لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی A70 سامسونگ

تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی A70 سامسونگ

مطلب امروز ما مناسب افرادی است که گوشی A70 سامسونگ‌شان به دلایل مختلف، نیاز به تعمیر تاچ و ال‌سی‌دی پیدا کرده است. تعمیر تاچ و ال‌سی‌دی A70 سامسونگ، با توجه به تغییر و تحولات جدید که در این گوشی میان رده ی سامسونگ ایجاد شده، جزئی و تخصصی‌تر شده است. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در این مطلب به آن می‌پردازیم؛ بزرگتر شدن ابعاد آن نسبت به A50 سامسونگ است. این ویژگی باعث می‌شود که دست های کوچک و ظریف، از پس یک‌دسته کار کردن با گوشی برنیایند و همین عامل احتمال زمین خوردن گوشی a70 سامسونگ را افزایش می‌دهد. معمولا خیلی کم پیش می‌آید که علت خرابی ال‌سی‌دی گوشی نرم‌افزاری باشد و در اکثر اوقات سخت‌افزاری است؛ به همین دلیل شما نیاز دارید تا برای حل مشکل ال‌سی‌دی گوشی خود به یک تعمیرکار متخصص یا یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید.

عوامل خرابی ال‌سی‌دی و تاچ اسکرین گوشی a70 سامسونگ

تعویض تاچ و ال سی دی شکسته گوشی a70 سامسونگ

بروز این مشکل می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. در برخی از حالت‌ها شما می‌توانید علت بروز مشکل را تشخیص دهید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دلیل خرابی ال‌سی‌دی گوشی‌تان را متوجه شوید.

ضربه و برخورد اجسام تیز یا سنگین

این مورد بیشتر از هر مورد دیگری برای مردم اتفاق می‌افتد. دلیل آن هم روشن است؛ طبیعتا در طول روز ما در خشکی زندگی می‌کنیم نه محیط های آبی! به هر حال آمار خرابی ال‌سی‌دی و تاچ‌اسکرین گوشی ها نشان از برخورد اجسام با صفحه آن‌ها می‌دهد. در این مورد، شانس شماست که ال‌سی‌دی و تاچ اسکرین گوشی A70 سامسونگ‌تان در چه وضعیتی قرار می‌گیرد. در ادامه ی این مطلب به حالت‌های مختلف آن می‌پردازیم.

آب‌خوردگی گوشی

آب‌خوردگی از آن دسته مشکلاتی است که ممکن است قطعات دیگر گوشی را نیز به خطر بیندازد! اما در بهترین حالت، احتمال تعمیر تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A70 سامسونگ و سایر گوشی‌ها، در صورت آب‌خوردگی حدود 10% می باشد. چاره‌ی کار تعویض قطعه است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و رفع مشکل گوشی آب‌خورده این مقاله را از دست ندهید: تعمیر گوشی آب‌خورده

مشکلات نرم‌افزاری گوشی A70 سامسونگ

مشکلات نرم‌افزاری عمدتا عملکرد ال‌سی‌دی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و با تاچ اسکرین کار خاصی ندارند. مثلا روی ال‌سی‌دی هاله‌ای از رنگ سفید یا مشکی ایجاد می‌کنند. این مشکلات پاسخ قطعی ندارند اما در اکثر موارد، با آمدن آپدیت های بعدی گوشی، این مورد احتمالا برطرف می‌شود.

هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی A70

تعویض و تعمیر ال سی دی گوشی a70 سامسونگ

درباره هزینه باید بگوییم که این مورد برای شما و تقریبا همه ی کاربران اهمیت زیادی دارد؛ اما این مورد برحسب گوشی مورد نظر متفاوت است. حتی بر اساس Edge یعنی لبه دار بودن یا نبودن آن نیز هزینه های متفاوتی خواهد داشت. اما به طور متوسط هزینه ی تعویض LCD و تاچ اسکرین 1 الی 1.5 میلیون تومان می باشد اما باز هم این مورد بستگی به گوشی شما دارد. پس بهتر است در این باره از کارشناسان موبایل‌آباد بپرسید و اطلاعات کافی به دست بیاورید.

پنل ال سی دی اورجینال و کپی برای تعویض صفحه نمایش گوشی A70

در صورتی که قصد تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A70 را دارید، می‌توانید از دو نوع پنل ال سی دی استفاده کنید: پنل اورجینال یا OEM و پنل کپی یا غیر اورجینال. پنل اورجینال با کیفیتی مشابه صفحه نمایش فابریک گوشی عمل می‌کند، اما پنل کپی در مقایسه با پنل اورجینال کیفیت کمتری دارد. استفاده از پنل های کپی به دلیل هزینه پایین تری برای برخی افراد جذاب است، اما به دلیل وضوح تصویر و کیفیت روشنایی پایین‌تر، این پنل ها نه تنها در محیط های باز و تحت تابش نور، بلکه در مصرف روزانه هم با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

بطور کلی پنل ال سی دی اورجینال یا OEM برای تعمیر صفحه نمایش گوشی A70 بهترین گزینه است. در صورتی که هزینه برای شما مهم است، می‌توانید برای کاهش هزینه از پنل کپی استفاده کنید، اما توصیه می‌کنیم این کار را فقط در صورت لزوم و با آگاهی کامل انجام دهید. دلیل استفاده از پنل های کپی به دلیل قیمت پایین تر آن‌هاست. در صورتی که هزینه برای شما مهم نیست و تمایل به حفظ کیفیت صفحه نمایش گوشی خود دارید، پنل ال سی دی اورجینال و OEM را انتخاب کنید. در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آباد، فقط در صورت درخواست مشتریان از پنل های غیر اورجینال استفاده می‌شود.

موارد قابل توجه هنگام سپردن گوشی به دست تعمیرکار

تا اینجا شما با هزینه تاچ و ال‌سی‌دی A70 سامسونگ و عوامل خرابی آن آشنا شدید. از اینجا به بعد، به بررسی نکاتی می‌پردازیم که باید قبل از سپردن گوشی به تعمیرکاران گوشی بدانید! دانستن این موارد این کمک را به شما می‌کند که از ترفند‌های افراد سودجو در این زمینه مطلع شوید و با اعتماد به نفس بیشتری گوشی خود را برای بررسی و تعمیر به تعمیرکاران بسپارید.

اگر تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A70 سامسونگ شما سالم بود و فقط صفحه ترک برداشته بود، اصلا جای نگرانی نیست و فقط گلس ( Glass ) ترک برداشته است و شما هزینه ی یک سوم تعویض ال‌سی‌دی و تاچ را می پردازید.
اگر تنها LCD و یا تنها تاچ گوشی شما دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد، باید بدانید که این دو قطعه به صورت کارخآن‌های، با هم و چسبیده به هم ساخته شده اند و نمی‌توان تنها یکی از آن‌ها را تعویض کرد پس قاعدتا نمی‌توان انتظار داشت که هزینه تعویض آن کم باشد.
مراقب باشید که گوشی خود را نزد چه تعمیرکاری می‌برید؛ زیرا در موارد خیلی زیادی مشاهده شده که تعمیرکار ، ال‌سی‌دی و تاچ فیک ( Fake ) یا جعلی استفاده کرده که بعد از مدتی قطعه کارکرد خود را از دست می دهد و شما دوباره باید متحمل هزینه شوید و دچار ضرر و زیان خواهید شد.
متاسفانه در 90 درصد موارد، قطعات فیک یا جعلی که برخی تعمیرکاران استفاده می کنند، جز اینکه گوشی باز شود، راه دیگری برای تشخیص جعلی بودن آن وجود ندارد تا اینکه آن قطعه کارکرد خود را از دست بدهد.

آموزش تعویض ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی A70

اگر کمی به مقدمات تعمیرات موبایل تسلط دارید، می‌توانید خودتان ال‌‌سی‌دی گوشی خود را تعویض کنید. در این بخش به ابزارهای مورد نیاز برای تعویض ال‌‌سی‌دی گوشی A70 می‌پردازیم.

مرحله اول: استفاده از سشوار

ابتدا با یک سشوار صنعتی به پشت گوشی حرارت دهید تا چسب‌های ال‌سی‌دی نرم شود. حتما دقت کنید که حرارت را بیش از حد انتقال ندهید؛ زیرا باعث بروز اختلال در سخت‌افزار گوشی می‌شود.

مرحله دوم: استفاده از قاب‌بازکن

با استفادهاز قاب بازکن قاب پشتی و ال‌سی‌دی گوشی را از یکدیگر جدا کنید.

مرحله سوم: استفاده از چسب ال‌سی‌دی

با استفاده از چسب ال‌سی‌دی می‌توانید صفحه نمایش جدید را به گوشی بچسبانید.
پس از چسباندن ال‌سی‌دیف لبه‌های آن را با چسب نواری به گوشی بچسبانید و به مدت 8 تا 10 ساعت منتظر بمانید تا صفحه نمایش کاملا به گوشی بچسبد.

پیشنهاد: اگر آموزش تعمیرات موبایل را به حد کافی نگذرانده‌اید، بهتر است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید؛ زیرا اگر خودتان نسبت به تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود اقدام کنید و اشتباهی صورت بگیرد، باعث به بار می‌آورد.

نحوه تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن
با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

  1. خدمات‌دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.

  2. خدمات‌دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.

  3. خدمات‌دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

تعمیر گوشی با مرکز تعمیرات موبایل موبایل‌آباد

تیم مجرب موبایل آباد با بیش از 15 سال سابقه در صنف تعمیرات تلفن همراه و 5 سال تجربه ی موفق در ساماندهی صنف تلفن همراه و همچنین داشتن بیش از 120 نمایندگی فعال در سراسر کشور، از شما درخواست می‌کند که قبل از هر اقدام برای تعمیر تلفن همراه، به میزان تجربه و سوابق تعمیرکار تلفن همراه خود دقت کافی را داشته باشید و از صحت عملکرد او اطمینان کافی به دست بیاورید چراکه غفلت از این مورد، موجب ضرر و خسران شما کاربر عزیز خواهد شد.
شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد ثبت کنید تا به کمک تعمیرکاران متخصص و مجرب ما، مشکل شما در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.
با تشکر از شما کاربر محترم که وقت با ارزش خودتان را به مطالعه ی این مقاله درباره ی تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی و تاچ A70 سامسونگ اختصاص دادید.
همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیرات گوشی های سری A سامسونگ، به این مقاله سری بزنید!

سوالات متداول

1- هزینه تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی A70 چقدر است؟

به طور متوسط هزینه ی تعویض LCD و تاچ اسکرین 1 الی 1.5 میلیون تومان می باشد اما باز هم این مورد بستگی به گوشی شما دارد. پس بهتر است در این باره از کارشناسان موبایل آباد بپرسید و اطلاعات کافی به دست بیاورید.

2- آیا خودمان می‌توانیم ال‌سی‌دی گوشی‌مان را تعویض کنیم؟

چنانچه به اصول تعمیرات موبایل مسلط نباشید، نیازمند مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر هستید؛ زیرا این کار بسیار تخصصی است.

3- برای تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات‌دهنده است.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات