ نمی‌شود. ممکن است که بریدگی پایین قاب خیلی کوچک‌تر از حد معمول باشد و نتواند سوکت شارژ لایتنینگ را به‌درستی به شارژر وصل کند. قاب گوشی را در حین شارژ شدن دستگاه بردارید تا چنین مشکلی رخ ندهد.

روش‌های تعمیر سوکت شارژ آیفون

روش سوم: سوکت شارژ را تمیز کنید


 اگر مشکل پورت لایتنینگ آیفون به‌دلیل مشکلات سیستم عامل و کیت‌های نرم‌افزاری نیست، بهتر است که نظافت داخل سوکت را امتحان کنید. سعی کنید تا سوکت شارژ آیفون را زیر نور مستقیم قرار دهید و هرگونه کثیفی، گردوغبار، آشغال یا چربی را از آن پاک کنید. حتی اگر چیز خاصی در سوکت نمی‌بینید، با یک گوش‌پاک‌کن یا خلال دندان، درون آن را به‌آرامی تمیز کنید. در هنگام انجام دادن این کار مراقب باشید تا به پورت حساس لایتنینگ و سایر قطعات آیفون آسیبی نرسد. ضمناً پیش از شروع نظافت سوکت، گوشی را خاموش کنید.

روش چهارم: آپدیت کردن سیستم عامل iOS

گاهی اشکالات جزئی در کیت‌های نرم‌افزاری گوشی می‌تواند دلیل کار نکردن پورت لایتنینگ باشد. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که باگ‌ها و ایرادهای بزرگ نرم‌افزاری باعث می‌شوند تا ارتباط سیستم عامل و سوکت شارژ قطع شود. برای به‌روزرسانی iOS گوشی خود، در ابتدا به بخش تنظیمات یا Setting بروید و گزینه General را لمس کنید. سپس از گزینه Menu، بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار (Software Update) را انتخاب کنید تا مشکل احتمالی شارژ نشدن موبایل رفع شود.

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

تعمیر سوکت شارژ آیفون با موبایل‌آباد

سوکت شارژ یا پورت لایتنینگ گوشی آیفون، شاهراه شارژ شدن باتری گوشی است. گاهی پیش می‌آید که این سوکت به‌دلایل پیش‌پاافتاده‌ای مثل جمع شدن گردوغبار در داخل پورت یا آپدیت نشدن سیستم‌عامل iOS دچار نارسایی می‌شود. با توجه به راه‌کارهای ساده‌ای که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات رایج سوکت شارژ آیفون را حل کرد. اما اگر مشکلات پورت لایتنینگ حاد باشد، چاره‌ای به‌جز تعمیر آن وجود ندارد.
هزینه تعمیر سوکت شارژ آیفون، بسته‌به تعمیرگاه موردنظر و میزان حرفه‌ای بودن تکنسین‌ها متغیر است. باتوجه‌به نوسان قیمت و دستمزد بالا نمی‌توان برآورد دقیقی از هزینه‌های تعمیر پورت لایتنینگ شارژ داشت. البته شما می‌توانید درخواست تعمیرات موبایل را به‌صورت آنلاین در سایت موبایل آباد ثبت کرد. اگر سوکت شارژ آیفون یا بخش‌های دیگر گوشی موبایل‌تان دچار خرابی یا مشکل شده‌، با مشاورین مجرب و حرفه‌ای ما همین حالا تماس بگیرید!

 

سوالات متداول


علائم خرابی سوکت شارژ آیفون چه هستند؟


 علائم رایج خرابی عبارتند از: شارژ نشدن باتری، طول کشیدن بیش‌ازحد فرایند شارژ شدن آیفون، توقف فرایند شارژ شدن، زمانی‌که باتری گوشی تا 80 درصد شارژ شده است و ظاهر شدن پیغام‌های هشداردهنده یا نوتیفیکیشن‌های مکرر

 

هزینه تعمیر سوکت شارژ آیفون چقدر است؟ 


هزینه تعمیر بسته به تعمیرگاه مورد نظر و میزان حرفه‌ای بودن تکنیسین‌ها متغیر است. باتوجه.به نوسان قیمت و دستمزد بالا نمی‌توان برآورد دقیقی از هزینه‌های تعمیر پورت لایتنینگ شارژ داشت.

آیا قاب گوشی باعث نارسایی سوکت شارژ آیفون می‌شود؟


ممکن است که بریدگی گایین قاب خیلی کوچک‌تر از حد معمول باشد و نتواند سوکت شارژ لایتنینگ را به‌درستی وصل کند. قاب گوشی را در حین شارژ شدن دستگاه بردارید تا چنین مشکلی رخ ندهد.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات