لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض باتری آیفون 8

تعمیر و تعویض باتری آیفون 8

باتری‌ها نقش بسیار مهم و حیاتی در گوشی‌ها ایفا می‌کنند، آن‌ها با دریافت و ذخیره انرژی امکان استفاده از دستگاه را فراهم می‌آورند. باتری‌ها به معنای واقعی مرکز قدرت گوشی محسوب می‌شوند و تمام فعالیت‌ها و پردازش‌ها در گوشی، نیازمند وجود یک باتری سالم هستند. اگر مشکل باتری آیفون 8 شما حاد نباشد، می‌توانید با مطالبی که در ادامه مطرح می‌شود، مشکل خود را حل کنید، در غیر این صورت شما نیازمندید تا به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مانند موبایل‌آباد مراجعه کنید.

باتری گوشی ایفون 8 از چه نوعی است؟

ورود باتری‌های لیتیوم یونی به صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند انقلابی بزرگ بود. آن‌ها خیلی زود در میان کمپانی‌های بزرگ تولید گوشی، محبوب شده و جایگاه خود را تثبیت کردند. 
باتری‌های لیتیوم یونی نسب به باتری‌های یک دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشتند اما حقیقتی که از آن غافل هستیم کاهش ظرفیت این باتری‌ها پس از گذشت مدتی استفاده است. گوشی آیفون 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست و کاربران پس از گذشت حدود 1 الی 2 سال با این کاهش ظرفیت مواجه خواهند شد. 
باتوجه به بهره‌مندی آیفون8 از باتری‌های لیتیوم یونی و ویژگی‌هایی که از این باتری‌ها سراغ داریم، تنها راه چاره برای بهره‌مندی از حداقل ظرفیت باتری این است که عوامل موثر در کاهش طول عمر باتری را مدیریت و کنترل کنیم. 


همین حالا گوشیتو تعمیرکن

چه عواملی در خراب شدن باتری آیفون 8 موثر هستند؟

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در خراب شدن باتری آیفون 8 حرارت است. کاربران با استفاده طولانی مدت از گوشی، انجام بازی‌های سنگین و دیتادار، استفاده از گوشی در حالت شارژ شدن، سبب تولید حرارت زیاد و درنتیجه خراب شدن باتری آیفون 8 خود می‌شوند.
برخی از کاربران زمان شارژ کردن گوشی را به تعویق انداخته و تا مقدار شارژ باتری به عدد صفر نرسد، اقدام به شارژ کردن باتری نمی‌کنند. این مسئله به باتری آسیب زده و سبب کاهش طول عمرباتری می‌شود.
همچنین عوامل بیرونی نیز می‌توانند در خرابی باتری گوشی آیفون 8 موثر باشند. عواملی مانند: ضربه خوردن یا آب‎‌خوردگی گوشی.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، این مقاله را از دست ندهید: تعمیر گوشی آب‌خورده

 

از سلامت و اصل بودن شارژر خود مطمئن شوید. شارژرهای آسیب‌دیده یا غیراورجینال نیز به باتری آیفون آسیب جدی می‌رساند و در مواردی انفجار گوشی را ناشی از شارژرهای غیر اوجینال اعلام کردند.
اما عده دیگری از کاربران عادت به شارژ کردن مکرر باتری دارند، غافل از اینکه با این عمل از عمر مفید باتری آیفون خود می‌کاهند. 
همچنین استفاده مکرر از پاوربانک و شارژهای فندکی و شارژ و دشارژ شدن مداوم باتری در کاهش عمر باتری‌ها موثر هستند.


 

چه زمانی باتری آیفون 8 به تعویض احتیاج دارد؟

اگر آیفون8 شما در حالت شارژ بالا به طور ناگهانی خاموش می‌شود، یا متوجه تخلیه سریع و غیرعادی باتری در حالتی که آیفون شما در حال پردازش سبک و کم حجمی است شده اید، یا تنها در حالت شارژ شدن قادر به استفاده از آن هستید متاسفانه باتری آیفون شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد.
البته تورم باتری نیز از علایم خرابی آن محسوب می‌شود اما باتری آیفون8 به راحتی قابل دسترسی و مشاهده نیست اما گاهی این تغییر شکل به قدری زیاد است که در ظاهر دستگاه هم قابل مشاهده است. 
البته گاهی عواملی چون ایرادهای نرم‌افزاری، اپلیکیشن‌های سنگین و مخرب و از همه مهم‌تر سرما در تخلیه سریع شارژباتری تاثیر می‌گذارند و نیازی به تعویض باتری نیست. 

کمپانی اپل در نسخه iOS11  امکان کنترل سلامت باتری را فراهم نموده و کاربران می‌توانند با مراجعه به مسیر Setting->>Battery->>Battery Health->>Maximum Capacity از سلامت باتری آیفون خود مطمئن شوند؛ اگر در قسمت Battery Health با عبارت Service مواجه شدید یا در قسمت Battery Health، سلامت باتری شما زیر 80% بود؛ ظرفیت باتری آیفون  کاهش یافته و نیاز به تعویض دارد.
زمانی که از خراب بودن باتری آیفون 8 خود مطئن شدید، با مراجعه به مرکز تعمیرات امن و متخصص اقدام به تعمیر و تعویض باتری دستگاه خود کنید.و به هیچ عنوان باتری آیفون خود را باتری های غیر اورجینال و درجه 2 و 3 تعویض نکنید، این عمل نه تنها به آیفون شما کمک نخواهد کرد بلکه مشکلات بعدی به همراه خواهد داشت. 

هزینه تعویض باتری گوشی آیفون 8

خبر خوب این است که هزینه تعویض باتری گوشی ایفون 8 نسبت به سایر قطعات آن، نظیر ال‌سی‌دی، برد و... هزینه کمتری دارد.
نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن
با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

  1. خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
  2. خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
  3. خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در باکس زیر ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی آیفون شما حل شود.
امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در پایین صفحه برای ما بنویسید.

 

سوالات متداول

1- آیا خودم می‌توانم مشکل باتری گوشی ایفون 8 را حل کنم؟

بله، اگر مشکل باتری گوشی شما حاد نباشد، با راه حل‌های ارائه شده در مقاله می‌توانید مشکل باتری گوشی‌تان را حل کنید؛ در غیر این صورت نیازمندید تا به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه و مشکل خود را حل کنید.

2- هزینهٔ تعویض باتری ایفون 8 چقدر است؟

خوشبختانه هزینه تعویض باتری این گوشی، نسبت به سایر قطعات کمتر است.

3- برای تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات‌دهنده است.
 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request