لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض هارد آیفون (ارتقا ظرفیت آیفون)

تعمیر و تعویض هارد آیفون (ارتقا ظرفیت آیفون)

خرابی هارد آیفون اگرچه بسیار نادر است، اما گاهی مواقع می‌تواند اسمارت‌فون لوکس و گران‌قیمت شما را با مشکلات جدی مواجه سازد. آیفون‌ها همیشه به کیفیت بالای طراحی و ساخت مشهور بوده‌اند و کاربران اعتقاد دارند که در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی، آیفون‌ها خیلی کمتر با مشکل روبه‌رو می‌شوند. اما مثل هر وسیله‌ الکترونیکی دیگری، دارنده گوشی آیفون هم تحت شرایط خاصی ممکن است با مشکلات سخت‌افزاری دست‌وپنجه نرم کند.

یکی از این مشکلات، خراب شدن هارد آیفون است تعمیر هارد آیفون کاری بسیار تخصصی و حساس است و بهتر است این کار را به یک مرکز تعمیرات موبایل مجاز و معتبر بسپارید. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی علل خرابی و راه‌های تعمیر هارد آیفون بپردازیم.

همچنین برای تعمیر و تعویض هارد آیفون خود می‌توانید از طریق بخش تعمیرات آیفون سایت موبایل آباد نسبت به تعمیر گوشی آیفون خود اقدام کنید و از خدماتی مانند تحویل فوری و ضمنات اصالت قطعات برخوردار شوید.

تعمیر برد گوشی آیفون

 

 هارد چیست؟

 

قبل از هرچیز باید ببینیم هارد چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر کمی با کامپیوتر آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که از قدیم‌الایام کامپیوترها دارای قطعه‌ای به نام هارد دیسک درایو (Hard Drive Disk و مخفف آن HDD) بودند که وظیفه‌ی آن، ثبت و نگهداری اطلاعات مختلف از جمله عکس، فیلم، بازی، فایل‌های نصب نرم‌افزارها، فایل‌های سیستمی ویندوز و... بود.

این قطعه هنوز هم در بسیاری از کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی فقط به‌عنوان یکی از حافظه‌های ذخیره‌سازی جانبی داده‌ها شناخته می‌شود.

درواقع تمامی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها و اسمارت‌فون‌ها دارای یک یا چند جزء الکترونیکی هستند که وظیفه‌ی ذخیره‌سازی داده‌ها را بر عهده دارند، اما انواع مختلفی از این حافظه‌ها وجود دارد که هر کدام نامی مخصوص به خود را دارند. مثلا حتما نام حافظه SSD را شنیده‌اید که در لپ‌تاپ‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آن بسیار بالاتر از هارد دیسک درایوهای قدیمی‌تر است و تکنولوژی و نحوه‌ی کار آن هم کاملا با HDDها فرق می‌کند.

در مورد گوشی‌های تلفن همراه هم وضعیت به همین شکل است. یکی از مواردی که هنگام خرید یک تلفن همراه به آن توجه می‌کنید، مقدار حافظه داخلی آن است که در مدل‌های جدیدتر معمولا از 32 تا 512 گیگ متفاوت است (البته حافظه‌های داخلی بالاتری مثل یک ترابایت هم در اسمارت‌فون‌های پرچمدار وجود دارد). برخی افراد این حافظه داخلی تلفن همراه را به نام رم می‌شناسند و برخی دیگر به آن هارد می‌گویند!

اما در واقعیت، از آنجایی‌که حافظه‌های داخلی قدیمی‌تر در کامپیوترها هارد درایو نام داشتند، این نام هنوز هم بر سر زبان‌ها مانده است و امروزه در هیچ اسمارت‌فونی از هارد دیسک درایو به‌عنوان حافظه داخلی استفاده نمی‌شود!

پس در مجموع، هر اسمارت‌فونی قطعا دارای یک حافظه داخلی است، اما نوع این حافظه داخلی HDD نیست! و بدین‌ترتیب هارد آیفون فقط یک اصطلاح است که توسط تعمیرکاران و مردم برای معرفی حافظه داخلی گوشی‌های آیفون به کار می‌رود و با اینکه این اصطلاح چندان درست نیست، ولی برای درک بهتر ما در ادامه این مطلب نیز از اصطلاح تعمیر هارد آیفون استفاده خواهیم کرد.

 

حافظه داخلی آیفون چیست و چه اهمیتی دارد؟

فضای ذخیره‌سازی در iPhone یا iPad به مقدار حافظه فلش حالت جامد (solid-state flash memory) موجود برای ذخیره برنامه‌ها، موسیقی، اسناد، فیلم ها، بازی‌ها و عکس‌ها اشاره دارد. مقدار فضای ذخیره‌سازی موجود بر حسب GB (گیگابایت) توضیح داده شده است و فضای ذخیره‌سازی آیفون در دستگاه‌های فعلی از 32 گیگابایت تا 512 گیگابایت متغیر است. سیستم عامل iOS معمولاً مقداری از این فضا را اشغال می‌کند، بنابراین همه آن در دسترس شما نخواهد بود.

اما اگر بخواهیم راجع به اهمیت هارد آیفون صحبت کنیم، آخرین جمله‌ی پاراگراف بالا به‌تنهایی اهمیت آن را برای ما مشخص می‌کند! زیرا تمامی اطلاعات سیستم‌عامل گوشی شما بر روی حافظه داخلی ذخیره می‌شود. پس وقتی هارد آیفون خراب شود، شما نه‌تنها اطلاعات شخصی خود را از دست می‌دهید، بلکه دستگاه شما نیز اطلاعات مربوط به راه‌اندازی و عملکرد صحیح سیستم‌عامل خود را از دست می‌دهد!

در واقع وقتی هارد گوشی اپل کاملا خراب شود، دستگاه شما از دسترس خارج شده و دیگر کار نخواهد کرد. علت به‌وجود آمدن این مشکل چیست؟ آیا تعمیر هارد آیفون امکان‌پذیر است؟

 

هارد ایفون چیست؟

چه عواملی که باعث خرابی هارد آیفون می‌شود؟

خراب شدن هارد آیفون اگرچه نادر است، اما شرایط خاصی می‌توانند حافظه داخلی دستگاه شما را مختل کرده و یا از کار بیندازند. این شرایط می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تلفن را در مکان‌های مرطوب برای طولانی‌مدت نگه دارید و یا به درون آب بیفتد.

  • گوشی آیفون شما تحت ضربات شدید و نیروهای خارجی قرار بگیرد.

  • اورکلاک یا استفاده بیش از حد از بازی‌ها، نرم‌افزارهای سنگین باعث می‌شود هارد بیش از حد کار کند و باعث اختلال در عملکرد آن شود.

  • در حین استفاده از گوشی آن را شارژ کنید، از شارژر بد یا غیراستاندارد استفاده کنید و یا عادت داشته باشید که قبل از شارژ مجدد تا زمانی که باتری تمام شود، از آن استفاده کنید.

 

عوامل خرابی هارد ایفون

چه زمانی باید برای تعمیر هارد آیفون اقدام کنیم؟

هرگاه مطمئن شدید که هارد دستگاه شما با مشکل مواجه شده است، باید برای تعمیر آن اقدام کنید. اما از کجا بفهمیم که این قطعه دچار مشکل شده است؟ شرایط و علائم زیر می‌توانند نشانه‌ای از خرابی هارد آیفون باشند. البته دقت کنید که وجود هر یک از این شرایط قطعا به معنای خراب بودن هارد گوشی شما نیست، بلکه اگر این علائم را در اسمارت‌فون خود می‌بینید، یکی از احتمالات موجود برای آن را می‌توان خرابی هارد گوشی درنظر گرفت.

با این‌حال تنها یک متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند خراب بودن هارد گوشی شما را تشخیص دهد. سپس تعمیرکار تعیین می‌کند که آیا تعمیر هارد گوشی اپل ممکن است و یا باید به تعویض هارد گوشی آیفون خود بپردازید. تعمیر هارد آیفون، این قطعه بسیار حیاتی در گوشی خود را به متخصصان باتجربه موبایل آباد بسپارید.

علائم مشکل در هارد گوشی آیفون عبارتند از:

  • وقتی آیفون را روشن می‌کنید، به‌صورت خودبه‌خود دوباره راه‌اندازی می‌شود و یا حتی ممکن است بی‌دلیل خاموش شود.

  • روبه‌رو شدن با پیغام "Encrypt Unsuccessful" پس از لود شدن دستگاه

  • دستگاه در حین راه‌اندازی، روی عکس سیب گاز خورده قفل می‌کند!

  • سیستم عامل به طور مداوم «هنگ» می‌کند.

  • اطلاعات روی دستگاه شما خودبه‌خود پاک می‌شوند.

  • امکان استفاده از اپ‌های گوشی خود را ندارید.

  • هنگامی که سعی می‌کنید iOS را از طریق iTunes بازیابی کنید، با خطاهای مختلفی مواجه می‌شوید.

در توضیح مورد آخر، حتما می‌دانید که بازیابی سیستم‌عامل از طریق iTunes مطمئن‌ترین راه برای مقابله با مشکلات مختلف دستگاه است. با این‌حال، اگر هارد آیفون مشکل داشته باشد، ممکن است روند بازیابی قطع شود و با خطاهای مشخصه زیر همراه باشد:

  • خطای 21، 9، 2009، 4005، 14، 40، 4013: همه آ‌ن‌ها می‌توانند در مورد مشکلات منبع تغذیه حافظه، خطاهای منبع تغذیه و مشکلات مختلف با هارد آیفون مرتبط باشند.

  • خطای 0XE8000013: نشان‌دهنده firmware نادرست تراشه فلش مموری است.

اما مهم است که این را به‌خاطر بسپارید که iTunes به‌گونه‌ای تنظیم شده است که شماره خطای یکسان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به‌عنوان مثال، خطای 4013 می‌تواند هم مشکلات مربوط به خود تراشه و هم استفاده غیراصولی از سیم برای اتصال به رایانه شخصی را نشان دهد.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

راه‌های جلوگیری از خرابی هارد آیفون

اگر می‌خواهید از تقبل هزینه تعمیر هارد آیفون جلوگیری کنید، باید راه‌های درست استفاده کردن از گوشی خود را بدانید! در واقع استفاده اصولی از آیفون نه‌تنها عمر هارد آن را افزایش می‌دهد، بلکه از خرابی سایر قطعات سخت‌افزاری آن نیز جلوگیری می‌کند. مثلا در ادامه چندین مورد که با رعایت آن‌ها می‌توانید جلوی خراب شدن هارد گوشی اپل خود را بگیرید را بیان می‌کنیم:

  • هیچگاه گوشی خود را زمانی که در شارژ است خاموش یا ریست نکنید. به‌طورکلی تا حد امکان زمانی که گوشی خود را به شارژ زده‌اید تا حد ممکن با آن کاری نداشته باشید!

  • آیفون‌های قدیمی‌تر که ضدآب نبودند، در مقابل آب‌خوردگی بسیار حساس هستند. بنابراین آن‌ها را از آب و رطوبت زیاد دور نگه دارید. در مورد آیفون‌های جدید که دارای گواهینامه IP هستند نیز بهتر است برای طولانی‌مدت آن‌ها را درون استخر یا دریا نبرید.

  • ضربه‌خوردگی یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی سخت افزار تلفن همراه است. یک ضربه‌ی شدید حتی می‌تواند باعث خرابی هارد آیفون هم بشود.

  • حتی جیلبریک کردن آیفون می‌تواند باعث خرابی هارد آن شود، پس بهتر است از این کار صرف‌نظر کنید.

  • به‌هیچ‌وجه از شارژرهای غیراستاندارد (مخصوصا نسخه‌های فروشی در مترو!) برای آیفون گران‌قیمت خود استفاده نکنید.

  • وقتی شارژ گوشی شما کمتر از 20 الی 30 درصد است، آن را ریست فکتوری نکنید.

  • از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کنید.

 

جلوگیری از خرابی هارد ایفون

 

آیا ظرفیت هارد آیفون را می‌توان افزایش داد؟

پاسخ به سوال در مورد ارتقا حافظه آیفون - ارتقا هارد آیفون متاسفانه خیلی سخت است. بسیاری از متخصصان می‌گویند که ارتقاء ظرفیت حافظه آیفون به‌صورتی‌که در عملکرد آن اشکالی ایجاد نشود، امکان پذیر نیست. با این‌حال برخی متخصصان ادعا می‌کنند که می‌توان هارد آیفون را از روی برد آن برداشته و اطلاعات مربوط به سریال و imei و سایر آدرس‌های انحصاری ثبت‌شده روی گوشی را یادداشت و سپس همگی آن‌ها را روی هارد جدید ثبت کرد و بدین‌ترتیب بدون ایجاد مشکل خاصی، ظرفیت هارد آیفون را افزایش داد.

اما در وب‌سایت شرکت اپل صحبتی از امکان انجام این روش نشده است و بنابراین اگر قصد انجام این کار را دارید، حتما با تعمیرکاران حرفه‌ای آیفون در موبایل آباد مشورت کنید.

برای سایر گوشی‌های هوشمند، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی معمولاً به این معنی است که تلفن از حافظه قابل جابجایی مانند کارت SD پشتیبانی می‌کند. با یک کارت SD، می‌توانید علاوه‌بر حافظه داخلی گوشی، مقداری فضای ذخیره‌سازی نیز به دستگاه خود اضافه کنید. اما آیفون از این مورد پشتیبانی نمی‌کند، زیرا شرکت اپل تقریباً همیشه ارتقاء سخت‌افزاری کاربران را به خریدن مدل جدیدی از محصولات خود محدود می‌کند.

بنابراین، اگر نمی‌توانید حافظه داخل آیفون را ارتقا دهید، چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟ آیفون همیشه هر مدل از گوشی‌های خود را با حافظه‌های داخلی مختلف روانه بازار می‌کند. مثلا آیفون 13 در مدل‌های 128 و 256 و 512 گیگ به بازار عرضه شد. پس اگر بیشتر هزینه کنید، می‌توانید حافظه داخلی بیشتری داشته باشید.

 

افزایش ظرفیت هارد ایفون

هزینه تعمیرات هارد آیفون

اول از همه حتما سوال شما این است که آیا تعمیر هارد آیفون در درجه‌ی اول شدنی است؟ شاید. اما، البته نه «در خانه»! علاوه‌براین، همه مراکز خدماتی قادر به انجام این عملیات نیستند. به‌عنوان مثال، در یک تعمیرگاه موبایل معمولی در سطح شهر به احتمال زیاد نمی‌توانید کمکی دریافت کنید! زیرا این کار نیاز به تجهیزات و البته تخصص بسیار فراوان دارد. ضمن اینکه هر تعمیرکاری نمی‌تواند به‌درستی تعیین کند که آیا تعمیر هارد آیفون برای دستگاه شما توصیه می‌شود و یا باید به‌طورکلی آن را تعویض کرد.

همچنین اگر تعمیر هارد آیفون شما به‌درستی انجام نشود و یا تعویض این قطعه با یک قطعه‌ غیراورجینال انجام شود، مطمئنا به‌زودی باید برای تعویض دوباره‌ آن هزینه کنید! هزینه‌ی تعمیرات هارد آیفون نیز بسته به مدلی که از آن استفاده می‌کنید کاملا متفاوت است، اما با مراجعه به موبایل آباد می‌توانید مطمئن شوید که مشکل هارد آیفون شما در کمترین زمان با حداقل هزینه در مقایسه با سایر همکاران و به‌صورت کاملا تضمینی و با استفاده از ابزار و وسایل پیشرفته و قطعات اورجینال برطرف خواهد شد.

 

هزینه تعمیر هارد آیفون

برای تعمیر و تعویض هارد آیفون چکار کنیم؟

ساده است! کار را به متخصص باتجربه بسپارید. اسمارت‌فون‌های آیفون بسیار گران‌قیمت هستند و شکی در آن نیست. پس وقتی آیفون شما به تعمیر نیاز پیدا می‌کند، باید آن را به دست افراد متخصص و باتجربه و مطمئنی بسپارید که با بکارگیری قطعات اصلی و اورجینال و با استفاده از دستگاه‌های مناسب بتوانند گوشی شما را به‌صورت تضمینی تعمیر کنند. خوشبختانه موبایل آباد تمامی ویژگی‌های ذکرشده را دارد. شما با ثبت درخواست آنلاین در سایت موبایل آباد می‌توانید با نزدیکترین نمایندگی محل سکونت خود صحبت کنید و از هزینه‌ی تعمیر یا تعویض هارد گوشی آیفون خود مطلع شوید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.

2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.

3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.


 

سوالات متداول

 

زمان تعویض یا تعمیر هارد آیفون چقدر است؟ 

 

این زمان بسته به مدل گوشی شما می‌تواند تا دو ساعت طول بکشد.

 

گر هارد آیفون ما قابل تعمیر نبود باید چکار کنیم؟ 

 

اگر متخصصان موبایل آباد تشخیص دهند که هارد آیفون شما کاملا سوخته است، آن را با یک هارد اورجینال به‌صورت تضمینی تعویض می‌کنند.

 

آیا می‌توانیم ظرفیت هارد آیفون را افزایش دهیم؟ 

 

اگرچه این کار غیرممکن نیست، اما برای اطمینان از صحت عملکرد گوشی باید با متخصصان تعمیرات آیفون مشورت کنید. شما می‌توانید از تعمیرکاران موبایل آباد بخواهید تا مزایا و معایب احتمالی و هزینه‌ی این عملیات را به شما توضیح دهند.

 

خطای 4013 یا 4014 چیست؟ 

 

این خطاها معمولا به‌دلیل اشکال در عملکرد هارد آیفون و یا حتی سوختن آن ظاهر می‌شوند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات