لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی

تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی

تعمیر برد گوشی شیائومی در کنار تعویض باتری، ترک‌خوردگی صفحه نمایش و تعمیر پورت شارژ از رایج‌ترین مشکلات اسمارت‌فون‌های امروزی است. با این‌حال خراب شدن برد گوشی شیائومی یکی از موارد رایجی است که بسیاری از کاربران را درگیر می کند. برد یک جزء بسیار ضروری در گوشی است که تجربه استفاده شما از دستگاه‌تان را به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما متاسفانه تعداد مراکز تعمیرات موبایل تعمیرکارانی که واقعا بتوانند این مشکل را شناسایی کنند، کم است. با ما در موبایل آباد همراه باشید تا نکاتی ضروری راجع‌به تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی را برایتان بگوییم.

تعمیر برد گوشی شیائومی
 
برد گوشی چیست و چه اهمیتی دارد؟


قبل از پرداختن به بحث تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی بهتر است کمی با مفهوم و عملکرد برد آشنا شویم.
مادربرد، برد منطقی، برد اصلی، یا به‌طور کاملا خلاصه برد! مهم نیست که آن را به چه نامی صدا کنید، زیرا همه اصطلاحات با هم یکسان هستند و توسط تعمیرکاران به‌کار می‌روند. شاید به نظرتان برد، یک سفینه فضایی بیگانه باشد، اما در واقع بخشی از تلفن همراه شما و شامل اساسی‌ترین اجزا، اسمارت‌فون، از جمله حافظه و پردازشگر مرکزی است. رایانه ها بیش از یک برد در خود دارند، اما تلفن شما فقط یک برد دارد.
مادربرد گوشی هوشمند خود را معادل مغز انسان در نظر بگیرید. تقریباً هر کاری که تلفن همراه شما انجام می‌دهد به برد وابسته است و همانطور که مغز شما پیچیده به‌نظر می‌رسد، برد گوشی نیز پیچیده است. هنگامی که کل برد را تجزیه کنید، متوجه می‌شوید که هر جزء عملکرد بسیار خاصی دارد. تقریبا تمامی اجزای داخلی اسمارت‌فون بر روی مادربرد نشسته و از طریق آن به انجام وظایف خود می‌پردازند.
حال اگر مادربرد دستگاه آسیب ببیند، تلفن شما ممکن است به طرق مختلف دچار اختلال شود. به‌عنوان مثال، ممکن است بدون اخطار روشن و خاموش شود، یا مثلا دیگر هیچ صدایی از بلندگوهای آن خارج نشده و فقط ویبره‌ی گوشی کار کند! در واقع همانطور که آسیب به قسمت‌های مختلف مغز می‌تواند بر روی عملکرد تمامی اجزای بدن، حتی دست‌ها و پاها تاثیر بگذارد، خرابی هر قسمت از مادربرد هم به‌صورت خاصی خود را بر روی عملکردهای مختلف اسمارت‌فون شما نشان می‌دهد.

اهمیت برد گوشی
 
علت خراب شدن برد گوشی شیائومی چیست؟


موارد مختلفی وجود دارد که می‌تواند به برد گوشی شما آسیب برساند و شما را با مشکل برد گوشی شیائومی مواجه کند، از جمله:
•    انداختن گوشی بر روی زمین
•    ورود آب یا شن به درون گوشی 
•    قبلا تعمیرات ضعیف توسط تعمیرکار آماتور بر روی گوشی شما انجام شده باشد که در نهایت باعث از بین رفتن اجزای مهم درونی اسمارت‌فون می‌شود.
•    استفاده از منبع تغذیه معیوب برای شارژ گوشی
•    گرم شدن بیش از حد اسمارت‌فون
تقریباً هر نوع آسیبی که به گوشی موبایل وارد شود می‌تواند به مادربرد آن هم آسیب برساند. از آنجایی‌که مادربرد در دل دستگاه قرار دارد و بیشتر از صفحه نمایش محافظت می‌شود، واضح است که در مقایسه با مادربردهای شکسته، صفحه نمایش‌های ترک‌خورده‌ی بیشتری وجود خواهد داشت. با این‌حال، آسیب مادربرد بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

در مورد برند شیائومی، 5 دلیل اصلی که شما را وادار به تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی می‌کنند، عبارتند از:


1- استفاده طولانی‌مدت از گوشی اصلی‌ترین دلیل مراجعه کاربران برای تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی


گرما برای یک مادربرد مانند کریپتونیت برای سوپرمن مضر است! هنگامی که بیش از حد از تلفن خود استفاده می‌کنید، مطمئنا شروع به گرم شدن می‌کند. چنین گرمایی به‌تدریج مواد آلومینیومی و مسی که اجزای مختلف بر روی برد را کنار هم نگه می‌دارند، از بین می‌برد. هنگامی که این قطعات ارتباط خود را با مادربرد از دست می‌دهند، مشکلات پدیدار می‌شوند.
یکی دیگر از دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی، معیوب بودن باتری آن است. امروزه گوشی‌های هوشمند دارای پروتکل ایمنی برای محافظت از خود در برابر شارژ بیش از حد هستند. این بدان معناست که باتری پس از پر شدن به‌طور خودکار شارژ را متوقف می‌کند. با این وجود اگر باتری معیوب باشد، باتری و به‌تبع آن گوشی شما بیش از حد داغ می‌شوند.
سناریوی دیگری که در آن مشکل گرمای بیش از حد رخ می‌دهد، زمانی است که از دستگاه در حال شارژ شدن استفاده می‌کنید. در این وضعیت، دستگاه به‌طور مداوم در حالت دشارژ و شارژ مجدد خواهد بود که این موضوع برای مادربرد استرس‌زا است. اگر دستگاه شما حتی در حالتی که از آن استفاده نمی‌کنید گرم می‌شود، باید دستگاه خود را به تعمیرگاه بفرستید تا بررسی شود که آیا زمان تعمیر و تعویض برد رسیده است یا خیر.

 

بیشتر بخوانید: مشکلات گوشی‌های شیائومی و رفع آن‌ها 


آب خوردن گوشی یکی از رایج‌ترین دلایل تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی


درحالی‌که پاشش یا نشت جزئی آب به درون دستگاه ممکن است به گوشی آسیب نرساند، اما اکثر گوشی‌های هوشمند شیائومی نمی‌توانند از عمق 1 متری درون آب یا حتی 10 دقیقه ماندن در زیر باران جان سالم به‌در ببرند. در واقع فقط 3 گوشی Xiaomi Mi 11 Pro و Xiaomi Mi 11 Ultra و Xiaomi 12S Ultra از این شرکت چینی موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده‌اند.
درک این موضوع که چرا آب به دستگاه های الکترونیکی آسیب می‌رساند، اصلا سخت نیست. هنگامی که آب با مادربرد تماس پیدا می‌کند، یک جرقه‌ کوچک باعث اتصال کوتاه و سپس خاموش شدن گوشی می‌شود. تماس آب، همچنین باعث یک واکنش شیمیایی می‌شود که منجر به تشکیل لکه‌های سبز رنگ بر روی مادربرد خواهند شد. وقتی درون دستگاه شما آب وارد شده باشد، هرچه تلفن طولانی‌تر کار کند، اتصال کوتاه بین قطعات و واکنش‌های شیمیایی بیشتر می‌شوند و نجات تلفن شما دشوارتر خواهد شد.
از این‌رو، هنگامی که تلفن شما با آب تماس پیدا کرد، بلافاصله گوشی را خاموش و سریع‌ترین راه را برای خشک کردن آن پیدا کنید. سپس برای شستشوی شیمیایی یا تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی خود به تعمیرکاران موبایل آباد مراجعه کنید.
 

دلیل خرابی برد گوشی شیائومی
ضربه فیزیکی شدید


وقتی گوشی از دست‌تان می‌افتد، اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد شکسته شدن صفحه نمایش آن است. اما بیشتر کاربران نمی‌دانند که ضربه جدی ممکن است باعث آسیب داخلی به گوشی هوشمند شود. مثال واضح‌تر زمانی است که گوشی شما توسط یک ماشین زیر گرفته شود. در این حالت علاوه‌بر نمایشگر شکسته، ممکن است متوجه شوید که تلفن‌تان به‌شدت از حالت صاف و مستقیم خارج شده است. بدیهی است که در این حالت مادربرد نیز تغییر شکل یافته است و بنابراین نیاز به تعویض برد گوشی شیائومی خود دارید. با این‌حال، گوشی‌های هوشمند مدرن اکنون با بدنه‌های بسیار بادوام عرضه می‌شوند که می‌توانند چنین ضربه‌هایی را تحمل کنند و امروزه کمتر شاهد چنین مواردی هستیم.


نقص در ساخت


گاهی اوقات، اشکالاتی در طراحی مهندسی مادربرد وجود دارد که باعث می‌شود برخی از قطعات سریعتر از سایر قطعات خراب شوند. به‌همین‌دلیل است که به شما می‌گوییم که این یک مسئله رایج است. مشتریان زیادی برای رفع این مشکل به ما مراجعه می‌کنند!

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


روت کردن اندروید


اصطلاح روت کردن در گوشی‌های اندرویدی رایج است. مانند هر گوشی هوشمند، اندروید بر روی سیستم عاملی اجرا می‌شود که به‌طور خاص برای استفاده‌ معمولی کاربران طراحی شده است. این سیستم‌عامل‌ها معمولاً با محدودیت‌هایی برای محافظت از پایداری قطعات در حین استفاده، همراه هستند. روت کردن فرآیندی است که این محدودیت ها را از بین می‌برد. درواقع این فرآیند به کاربران باتجربه اجازه می‌دهد تا سیستم عامل خود را تغییر دهند.
اگرچه روت کردن برای یک کاربر متخصص در امور نرم‌افزاری می‌تواند بسیار مفید باشد، اما گاهی اوقات می‌تواند به دستگاه آسیب برساند. مثلا یک دستگاه روت‌شده به کاربران اجازه می‌دهد تا پردازنده را بیش از حد بارگذاری کنند. این کار باعث می‌شود دستگاه سریعتر از آنچه که باید، کار کند. اما واضح است که سرعت بخشیدن به یک دستگاه بیشتر از آنچه که برایش طراحی شده است، گرمای بیشتری تولید می‌کند و درنهایت به قطعات روی مادربرد آسیب می‌رساند. هنگامی که گوشی شما خراب می‌شود، تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی برای نجات آن ضروری است.

علائم خرابی برد گوشی شیائومی
علائم خرابی برد گوشی شیائومی


حتی اگر اسمارت‌فون شما اصلا روشن نمی‌شود یا فقط یک صفحه سیاه نشان می‌دهد، باز هم این احتمال وجود دارد که قابل تعمیر باشد، اگرچه به احتمال زیاد مادربرد آن آسیب دیده است و نیاز به تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی خود دارید. برخی از نشانه‌هایی که ممکن است مادربرد شما آسیب‌دیده باشد عبارتند از:
•    شما قبلاً باتری را تعویض کرده‌اید ولی هنوز با مشکلاتی روبرو هستید.
•    تلفن شما خاموش و روشن می‌شود یا اصلاً روشن نمی‌ماند.
•    گوشی شما می‌گوید که کارت حافظه آن دچار مشکل است و آن را خارج کنید، ولی حتی وقتی کارت حافظه خود را بردارید باز هم کار نمی‌کند!
•    برخی قسمت‌های تلفن به‌درستی کار نمی‌کنند. به همین سادگی! مادربرد بسیاری از عناصر دستگاه را کنترل می‌کند، اگر مادربرد شما آسیب ببیند، تقریباً هر قسمتی ممکن است خوب کار نکند.

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

تعویض یا تعمیر برد گوشی شیائومی
تعمیر یا تعویض برد گوشی شیائومی؟ کدامیک؟

این موضوعی نیست که به‌هیچ‌وجه بتوانید در منزل تشخیص دهید! تنها کاری که از دست یک کاربر معمولی برمی‌آید این است که هنگام مشاهده‌ علائم خرابی برد، به تعمیرکار باتجربه‌ای که دارای کیت لحیم کاریِ میکرو و دارای اطلاعات کاملی از اسمارت‌فون‌های برند شیائومی است، مراجعه کند! تعمیرکار به شما درباره‌ی قسمت خراب شده‌ی برد و شدت آسیب به آن اطلاعاتی را می‌دهد و سپس تعیین می‌کند که این برد باید تعمیر شود و یا باید به‌طورکلی با یک برد سالم تعویض گردد. هزینه‌ تعمیر یا تعویض برد گوشی شیائومی نیز بسته به مدل دستگاه شما و شدت و نحوه‌ آسیب به آن می‌تواند متفاوت باشد.
با تمام این اوصاف اصلا نگران نباشید! زیرا متخصصان ما در موبایل آباد با داشتن اطلاعات و تجربه‌ کامل از تعمیر قطعات شیائومی و دسترسی به بهترین ابزارهای موجود برای عیب‌یابی و تعمیرات برد، در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت در مشکل اسمارت‌فون شما را برطرف خواهند کرد.

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. اصلی‌ترین دلیل خرابی برد گوشی شیائومی چیست؟

 خراب شدن برد گوشی ها دلایل مختلفی می تواند داشته باشد اما می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلیل خرابی برد گوشی شیائومی ضربه خوردن و داغ شدن بیش از حد گوشی است. 

  1. آیا خودم می‌توانم برد گوشی‌ام را تعمیر کنم؟

شما می‌توانید طبق علائم خرابی برد گوشی شیائومی که در مقاله ذکر شده است، گوشی خود را عیب‌یابی کرده و سپس به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه و مشکل خود را حل کنید.

  1. برای تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه کنیم؟

 مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات‌دهنده است.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات