لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض ال سی دی تبلت

تعمیر و تعویض ال سی دی تبلت

بسیاری از افراد به این موضوع اشاره می‌کنند فضای گوشی برای انجام برخی از کارها کوچک است و از طرف دیگر حمل لپ‌تاپ می‌تواند برای آنها دشوار باشد. در اینجا استفاده از تبلت بهترین گزینه برای افرادی است که به یک فضای متوسط برای ورود به دنیای اینترنت نیاز دارند. امروزه تمامی برندها از جمله اپل و سامسونگ تبلت تولید می‌کنند و در اختیار کاربران در سطح بین‌المللی قرار می‌دهند. اما گاهی ال‌سی‌دی تبلت به دلایل مختلف آسیب می‌بیند و در اینجا تعمیر ال سی دی تبلت مطرح می‌گردد. این مسئله افراد را برای رفع مشکل ال سی دی تبلت به مراکز تعمیرات موبایل می‌کشاند. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد حل مشکل ال سی دی در اختیار شما قرار دهیم. 

مشکلات رایج در ال‌سی‌دی تبلت 

یکی از مواردی که باعث می‌شود کاربران برای تعمیر ال سی دی اقدام کنند کند شدن و هنگ کردن صفحه نمایش است. همچنین، گاهی رنگ ال‌سی‌دی تغییر می‌کند و لکه‌های مختلفی بر روی صفحه نمایش تبلت به وجود می‌آیند. 
 
اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید چه عواملی باعث آسیب به ال‌سی‌دی تبلت می‌شوند. این موارد گسترده هستند که آنها را در طول این گزارش مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

تعویض ال سی دی تبلت در موبایل آباد

دلایل عمده خرابی ال سی دی تبلت

موارد متعددی وجود دارند که سبب می‌شوند افراد برای تعمیر و یا تعویض ال سی دی اقدام کنند. همانطور که می‌دانید ال‌سی‌دی صفحه بسیار حساسی است که در موبایل‌ها و تبلت‌ها به کار برده می‌شود و می‌تواند به عنوان رابطی میان کاربر و دنیای مجازی باشد. اگر ال‌سی‌دی تار شود و یا لکه‌های مختلف بر روی آن به وجود بیایند استفاده از آن دشوار است و در نتیجه کاربران با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند. در مرحله اول بهتر است به این موضوع توجه کنیم چه عوامل به ال‌سی‌دی تبلت آسیب وارد می‌کنند و باعث می‌شوند افراد برای حل مشکل ال سی دی اقدام کنند. 

ضربه شدید 

شاید بتوان گفت اولین مسئله‌ای که باعث می‌شود افراد برای تعمیر ال سی دی تبلت اقدام کنند ضربه شدیدی است که به ساختار آن وارد می‌شود. بسیاری از افراد در نگهداری از تبلت خود بی‌توجه هستند و تبلت را در هر جایی قرار می‌دهند. نگاهی به آمار تعمیر الی سی دی تبلت در موبایل آباد نشان می‌دهد اکثر این افراد بی‌توجه تبلت خود را بر لبه میز قرار داده بودند و این مسئله باعث شده بود با یک ضربه تبلت به سمت پایین پرتاب شود و ال‌سی‌دی حساس آن آسیب ببیند. به همین دلیل، کاربران تبلت باید در نگهداری از تبلت خود بسیار مراقب باشند. 

شکستگی ال سی دی

ضربه می‌تواند باعث شکستگی ال سی دی شود. در صورتی که ال‌سی‌دی تبلت بشکند دیگر هیچ راهی جز تعویض آن باقی نمی‌ماند. گاهی شدت آسیب به حدی زیاد است که ممکن است قسمت‌های دیگر تبلت نیز آسیب دیده باشند. در این شرایط، باید یک تعمیرکار حرفه‌ای ساختار داخلی تبلت را مورد بررسی قرار دهد. 

تعمیر ال سی دی تبلت در موبایل آباد

آیا شما از گلس استفاده می‌کنید؟

یکی از مواردی که باعث می‌شود ضربه آسیب کمتری را به تبلت وارد کند گلسی است که بر روی ال‌سی‌دی صفحه سوار شده است. افرادی که تبلت می‌خرند باید در همان لحظه خرید گلس را بر روی تبلت نصب کنند. خرید گلس یک کار تخصصی است و بهتر است توسط افراد متخصص و آموزش‌دیده انجام شود. اگر در زیر گلس هوا و یا حباب وجود داشته باشد، آن گلس به خوبی نمی‌تواند از صفحه تبلت محافظت کند. در نتیجه، برای کاهش اثرات منفی ضربه به ال‌سی‌دی بهتر است استفاده از گلس را مد نظر قرار دهید.

آیا تبلت شما کاور دارد؟

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود تبلت از ضربه‌ها در امان بماند و احتمال حضور کاربران در مراکز تعمیرات موبایل را برای تعمیر ال سی دی تبلت کاهش می‌دهد استفاده از کاور و پوشش مناسب است. کاورهایی که دارای یک صفحه هستند که بر روی صفحه موبایل قرار می‌گیرد بسیار مناسب هستند و از ال‌سی‌دی به بهترین شکل محافظت می‌نمایند. بر اساس آمارها مشخص شده است تبلت‌هایی که دارای کاور و پوشش هستند کمتر از تبلت‌هایی که دارای کاور نیستند دچار شکستگی ال‌سی‌دی می‌شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود تمامی کاربران تبلت استفاده از کاورهای مناسب را مد نظر قرار دهند. 

ضربه دیدن و خیس خوردگی تبلت ال سی دی

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود کاربران برای تعویض ال سی دی تبلت به موبایل آباد و یا مراکز دیگر تعمیرات موبایل بروند رطوبت و آب است. به طور کلی باید بدانید رطوبت دشمن اصلی محصولات الکترونیک هوشمند است. اگر به مقالات دیگر در موبایل آباد که در مورد آسیب به موبایل است توجه کنید متوجه می‌شود رطوبت به عنوان عامل اصلی آسیب‌رسان شناخته شده است و می‌تواند به شدت به ال‌سی‌دی و بخش‌های دیگر موبایل از جمله برد آسیب وارد کند. 
 
یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از رطوبت عدم قراردهی تبلت در مجاورت آب و رطوبت است. هر زمان که احساس می‌کنید ممکن است آب و یا رطوبت وارد تبلت شود بهتر است آن را در کیف قرار دهید و یا پوششی را بر روی آن بکشید تا آسیب نبیند.

علت خرابی ال سی دی تبلت

قرارگیری در معرض حرارت 

از جمله مواردی که می‌تواند به ال‌سی‌دی آسیب‌های زیادی وارد کند و باعث شود کاربران برای تعمیر ال سی دی تبلت اقدام کنند قرارگیری این وسیله در معرض حرارت است. برخی از افراد ممکن است تبلت خود را در نزدیکی بخاری و یا وسایل گرمایشی قرار دهند. با اینکار ال‌سی‌دی به طور کامل آسیب می‌بیند و به احتمال زیاد افراد به جای تعمیر ال سی دی تبلت باید برای تعویض آن اقدام کنند. 
همچنین، گاهی افراد تبلت را در پشت پنجره می‌گذارند و بی‌شک نور خورشید ال‌سی‌دی را از بین می‌برد. بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب نور و حرارت به تبلت عدم قرار دادن آن در این موقعیت است. بهتر است بدانید در این گونه مواقع کاور باعث می‌شود فضای داخلی تبلت آسیب زیادی ببیند و این مسئله می‌تواند ال‌سی‌دی و بخش‌های دیگر تبلت را از بین ببرد. همواره به کاربران تبلت هشدار داده می‌شود در این مورد بسیار محتاط باشند.  

استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت 

برخی از افراد به این موضوع توجه ندارند که باید شارژر اصل و با کیفیت را به تبلت خود وصل کنند. هر شارژری که به تبلت متصل می‌شود الزما گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. امروزه تمامی شارژرهای جدید دارای آی‌سی‌های هوشمند هستند و قبل از ورود جریان الکتریسیته به درون تبلت ولتاژ و میزان آمپر آن را مشخص می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود جریان متناسب با ساختار داخلی تبلت وارد شود و در نتیجه راندمان استفاده از آن افزایش پیدا می‌کند. همچنین، شارژرهای بی‌کیفیت ممکن است جریان را نوسان‌دار وارد تبلت کنند و در این صورت قسمت‌های مختلف آن از جمله ال‌سی‌دی دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود حتما از شارژر اورجینال و یا با کیفیت استفاده کنید.

وجود لکه‌های رنگی بر روی ال‌سی‌دی 

از جمله مواردی که باعث می‌شود افراد برای تعویض ال سی دی تبلت اقدام کنند وجود لکه‌های رنگی بر روی آن است. این امر باعث می‌شود افراد نتوانند به خوبی تصاویر را از روی ال‌سی‌دی تبلت مشاهده کنند و همین امر مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود می‌آورد. یکی از مهمترین مواردی که باعث می‌شود لکه‌های سیاه و رنگی بر روی ال‌سی‌دی به وجود بیاد خراب شدن بک لایت ال‌سی‌دی است. در این شرایط، تعمیر بک‌لایت می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. موارد دیگری که باعث به وجود آمدن لکه‌های رنگی بر روی ال‌سی‌دی می‌شود و کاربران را برای تعمیر ال سی دی تبلت به سمت تعمیرات موبایل می‌کشاند به شرح زیر هستند:
•    وجود پیکسل‌های معیوب بر روی ال‌سی‌دی 
•    قرارگیری تبلت در نزدیکی حرارت 
•    نفوذ گردوغبار به ساختار داخلی تبلت 

دلایل خرابی ال سی دی تبلت

هنگ کردن ال‌سی‌دی را چگونه رفع کنیم؟

همانطور که در ابتدای این متن به آن اشاره کردیم هنگ‌کردن یکی از رایج‌ترین مواردی است که در صفحه نمایش تبلت به وجود می‌آید و باعث می‌شود کاربران برای تعمیر ال سی دی تبلت اقدام کنند. از جمله مواردی که زمینه‌ساز بروز این مشکل است وجود اختلالات نرم‌افزاری بر روی تبلت است. برای رفع این مشکل به صورت زیر عمل کنید:
•    آپدیت کردن برنامه‌ها: تمامی برنامه‌هایی را که بر روی تبلت وجود دارند آپدیت کنید. پس از آن تبلت را ریستارت کنید. 
•    ریست فکتوری: یکی از مواردی که برای تعمیر ال سی دی تبلت و رفع مشکلات نرم‌افزاری پیشنهاد می‌شود ریست فکتوری است. توصیه می‌شود از قبل از داده‌های خود بک‌آپ بگیرید. 
•    حالت safe mode: از جمله مواردی که می‌تواند مشکلات نرم‌افزاری را از بین ببرد قرار دادن تبلت در حالت safe mode است. 
•    نصب برنامه‌های ضد ویروسی: با نصب کردن برنامه‌های ضد ویروسی می‌توانید از آسیب بدافزارها به تبلت خود جلوگیری نمایید. 

هزینه و قیمت تعمیر و تعویض ال سی دی تبلت

یکی از سوالات پرتکراری که دائما پرسیده می‌شود در مورد هزینه تعمیر ال سی دی تبلت است. بهتر است بدانید فاکتورهای مختلفی بر روی هزینه تعمیر ال سی دی تبلت اثر می‌گذارند. به طور مثال، گاهی آسیب وارده به ال‌سی‌دی بسیار محدود است و تعمیرکار می‌تواند با تعمیرات جزیی این مشکل را رفع کند. 
 
اما گاهی شدت آسیب به حدی زیاد است که  تعمیرکار تصمیم می‌گیرد برای تعویض ال‌ سی دی تبلت اقدام کنند. به همین دلیل، توصیه می‌شود برای استعلام قیمت با کارشناسان موبایل آباد در تماس باشید. 

اصالت قطعات و گارانتی قطعات موبایل موبایل آباد 

وقتی صحبت از تعویض ال‌سی‌دی تبلت و یا تعمیر ال سی دی تبلت می‌شود نگرانی زیادی برای افراد به وجود می‌آید. همانطور که می‌دانید متاسفانه امروزه قطعات فیک زیادی در بازار موجود هستند و سوار شدن قطعات فیک بر روی دستگاه‌های هوشمند باعث می‌شود عملکرد آنها به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. از طرف دیگر، تشخیص قطعه اصل از فیک برای کسانی که در این زمینه تخصص ندارند بسیار دشوار است. بهتر است بدانید تمامی قطعاتی که در موبایل آباد بر روی موبایل‌های شما به کار برده می‌شوند اصل هستند و این مرکز به مشتریان خود گارانتی ارائه می‌دهد. گارانتی نشان‌دهنده اصالت کالاست و دیگر جای نگرانی برای کاربران باقی نمی‌ماند. 

تعمیر ال سی دی تبلت در موبایل آباد

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعمیر ال سی دی تبلت در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید ممکن است مشکلاتی نظیر هنگ کردن و یا تیره شدن ال‌سی‌دی باعث شوند کاربران نتوانند ارتباط خوبی را با دنیای مجازی برقرار کنند. مشکل هنگ کردن در صورتی که مرتبط با نرم‌افزارهای تبلت باشد با آپدیت کردن و یا ریست فکتوری رفع می‌گردد.

از طرف دیگر، گاهی مشکل مرتبط به تاری ال‌سی‌دی است که عواملی نظیر رطوبت، گردوغبار و یا قرارگیری در معرض رطوبت این مشکل را به وجود می‌آورند. در این شرایط، باید برای تعمیر ال سی دی تبلت اقدام شود. تعمیرات تخصصی تبلت در موبایل آباد از جمله خدماتی هستند که در این مرکز انجام می‌شوند. شما با پر کردن فرم درخواست که در صفحه اول سایت قرار گرفته است، می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید. 

سوالات پرتکرار در مورد تعمیر ال سی دی تبلت 

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد تعمیر ال سی دی تبلت پاسخ دهیم. 
 

سوالات متداول

 

روی تبلتم نقطه سیاه است، آیا باید ال‌سی‌دی آن را تعویض کنم؟     
 

لکه سیاه بر روی ال‌سی‌دی تبلت می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات متعددی باشد. ممکن است گردوغبار به ساختار داخلی تبلت نفوذ کرده باشد و همین امر باعث بروز لکه‌های سیاه می‌شود. گاهی ممکن است بک لایت ال‌سی‌دی خراب شده باشد که با تعویض آن می‌توان از همان ال‌سی‌دی استفاده کرد. به همین دلیل، ابتدا باید دلیل وجود نقطه سیاه بر روی تبلت مشخص گردد و سپس روش تعمیر ال سی دی تبلت مشخص می‌گردد. 
 

آیا تعویض ال‌سی‌دی بدین معناست که طول عمر تبلت کاهش یافته است؟
 

ال‌سی‌دی یکی از مهمترین قسمت‌های تبلت است و زمانیکه آسیب می‌بیند این نگرانی در افراد به وجود می‌آید آیا طول عمر تبلتشان کاهش یافته است! بهتر است بدانید اگر شما سریعا برای تعویض و یا تعمیر ال سی دی تبلت اقدام نکنید قسمت‌های دیگر موبایل آسیب می‌بیند. اما اگر این کار را سریعا انجام دهید، تبلت هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند و شما می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی از آن استفاده کنید. 
 

آیا شکستگی ال‌سی‌دی تبلت بدین معناست که قسمت‌های دیگر تبلت نیز آسیب دیده‌اند؟ 
 

اگر شدت آسیب‌دیدگی زیاد باشد ممکن است قسمت‌های دیگر تبلت نیز آسیب ببینند. به همین دلیل، زمانیکه کاربران برای تعمیر ال سی دی تبلت به موبایل آباد مراجعه می‌کنند و مشخص می‌گردد ال‌سی‌دی شکسته است، قسمت‌های دیگر تبلت نیز مورد بررسی و تحلیل قرار داده می‌شوند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات