لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض برد گوشی سامسونگ

تعمیر و تعویض برد گوشی سامسونگ

برند سامسونگ یکی از برندهای بسیار معتبری است که سالیان زیادی است در تولید محصولات هوشمند و دیجیتال فعالیت دارد. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند برند سامسونگ از مهمترین برندهایی است که می‌تواند بر بسیاری از اتفاقات سیاسی و اجتماعی اثر بگذارد. در نتیجه، گوشی‌های هوشمند این برند مورد توجه قرار دارد. با وجود این، گاهی پیش می‌آید گوشی سامسونگ دائما هنگ کند و یا اطلاعاتی که بر روی گوشی وجود دارند از روی آن پاک نشوند. گاهی گوشی سامسونگ به خودی‌خود ریستارت می‌شود و همین امر نشان می‌دهد مشکلاتی در برد گوشی وجود دارد. در این شرایط، کاربران باید به مرکز تعمیرات موبایل برای تعمیر برد گوشی سامسونگ مراجعه کنند. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. 


برد گوشی سامسونگ 

قبل از آنکه بخواهیم در مورد تعمیر برد گوشی سامسونگ صحبت کنیم بهتر است نگاهی به ساختار داخلی برد گوشی داشته باشیم. برد گوشی یکی از مهمترین قسمت‌های گوشی است که عملکرد بسیاری از المان‌های گوشی به کارکرد آن وابسته است. کارشناسان به این موضوع اشاره می‌کنند کارکرد برد همانند CPU در کامپیوتر و لپ‌تاپ است. 
 
در نتیجه، اگر برد گوشی سامسونگ آسیب ببینید بسیاری از روندها در این گوشی اجرا نمی‌شوند و مشکلات زیادی برای آن گوشی به وجود می‌آید. برد گوشی (در حالت کلی) مانند قلب تپنده گوشی است و تمامی اجزا از جمله مدارها و خازن‌ها بر روی آن جانمایی شده‌اند. این مدارها عملکرد گوشی را تعیین می‌کنند و در صورت آسیب‌های شدید باید برد گوشی را تعویض کرد. 


بخش‌های مختلف برد گوشی 

شناخت بخش‌های مختلف گوشی سبب می‌شود شما نگاه متفاوتی به گوشی داشته باشید. زمانیکه به گوشی سامسونگ خود نگاه می‌کنید، شاید تصور این موضوع برای شما دشوار باشد که چه تعداد مدار و خازن در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا گوشی بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. هر چقدر دانش خود را در این زمینه بالاتر ببرید، به همان اندازه می‌توانید درک بهتری به کارکرد گوشی داشته باشید و این مسئله به شما کمک می‌کند با چشم باز برای تعمیر برد گوشی سامسونگ خود اقدام کنید. این امر بسیار ارزشمند است و انتظار می‌رود تمامی کسانی که در قرن بیست‌ویکم زندگی می‌کنند در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند. 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


بلوک Radio Frequency

یکی از قسمت‌هایی که بر روی این بلوک وجود دارد VCO است. این بخش فرکانس‌های گوشی را جمع‌آوری می‌نماید و به کارکرد درست گوشی کمک می‌کند. قسمت‌های دیگری که بر روی بلوک Radio Frequency به کار رفته‌اند عبارتند از آی‌سی RF و آی‌سی PF. آی‌سی RF به انجام مدولاسیون و دمدولاسیون کمک می‌کند و آی‌سی PF برای تقویت و ارسال فرکانس و امواج مورد نیاز است. همانطور که مشاهده می‌کنید بخش‌های بسیار مهمی در بلوک Radio Frequency قرار گرفته‌اند. از بخش‌های دیگر این بلوک می‌توان به آنتن (برای دریافت فرکانس‌ها از دکل‌های مخاربراتی)، فیلترهای SAW (برای فیلتر کردن فرکانس‌های اضافی گوشی) و سویچ آنتن ( برای مدیریت سیگنال‌های فرستنده و گیرنده) اشاره کرد. 


بلوک Base Band  

بر روی این بلوک آی‌سی بلوتوث قرار گرفته است که به طور کامل بر دریافت و ارسال امواج بلوتوثی نظارت دارد. همچنین، قسمت‌هایی از گوشی که مسئول شارژ کردن باتری هستند و ولتاژ باتری را برای انتقال به تمامی اجزا گوشی تامین می‌نمایند بر روی بلوک Base Band قرار گرفته‌اند. گوشی‌های هوشمند مجهز به رادیو FM هستند و این رادیو بر روی این بلوک قرار گرفته است که مسئولیت پردازش داده‌های رادیویی را بر عهده دارد. CPU که تمامی داده‌ها و اطلاعات گوشی را پردازش می‌نماید و آسی‌های متعلق به حافظه بر روی بلوک Base Band قرار دارند. 

 


بلوک Analog Frequency

بخش‌های مرتبط با صوت گوشی مانند اسپیکر، میکروفون و آی‌سی صوتی در این قسمت قرار دارند. 


علائم خرابی برد گوشی 

برد گوشی مانند تمامی قسمت‌های دیگر گوشی ممکن است آسیب ببیند و دیگر به درستی کار نکند. در این شرایط تعمیر برد موبایل مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل، همواره این سوال پرسیده می‌شود علائم خرابی برد گوشی چیست؟! این علائم به شرح زیر هستند: 
•    ریستارت شدن دائمی گوشی: در صورتی که گوشی شما دائما ریستارت می‌شود نشان‌دهنده آن است که برد گوشی آسیب دیده است و باید برای تعمیر برد گوشی سامسونگ اقدام کنید. 
•    هنگ کردن دائمی گوشی: در صورتی که گوشی شما دائما هنگ می‌کند و هر روشی را که اجرا می‌کنید باز هم این مشکل وجود دارد نشان‌دهنده این است که برد گوشی آسیب دیده است. 
•    خاموش شدن خودبه‌خودی گوشی: در صورتی که گوشی شما خودبه‌خود و بدون هیچ اتفاق خاصی خاموش می‌شود باید برای تعمیر برد گوشی اقدام کنید. 
•    خاموش شدن گوشی پس از فلش کردن: گاهی برخی از کاربران که هنوز مطمئن نیستند که برد گوشی آسیب دیده است برای رفع ارورها و مشکلاتی که در گوشی وجود دارد آن را فلش می‌کنند. اما پس از فلش کردن دوباره گوشی خاموش می‌شود. در این شرایط کاربران می‌توانند مطمئن باشند که برد گوشی‌شان آسیب دیده است و باید اقدامات لازم برای برای تعمیر برد گوشی سامسونگ انجام دهند. 
•    بوت نشدن گوشی: زمانیکه شما گوشی را روشن می‌کنید اما متوجه می‌شوید برنامه‌هایی که بر روی گوشی وجود دارند بالا نمی‌آیند، نشان‌دهنده خراب شدن برد گوشی است. 
•    عدم امکان ذخیره و یا حذف اطلاعات از روشی گوشی: یکی از مهمترین مواردی که باعث می‌شود افراد برای تعمیر برد گوشی سامسونگ اقدام کنند عدم امکان ذخیره و یا حذف اطلاعات از روشی گوشی است. در این شرایط، کاربران هر کاری انجام می‌دهند نمی‌توانند اطلاعات قدیمی خود را پاک کنند و یا اطلاعات جدید را ذخیره نمایند. 
•    مشاهده پیام Internal Storage Damaged: زمانیکه شما گوشی را روشن می‌کنید و پیام Internal Storage Damaged را مشاده می‌کنید، باید برای تعمیر برد گوشی سامسونگ استفاده نمایید. 
•    مشاهده پیام Encrypt Unsuccessful: زمانیکه شما گوشی را روشن می‌کنید و پیام Encrypt Unsuccessful می‌بینید باید تقریبا مطمئن باشید برد گوشی آسیب دیده است. 

 


عوامل آسیب‌رسان به برد گوشی سامسونگ 

اکنون که با علائم خراب شدن برد گوشی آشنا شدید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید چه عواملی سبب می‌شوند برد گوشی آسیب ببیند. بهتر است بدانید عوامل متعددی در این زمینه نقش دارند و هر یک به روشی می‌توانند برد گوشی را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل، همواره توصیه می‌شود برای پیشگیری از تعمیر برد گوشی سامسونگ نکات احتیاطی را در محافظت از گوشی مد نظر قرار دهید تا بتوانید طول عمر گوشی را به میزان زیادی افزایش دهید. 


نوسانات برقی 

یکی از مهمترین دلایلی که سبب می‌شود برد گوشی آسیب ببیند و افراد برای تعمیر برد گوشی سامسونگ اقدام کنند نوسانات برقی است که در زمان اتصال گوشی به شارژر رخ می‌دهد. البته باید بدانید اگر شما از شارژر اصلی گوشی استفاده کنید در آن از فناوری‌های جدید استفاده شده است بی‌شک جریان برق هرگز نمی‌تواند به ساختار داخلی گوشی آسیب وارد کند. اما اگر شارژر شما بی‌کیفیت باشد، جریان برق وارد گوشی می‌شود و این نوسانات به ساختار داخلی گوشی آسیب وارد می‌کنند و در پایان برد می‌سوزد و یا برقی از قسمت‎‌های آن دیگر کار نمی‌کنند.
 

حرارت 

در کنار نوسانات برقی، مسئله دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به برد گوشی آسیب وارد کند. افرادی که گوشی خود را در معرض حرارت زیاد قرار می‌دهند باید بدانند ممکن است برد گوشی‌شان به زودی خراب شود و آنها مجبور می‌شوند برای تعمیر برد گوشی سامسونگ اقدام کنند. به طور مثال، قرارگیری گوشی در کنار شوفاژ و یا بخاری و یا گذاشتن گوشی پشت پنجره و در تماس مستقیم با آفتاب می‌تواند برای برد موبایل بسیار مخرب باشد. 
 

نفوذ رطوبت

مسئله دیگری که سبب می‌شود افراد برای تعمیر برد گوشی سامسونگ اقدام کنند نفوذ رطوبت به ساختار داخلی موبایل است. به طور مثال، ممکن است گوشی شما در آب استخر بیافتد و این مسئله باعث می‌شود آب به داخل گوشی برود. گاهی ممکن است گوشی شما در معرض رطوبت قرار گیرد و این رطوبت به مرور زمان به داخل گوشی می‌رود و برد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. باید بدانید محافظت از گوشی در برابر رطوبت مخصوصا زمانی که گوشی ضد آب نیست بسیار مهم است و باعث می‌شود طول عمر آن افزایش پیدا کند. 

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


ضربه شدید به گوشی 

بر اساس آماری که از تعمیر برد گوشی سامسونگ بدست آورده‌ایم می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم مهمترین دلیل آسیب به برد گوشی ضربه شدید است. این اتفاق ممکن است برای هر فردی رخ دهد و هرگز نمی‌توان از وقوع آن جلوگیری کرد. گاهی گوشی از یک بلندی به زمین می‌افتد و یا گاهی ممکن است فرد صاحب گوشی تصادف کند و گوشی او نیز خراب شود. 
 
در این شرایط، ساختار داخلی موبایل به شدت آسیب می‌بیند و حتی ممکن است از بین برود. اگر به تازگی گوشی موبایل شما ضربه دیده است و یکی از علائمی که در بالا به آنها اشاره کردیم رخ می‌دهد باید بدانید برد گوشی شما خراب شده است.

 

هزینه تعمیر برد گوشی سامسونگ 

یکی از سوالاتی که دائما پرسیده می‌شود در مورد هزینه تعمیر برد گوشی سامسونگ است. باید بدانید قیمت تعمیر به میزان آسیب‌های وارد شده به برد گوشی بستگی دارد. برای استعلام قیمت می‌توانید با کارشناسان موبایل آباد در تماس باشید. 

 


تعمیر برد گوشی سامسونگ a50

گوشی‌های سامسونگ سری A از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ هستند و همواره سوالات زیادی در مورد تعمیر انواع برد گوشی از جمله تعمیر برد گوشی سامسونگ a50 پرسیده می‌شود. بهتر است بدانید این گوشی‌ها ابتدا باید به صورت تخصصی مورد آنالیز و تحلیل قرار گیرند و پس از ان مشخص شود کدام قسمت‌های برد خراب شده‌اند. گاهی حتی تعمیر برد کارساز نیست و باید برد گوشی را تعویض کرد. با توجه به این موارد توصیه می‌شود با کارشناسان ما در موبایل آباد در تماس باشید. 

 

تعمیر و تعویض برد گوشی سامسونگ در موبایل آباد

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعمیر برد گوشی سامسونگ در اختیار شما قرار دهیم. همانطورکه متوجه شده‌اید برد گوشی یکی از مهمترین قسمت‌های گوشی است که حکم قلب گوشی را دارد. اگر گوشی ضربه ببیند و یا در معرض حرارت و یا رطوبت قرار گیرد، ممکن است به برد آن آسیب وارد شود. در این شرایط، می‌توانید با مراجعه به موبایل آباد و پر کردن فرم تعمیرات برای تعمیر برد گوشی سامسونگ خود اقدام نمایید. 

 


سوالات پرتکرار در مورد تعمیر برد گوشی سامسونگ 

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد تعمیر برد گوشی سامسونگ پاسخ دهیم. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم اگر برد گوشی آسیب ببیند عملکرد آن به طور کامل مختل می‌شود و این مسئله می‌تواند برای افراد چالش‌برانگیز باشد. توصیه می‌شود به محض مشاهده هر یک از علائمی که در بالا به آنها پرداختیم سریعا به یک مرکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه کنید و گوشی خود را به دست متخصصان بسپارید. در این صورت برد سریعا تعمیر می‌شود و دیگر قسمت‌های مختلف آن آسیب نمی‌بیند.

 

سوالات متداول

 
گوشیم دائما ریستارت می‌شود یعنی بردش آسیب دیده است؟

بهتر است بدانید با اینکه ریستارت شدن گوشی می‌تواند سیگنال قوی در این رابطه باشد که شما باید سریعا برای تعمیر برد گوشی سامسونگ اقدام کنید اما این امر بدین معنا نیست که ریستارت کردن دقیقا بدین معناست که برد خراب است. گاهی خراب بودن باتری و یا عدم قرارگیری آن در محل مناسب سبب می‌شود گوشی ریستارت شود. گاهی گوشی بیش از حد داغ می‌شود و این امر باعث ریستارت شدن گوشی موبایل می‌شود. 

 


اگر به گوشی ضربه وارد شود بردش آسیب می‌بیند؟

ضربه به گوشی یکی از مهمترین دلایلی است که باعث می‌شود برد گوشی آسیب ببیند و در این شرایط افراد باید برای تعمیر برد گوشی سامسونگ اقدام کنند. اما باید بدانید هر ضربه‌ای باعث نمی‌شود برد آسیب ببیند. گاهی ضربه می‌تواند به قسمت‌های دیگر موبایل آسیب وارد کند، در حالیکه برد آن سالم است. اگر به تازگی گوشی موبایل شما ضربه دیده است و یکی از عواملی را که به عنوان آسیب به برد موبایل در بالا به آن اشاره کردیم تجربه می‌کنید، باید سریعا به مرکز معتبر مراجعه کنید تا برد موبایل شما مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. 

 


اگر برد گوشی را تعمیر نکنیم آیا می‌توانیم از گوشی استفاده کنیم؟

ممکن است شما به دلایل مختلف تصمیم بگیرید که دیگر برای تعمیر برد گوشی سامسونگ اقدام نکنید. در این صورت شما می‌توانید از گوشی استفاده کنید اما باید بدانید مشکلاتی نظیر ریستارت شدن دائمی گوشی، خاموش شدن ناگهانی گوشی، هنگ‌های زیاد، عدم امکان ذخیره کردن و یا پاک کردن فایل‌ها باعث می‌شود استفاده از گوشی بسیار دشوار شود. همچنین، باید بدانید ممکن است شما بتوانید با اقدام به موقع برای تعمیر برد گوشی سامسونگ از آسیب به قسمت‌های دیگر گوشی جلوگیری کنید. با توجه به تمامی این موارد توصیه ما این است سریعا به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات